Projekat „Niklo kao ja“, koji realizuje kompanija A1 Srbija u saradnji sa Udruženjem građana Ekonaut i lokalnim samoupravama, ove godine doneo je nove standarde u očuvanju urbanih sredina kroz formiranje i unapređenje ukupno 20 urbanih vrtova širom Srbije. Cilj projekta je da doprinese zelenijim, održivim gradovima, poveća biodiverzitet i inspiriše zajednice na aktivno učešće u očuvanju prirode.
Ove godine, projekat je doneo potpuno nove urbane vrtove u 10 gradova, dok je u 10 gradova sa postojećim baštama vršeno unapređenje i proširenje zelenih površina. Novi vrtovi formirani su u Pančevu, Velikoj Plani, Valjevu, Šapcu, Zaječaru, Bajinoj Bašti, Boru, Zrenjaninu, Kruševcu i Gornjem Milanovcu.
Svi vrtovi osmišljeni su tako da odražavaju lokalne karakteristike – od sukulentnih pejzaža i cvetnih žbunastih bašta do inspirativnih prostora poput Zelenog uspona u Boru, čiji izgled je inspirisan planinom Rtanj, a na osnovu predloga učenika OŠ 3. oktobar. Istovremeno, postojeći vrtovi u gradovima kao što su Beograd, Niš i Novi Sad unapređeni su dodatnim sadržajima i mobilijarom, obogaćeni novim biljnim vrstama i prilagođeni potrebama zajednica.
Urbani vrtovi nisu samo zelene površine – to su mesta koja podstiču povezivanje ljudi i prirode, promovišu biodiverzitet i pomažu u borbi protiv posledica klimatskih promena. Svaki vrt je pažljivo dizajniran kako bi odgovarao specifičnim potrebama lokalnih zajednica, doprineo očuvanju prirodnih resursa i stvorio prijatne prostore za odmor, učenje i druženje.
„Projekat „Niklo kao ja“ pokazuje kako zajedničkim snagama možemo unaprediti urbane sredine i doprineti očuvanju prirode. Urbani vrtovi nisu samo estetski lepi, već imaju i važnu ekološku funkciju, podsećajući nas na značaj održivosti i kolektivne odgovornosti“, izjavio je Vladimir Milutinović, pejzažni arhitekta i saradnik UG Ekonaut.
A1 Srbija kroz svoju ESG strategiju kontinuirano ulaže u postizanje dugoročnih ciljeva u oblasti održivosti. Ovaj pristup ne obuhvata samo projekte delovanja na klimatske rizike i zaštitu biodiverziteta, kao što je „Niklo kao ja“, već uključuje i dugoročne planove dekarbonizacije, povećanja udela održive energije iz sopstvene proizvodnje, povećanja energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanje principa cirkularne ekonomije.
Kao vodeći prozjumer u sektoru telekomunikacija, A1 je do sada postavio blizu 6.000 solarnih panela na 330 lokacija, što je ekvivalent godišnjoj potrošnji električne energije više od 750 domaćinstava. Investicije u OIE su deo strateškog opredeljenja kompanije i cilja postavljenog na nivou cele A1 Grupe, koji se odnosi na postizanje klimatske neutralnosti do kraja 2030.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Dobre vesti za sve inovatore i kreativce – rok za prijavu projekata i ideja na konkurs Generator EDU, namenjen finansijskoj edukaciji dece i mladih, koji organizuje OTP banka, produžen je do 7. februara. Uk...
Treću godinu zaredom, a ukupno po četvrti put, UniCredit Bank je zvanično sertifikovana kao Top Employer (najbolji poslodavac) u Srbiji, istakavši se u primeni najboljih praksi i politika u oblasti ljudskih ...
Lidl unapređuje svoju posvećenost osvešćenoj ishrani daljim usklađivanjem svog asortimana sa Planetarno zdravom ishranom (PHD) [1] do 2050. godine. Do 2030. Lidl će na internacionalnom nivou povećati udeo bi...
UniCredit Grupa predstavila je „UniCredit for CEE 2025“, inicijativu sa konkretnim finansijskim rešenjima, održavanjem računa i savetodavnim uslugama širom CIE, čiji je cilj da pomogne mikro i malim preduzec...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok