Biznis od papira

Zabavna papirologija

Ovo su modeli od papira koje cela porodica sklapa. Poklonjeno je detetu, pa se uključe braća i sestre i na kraju dođu baba i deda 

Đurđa Kovač i Lazar Stanojčić su osnivači brenda „Papirologija“. Lazar je arhitekta koji je radio kao grafički dizajner, a Đurđa je na završnoj godini muzičke akademije i bavila se advertajzingom. Oboje su napustili svoje poslove nakon što se njihov brend od hobija razvio do ozbiljnog biznisa za samo godinu dana. Njihov proizvod su papirni modeli koje ljudi sami sklapaju, a papir koji koriste je napravljen od drveta iz održivih šuma.

Papirologija zvuči kao nauka o papiru, kako je nastalo ime i sam brend?

Baš tako, to je bila neka zamisao. Ovo ime se samo nametnulo kao interesantno, a papirologija je zanimljiv naziv, jer se reč koristi i kao dokumentacija. Sada kada se ukuca reč u Guglu, prve tri stvari koje izlaze su naš brend.

Nije uobičajeno da ljudi naprave brend i uspeju ovako brzo. Kako se desio taj prelomni momenat?

Lazar: Počelo je kao hobi koji se neobuzdano pretvarao u posao. Na početku sam imao oko 300 pratilaca na Fejsbuku. Prelomni momenat se desio kada smo odlučili da napravimo instagram-profil i tu se Đurđa uključila. Tada smo imali šest  gotovih modela, koji nisu marketinški bili dobro prezentovani. Kada smo napravili instagram-profil, samo na početku smo imali neke dve slike koje su same privukle 500-600 pratilaca. 

Đurđa: Reakcije prijatelja, kada je Lazar napravio tu neku ptičicu koju je video na internetu, bile su ključne da počnemo da se ozbiljno ovim bavimo. Nakon toga je napravio i  raketicu, pa slona. To smo okačili na zid u našem stanu i naši prijatelji su bili oduševljeni, tražili su da napravi i njima. Onda su tražili da im napravimo da nose drugima kao poklon, i tada smo shvatili da ovo ima potencijal. Nije nam na pameti bilo da će za godinu dana da se desi ovo, da nas ovoliko traže i da ćemo napustiti poslove zbog ovoga.  Nismo ništa radili školski, već samo po osećaju. Osluškujemo ljude koji nas prate na mrežama i marketima. 

Lazar: Mi smo dali 200 posto sebe, kada ne daje jedno, onda ga drugo forsira. Mene često Đurđa podigne i pogura, jer ja kao kreativac radim na nekom modelu nekada i četiri meseca, kao za model oktopoda. Onda ljudi ne kupuju i to utiče na mene. 

Ovo vam je osnovni izvor prihoda, ne radite ništa sa strane?

Đurđa: Mi smo napustili naše poslove, ja sam radila u jednoj produkciji, koja se bavi advertajzingom i snimanjem reklama. Bavila sam se i odnosom sa klijentima i tu sam se dosta izveštila u radu i komunikaciji. 

Lazar: Ja sam se zaposlio kao dizajner nakon što je kreiran brend  i radio nekih osam meseci, onda sam shvatio da više ne mogu u trenutku kada je ovo postalo i više nego dovoljno, a želeo sam da se više posvetim.

Koje poslove sve vas dvoje obavljate u „Papirologiji“? 

Lazar: Sve se brzo desilo, mi i dalje ne znamo ko šta radi, većinom delimo sve. Đurđa je najviše zadužena za vođenje mreža, marketing i komunikaciju sa klijentima, ja sam zadužen za produkciju i kreativan deo i štampanje modela.  Na početku smo koristili štamparije, a sada sve sami radimo, od kreiranja modela do štampe. Kupili smo opremu, jer smo shvatili da gubimo dosta novca i vremena, pa smo se odlučili da uložimo u mašine. Ranije mi se dešavalo da odštampam neki model, pa se vratim kući i nakon pet sati sklapanja shvatim da nešto nije u redu, potrebno mi je 15 minuta da to sredim ali onda moram opet u štampariju, a to je uzimalo dosta vremena i novca.

Nastavak teksta možete pročitati u 68. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija". 

pošaljite komentar

Nema komentara