Zamislite svet u kojem roba stiže do vašeg praga ne samo brzo, već i inteligentno – gde svaki paket ima svoju digitalnu istoriju i putuje najoptimalnijom rutom. Ovo nije naučna fantastika, ovo je budućnost inovativne logistike.
U poslednjih nekoliko godina tehnološki napredak je transformisao način na koji se upravlja robom – od proizvodnje do dostave potrošačima. Razvojem veštačke inteligencije, robotike i automatizacije, lanac snabdevanja postao je efikasniji, smanjujući troškove i greške. Prema istraživanju McKinsey-a, očekuje se da će do 2030. godine tržište automatizacije skladišta dostići vrednost od 51 milijarde dolara, sa godišnjim stopama rasta od 23 odsto. Ove promene značajno će uticati na globalni lanac snabdevanja.
O ovoj temi govorilo se na nedavnom panelu „Inovacije u lancu snabdevanja“ na Supply Chain Summit-u u Beogradu. Andrija Stančik, menadžer logistike u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, istakao je da ova kompanija svakodnevno radi na pronalaženju novih digitalnih, automatizovanih i drugih rešenja u logistici.
„Cilj nam je da veća efikasnost, optimizacija procesa od početka do kraja, smanjenje troškova, ali i posledično – olakšati zaposlenima dnevne aktivnosti, poboljšati kvalitet usluge i zadovoljstvo kako naših zaposlenih, tako i naših kupaca“, poručuje Stančik.
Benefiti digitalnih rešenja u logistici
„Inovacije u logistici nisu samo poboljšanje procesa, one su kruna celokupnog lanca snabdevanja. Naš zadatak vidim u tome da ih učinimo dostupnim i razumljivim za sve, da ih integrišemo u svakodnevne operacije i osiguramo da naša industrija ne samo prati trendove, već i da ih kreira. Pomoću veštačke inteligencije, automatizacije i robota, optimizuje se lanac snabdevanja i pružaju nova iskustva kupcima. Mi u Coca-Cola HBC Srbija, kao lideri industrije, kontinuirano radimo na pronalaženju i implementaciji digitalnih i automatizovanih rešenja ”, rekao je Stančik.
Benefiti primene modernih digitalnih rešenja u lanacu snabdevanja su višestruki. Pre svega su to poboljšana efikasnost, smanjenje troškova i kvalitetnija usluga, što osigurava konkurentnost na tržištu.
„U Coca-Cola HBC implementirali smo digitalna rešenja u svim oblastima – od planiranja sirovina, optimizacije magacinskog prostora i povećanja produktivnosti u magacinima, efikasnih transportnih ruta, pa sve do dostave gotovih proizvoda i smanjenja upotrebe papira. Koristeći tehnologije kao što su Blue Yonder, Sim Cad i Vision picking, postižemo veću efikasnost i produktivnost. Svakako, svako od ovih rešenja je izazov, ali smo uspeli da ih prevaziđemo kroz pažljivo planiranje, obuku i saradnju s našim kolegama iz različitih zemalja. Nastavljamo s implementacijom novih tehnologija, s posebnim fokusom na automatizaciju, digitalizaciju i održivost, s ciljem da budemo lideri u ovim oblastima i da pružimo vrhunski kvalitet našim klijentima“, dodao je Stančik.
Zelena logistika
Održiva logistika integriše ekološki prihvatljive prakse u sve faze lanca snabdevanja – od proizvodnje do isporuke. Smanjenje negativnog uticaja na okolinu, optimizacija resursa i osiguranje dugoročne održivosti poslovanja su prioriteti.
„Održivost i zaštita životne sredine su integralni deo naše korporativne filozofije. Cilj je postizanje nulte emisije CO2 do 2040. godine, kontinuiranim inovacijama i investicijama u nove tehnologije. Uveli smo niz ekološki održivih rešenja, upotrebljavamo hibridna vozila, viljuškare na litijum-jonske baterije, kamione na CNG pogon i električna kombi vozila.
U našem lancu snabdevanja svaki sektor radi na projektima za očuvanje životne sredine, ali bih posebno istakao inicijativu sektora Nabavke – Dan zelene nabavke ,na kojoj sa partnerima razmenjujemo iskustva, planove i otkrivamo trendove u oblasti zelenih inicijativa. Posvećeni smo istraživanju novih načina za smanjenje ekološkog uticaja, jer održiva i zelena logistika nije samo naša obaveza, već i naša misija koju živimo svakog dana u godini“, zaključio je Stančik.