Srbija

12.06.2016. 14:53

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Markus Vilig: Srbija je perspektivno tržište za ‘Taxify’

Srbija

12.06.2016. 14:53

Taxify aplikacija koja omogućava ljudima da naruče taksi ili privatnog vozača jednostavnim pritiskom na taster mobilnog telefona, sve je popularnija u Beogradu. Naša prestonica samo je jedan od gradova u kojima se na ovaj način može naručiti sigurno i dobro vozilo, sa ljubaznim vozačem. Naime, Taxify je globalna tehnološka kompanija koja posluje u 10 zemalja sa preko 500 hiljada korisnika i 10 hiljada vozača.

Veliki broj korisnika taksi usluga svakodnevno koristi Taxify, ali samo manji broj njih zna da je tu aplikaciju osmislio  Markus Vilig u Estoniji 2013. godine kada je imao samo 19 godina i pohađao srednju školu.

U intervjuu za ‘Novu ekonomiju’, Markus Vilig je ispričao kako je došao na ideju da napravi ovu aplikaciju i zbog čega je Taxify doveo i u Srbiju. 

„Na ideju sam došao u leto 2012.godine kada je moj brat Martin bio u poseti Kijevu. Ispričao mi je da je primetio da tamošnje stanovništvo naručuje taksi preko web portala. U to vreme nije bilo sličnih servisa u Estoniji i Letoniji. I bilo je jasno da ljudi u Talinu i Rigi imaju problema sa naručivanjem taksija, naročito vikendom i u popodnevnom špicu. To se dešavalo zbog velike fragmentiranosti tržišta, odnosno postojanja preko 25 taksi kompanija od kojih svaka ima svoj dispečerski centar i malu flotu. Palo mi je na pamet da bi im pomogao drugačiji način dolaska do taksija i odlučio sam da napravim mobilnu aplikaciju koja će spojiti sve taksije u Talinu i Rigi u jednu platformu“, priseća se Vilig.

To mu nije bilo posebno teško jer je imao ogromno znanje, pa je i upisao studije IT-ja. Kada je aplikacija zaživela toliko se posvetio njenom razvijanju da je sve drugo, pa i studije ostavio po strani i potpuno se posvetio svojoj ideji.

„Dizajn prvog prototipa aplikacije je trajao 2 nedelje, a razvoj oko 2 meseca. Već više od 2 godine radimo na unapređenju platforme i konstantno dodajemo nove funkcionalnosti i nove usluge“, objašnjava Vilig.

Uz njega Taxify tim u osnivanju činili su i njegov brat Martin i Oliver tehnički direktor Taxify-a. Kako je posao napredovao, tako je bilo neophodno proširiti tim i povećati broj zaposlenih.

„Kompanija danas zapošljava više od 30 ljudi, a neki od njih su u Taxify došli iz uspešnih kompanija kao što su Skype, Google, PwC i druge. Naše lokalne timove uglavnom čine ljudi sa preduzetničkim iskustvom jer je potrebno da vrlo nezavisno vode lokalno poslovanje“, ističe naš sagovornik.

Prednost njegove aplikacije u odnosu na druge slične aplikacije je pre svega u kvalitetu.

„Trudimo se da regrutujemo najbolje vozače i puno ulažemo u njihovu obuku kako bi pružili našim korisnicima što bolju uslugu. Osim toga, tu je i sjajna korisnička podrška. Ukoliko se desi bilo kakav problem naši korisnici mogu da budu sigurni da ćemo reagovati u najkraćem mogućem roku i rešiti to. I na kraju naša prednost je u jednostavnosti. Taxify je besplatna za korišćenje i omogućava korisnicima da naruče taksi u samo par klikova, daleko brže i jednostavnije od poziva taksi dispečera. Taxify radi na Android, iOS i Windows telefonima“, kaže Vilig.

Na pitanje zašto se odlučio da radi u Srbiji odgovara:

„Beograd kao milionski grad je tržište na kome se u ogromnoj meri koriste usluge taksi prevoza, a konkurencija u industriji taksi buking aplikacija gotovo da ne postoji. Pored toga, taksi industrija u Beogradu je poprilično neefikasna i postoji puno problema sa kojima se korisnici taksi usluga susreću, a u čijem rešavanju smatramo da možemo da pomognemo. Tu konkretno mislim na kvalitet vozila, neljubazne vozače, ne tako retku pojavu krađe na taksimetru, dugo vreme čekanja na vozilo u špicu, kao i lošu ili nepostojeću korisničku podršku“, kaže on.

Cilj Taxify-a je da reši ove probleme i da Beograđanima obezbedi pouzdan i siguran prevoz i transparentnu uslugu. 

„Uzimajući sve ovo u obzir, Beograd je i te kako perspektivno tržište na kome vidimo ogroman potencijal za rast. Već sada vidimo veoma pozitivan trend jer svakodnevno dodajemo nove vozače, baza korisnika raste, a samim tim i broj vožnji. Taxify se vremenom pozicionirao kao partner koji taksistima pruža ne samo dodatni izvor zarade, već i mogućnost da korišćenjem novih tehnologija unaprede svoju uslugu i ostanu konkurentni na tržištu koje se brzo menja. Taxify im daje alate koji su im potrebni da se prilagode zahtevima industrije koja se na globalnom nivou sve više okreće e-bukingu i mobilnim tehnologijama“, ističe on.

Dodatnu pogodnost za ulazak Taxify-a u Srbiju, odnosno Beograd predstavlja činjenica da kod nas gotovo da nema drugih taksi buking aplikacija.

„Samim tim je ovaj način poručivanja taksija novina na tržištu Srbije. Uspeh na srpskom tržištu nam otvara mnoga vrata i mogućnosti za širenje na susedne zemalje uključujući Bugarsku, Hrvatsku i Rumuniju. Servis je lansiran u Beogradu u jesen 2015. i od tada smo dodali hiljade srećnih korisnika. Broj korisnika raste iz nedelje u nedelju i dobijamo jako pozitivne komentare što je znak da korisnici cene to što radimo. Vozači su takođe zadovoljni jer dobijaju stotine dodatnih vožnji i dodatnu zaradu svakog meseca“, objasnio je Markus Vilig.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Komšija šumar – druže, smisli makar drugi nadimak, ovako je baš jasno koji su motivi tvog komentara..

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.