OTP banka i stručni žiri odabrali su 10 finalista programa Generator EDU koji je pokrenut s ciljem pronalaska inovativnih rešenja za unapređenje finansijske pismenosti među đacima osnovnih i srednjih škola. Među njima su prosvetni radnici, organizacije civilnog društva i startapi čije su se ideje istakle u snažnoj konkurenciji, imajući u vidu da je na ovogodišnji ciklus konkursa pristiglo čak 113 prijava, što potvrđuje koliko je bio potreban.
Među finalistima su dve osnovne škole iz Beograda i Trstenika, tri gimnazije iz Beograda i Šida, tri organizacije civilnog društva i dva startapa. Njihova rešenja odlikuju izuzetno visok kvalitet, inovativnost, kreativnost, ali i raznolikost. Pred stručnim žirijem je sada još teži zadatak jer uskoro treba da donesu odluku o tome ko su pobednicima osmog ciklusa Generatora, najnagrađivanijeg projekta OTP banke.
Prema rečima Vuka Kosovca, člana Izvršnog odbora OTP banke Srbija zaduženog za poslovanje sa stanovništvom i razvoj digitala, o tome da konkurs Generator ima sve više značaja i uticaja iz godine u godinu, potvrđuje i činjenica da je kroz prethodnih sedam ciklusa već podržano gotovo 100 inovativnih rešenja.
„Kada jedna ideja izraste u brend koji godinama inspiriše, motiviše i menja stvari nabolje – znate da ima snagu da traje. Generator je upravo to. Od prvog ciklusa do danas, podržali smo veliki broj originalnih i vrednih rešenja koja su ponudila odgovore na važne društvene izazove. Poslednja dva ciklusa bila su fokusirana na „zelena“ rešenja koja doprinose dekarbonizaciji, a ove godine se vraćamo jednoj od oblasti koja je za OTP banku strateški važna – finansijskoj pismenosti. Izuzetno smo ponosni na ovoliki odziv i broj prijavljenih projekata, a pored kvantiteta posebno nas raduje kvalitet prijavljenih rešenja. Bilo je izuzetno teško odabrati 10 najboljih, a tek nas čeka najzahtevniji deo – odabir pobednika.“
O tome zašto je finansijska edukacija važna, a samim tim i konkursi poput Generatora EDU, Milica Babić, vodeći konsultant za komunikacije, CSR i održivost, ističe:
„Verujemo da znanje o novcu treba da postane dostupno svakom detetu, svakom đaku, ali znamo da to ne možemo sami. Zato nas raduje što smo u ovom ciklusu udružili snage sa prosvetnim radnicima, startapima i organizacijama koje svakodnevno stvaraju promene. Naša uloga je da ih osnažimo i pružimo podršku – jer verujemo da upravo iz takvih partnerstava nastaju rešenja koja imaju stvarni uticaj.“
Kako treba da izgleda pobedničko rešenje
Kako bi odabrali najbolje među odličnima, članovi žirija rukovode se jasno definisanim kriterijumima. U fokusu su izvodljivost i održivost ideje – projekti moraju imati jasan plan potrebnih resursa, kao i realnu mogućnost realizacije u roku od šest meseci od dobijanja nagrade. Prednost imaju ona rešenja koja imaju potencijal da rastu zajedno sa svojim korisnicima, uz plan za dalji razvoj i primenu.
Imajući u vidu da su prijave na konkurs Generator EDU bile otvorene za prosvetne radnike s jedne strane i startape i organizacije civilnog društva s druge, njihova rešenja se blago razlikuju. Prosvetni radnici su dostavili rešenja koja se naslanjaju na postojeće obrazovne programe osnovnih i srednjih škola, a koja će moći da se implementiraju u redovnom školskom programu – kako kroz nastavne, tako i kroz vannastavne aktivnosti. Civilni sektor i preduzetnici imali su zadatak da razmišljaju šire od prostora učionice, a u pravcu neformalnih inovativnih obrazovnih praksi, kao i digitalnih rešenja. Generator EDU je doneo sinergiju ideja iz različitih perspektiva jedne iste, strateški važne teme za celo društvo.
Zahtevni zadatak odabira po jednog pobednika iz obe grupe prijavljenih poveren je stručnom žiriju koji čine partneri projekta – organizacija Dostignuća mladih, kompanija Mastercard, fondacija Nordeus, BOŠ, PWC, ICT Hub, Centar za promociju nauke, United Media, IP Booka, Srpski filantropski forum, Trag fondacija i Inspira Grupa.
Ovim povodom, Darko Radičanin, izvršni direktor Dostignuća mladih u Srbiji, internacionalne organizacije civilnog društva sa dugom tradicijom i praksom na polju finansijske edukacije koja je ujedno strateški partner novog Generator EDU konkursa izjavio je:
„Kroz dve decenije rada sa mladima i nastavnicima, uverili smo se koliko je važno da se znanja iz oblasti finansijske pismenosti prenose na način koji je životan, primenjiv i inspirativan. Upravo to prepoznajemo u rešenjima finalista Generatora EDU – ideje koje spajaju obrazovanje, inovaciju i društvenu odgovornost. Zbog toga nam je posebno značajno što ovaj konkurs ne prepoznaje samo dobre inicijative, već i gradi mostove između obrazovanja i prakse. Ulaganje u finansijsku pismenost mladih je ulaganje u stabilnije, sigurnije društvo, a drago nam je da se kroz ovu inicijativu glas prosvetnih radnika, startapa i organizacija civilnog društva jasno čuje i vrednuje.”
OTP banka i ove godine nagrađuje najbolje ideje
Kao i u svim prethodnim ciklusima Generatora, OTP banka nastavlja tradiciju nagrađivanja najboljih ideja. U ovogodišnjem ciklusu, nagradni fond u iznosu od dva miliona dinara biće dodeljen pobednicima u dve kategorije. Za prosvetne radnike nagrada će biti podeljena na dva dela – učitelji, nastavnici, profesori samostalno ili u timu dobijaju uplatu kao fizička lica u iznosu od 200.000 dinara, a škola čiji je projekat odabran dobija 800.000 dinara za implementaciju projektnog rešenja. U kategoriji gde učestvuju civilni sektor i preduzetnici ceo iznos nagrade od milion dinara namenjen je pravnom licu za implementaciju projektnog rešenja.
Pored nagradnog fonda, finalistima sleduje medijska promocija i snimanje promotivnog spota u organizaciji OTP banke. Projekti i rešenja finalista biće predstavljeni na sajtu Generator, u tradicionalnim medijima, kao i na društvenim mrežama OTP banke, što se u svim prethodnim pozivima pokazalo kao najveća vrednost za finaliste.