
Hemofarm fondacija uz mlade talente
Ne postoji društvo koje je napredovalo tako što je zaboravilo svoje mlade. Ne postoji zajednica koja je pronašla snagu u tome što je dozvolila talentima da odu, a snove o boljem društvu da nestanu. U vremenu...
Odabrano 10 najboljih rešenja među 113 prijava
Među finalistima su dve osnovne škole iz Beograda i Trstenika, tri gimnazije iz Beograda i Šida, tri organizacije civilnog društva i dva startapa. Njihova rešenja odlikuju izuzetno visok kvalitet, inovativnost, kreativnost, ali i raznolikost. Pred stručnim žirijem je sada još teži zadatak jer uskoro treba da donesu odluku o tome ko su pobednicima osmog ciklusa Generatora, najnagrađivanijeg projekta OTP banke.
„Kada jedna ideja izraste u brend koji godinama inspiriše, motiviše i menja stvari nabolje – znate da ima snagu da traje. Generator je upravo to. Od prvog ciklusa do danas, podržali smo veliki broj originalnih i vrednih rešenja koja su ponudila odgovore na važne društvene izazove. Poslednja dva ciklusa bila su fokusirana na „zelena“ rešenja koja doprinose dekarbonizaciji, a ove godine se vraćamo jednoj od oblasti koja je za OTP banku strateški važna – finansijskoj pismenosti. Izuzetno smo ponosni na ovoliki odziv i broj prijavljenih projekata, a pored kvantiteta posebno nas raduje kvalitet prijavljenih rešenja. Bilo je izuzetno teško odabrati 10 najboljih, a tek nas čeka najzahtevniji deo – odabir pobednika.“
„Verujemo da znanje o novcu treba da postane dostupno svakom detetu, svakom đaku, ali znamo da to ne možemo sami. Zato nas raduje što smo u ovom ciklusu udružili snage sa prosvetnim radnicima, startapima i organizacijama koje svakodnevno stvaraju promene. Naša uloga je da ih osnažimo i pružimo podršku – jer verujemo da upravo iz takvih partnerstava nastaju rešenja koja imaju stvarni uticaj.“
Kako bi odabrali najbolje među odličnima, članovi žirija rukovode se jasno definisanim kriterijumima. U fokusu su izvodljivost i održivost ideje – projekti moraju imati jasan plan potrebnih resursa, kao i realnu mogućnost realizacije u roku od šest meseci od dobijanja nagrade. Prednost imaju ona rešenja koja imaju potencijal da rastu zajedno sa svojim korisnicima, uz plan za dalji razvoj i primenu.
Imajući u vidu da su prijave na konkurs Generator EDU bile otvorene za prosvetne radnike s jedne strane i startape i organizacije civilnog društva s druge, njihova rešenja se blago razlikuju. Prosvetni radnici su dostavili rešenja koja se naslanjaju na postojeće obrazovne programe osnovnih i srednjih škola, a koja će moći da se implementiraju u redovnom školskom programu – kako kroz nastavne, tako i kroz vannastavne aktivnosti. Civilni sektor i preduzetnici imali su zadatak da razmišljaju šire od prostora učionice, a u pravcu neformalnih inovativnih obrazovnih praksi, kao i digitalnih rešenja. Generator EDU je doneo sinergiju ideja iz različitih perspektiva jedne iste, strateški važne teme za celo društvo.
Zahtevni zadatak odabira po jednog pobednika iz obe grupe prijavljenih poveren je stručnom žiriju koji čine partneri projekta – organizacija Dostignuća mladih, kompanija Mastercard, fondacija Nordeus, BOŠ, PWC, ICT Hub, Centar za promociju nauke, United Media, IP Booka, Srpski filantropski forum, Trag fondacija i Inspira Grupa.
„Kroz dve decenije rada sa mladima i nastavnicima, uverili smo se koliko je važno da se znanja iz oblasti finansijske pismenosti prenose na način koji je životan, primenjiv i inspirativan. Upravo to prepoznajemo u rešenjima finalista Generatora EDU – ideje koje spajaju obrazovanje, inovaciju i društvenu odgovornost. Zbog toga nam je posebno značajno što ovaj konkurs ne prepoznaje samo dobre inicijative, već i gradi mostove između obrazovanja i prakse. Ulaganje u finansijsku pismenost mladih je ulaganje u stabilnije, sigurnije društvo, a drago nam je da se kroz ovu inicijativu glas prosvetnih radnika, startapa i organizacija civilnog društva jasno čuje i vrednuje.”
Kao i u svim prethodnim ciklusima Generatora, OTP banka nastavlja tradiciju nagrađivanja najboljih ideja. U ovogodišnjem ciklusu, nagradni fond u iznosu od dva miliona dinara biće dodeljen pobednicima u dve kategorije. Za prosvetne radnike nagrada će biti podeljena na dva dela – učitelji, nastavnici, profesori samostalno ili u timu dobijaju uplatu kao fizička lica u iznosu od 200.000 dinara, a škola čiji je projekat odabran dobija 800.000 dinara za implementaciju projektnog rešenja. U kategoriji gde učestvuju civilni sektor i preduzetnici ceo iznos nagrade od milion dinara namenjen je pravnom licu za implementaciju projektnog rešenja.
Pored nagradnog fonda, finalistima sleduje medijska promocija i snimanje promotivnog spota u organizaciji OTP banke. Projekti i rešenja finalista biće predstavljeni na sajtu Generator, u tradicionalnim medijima, kao i na društvenim mrežama OTP banke, što se u svim prethodnim pozivima pokazalo kao najveća vrednost za finaliste.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Ne postoji društvo koje je napredovalo tako što je zaboravilo svoje mlade. Ne postoji zajednica koja je pronašla snagu u tome što je dozvolila talentima da odu, a snove o boljem društvu da nestanu. U vremenu...
OTP Grupa dobitnik je nagrade Euromoney za izvrsnost 2025. godine koja se tradicionalno dodeljuje finansijskim institucijama koje klijentima pružaju najviši nivo usluge, inovacija i stručnosti, i to u čak 16...
Erste Grupa ponovo je dobitnica prestižnog priznanja „Najbolja banka u Centralnoj i Istočnoj Evropi“, koje dodeljuje ugledni finansijski magazin Euromoney u okviru svoje godišnje selekcije Awards for Excelle...
Kada smo 2021. godine pokrenuli Festival KAMPANJE SA SVRHOM, znali smo da je trenutak za komunikaciju sa dubljom svrhom — za kampanje koje ne samo da prodaju proizvod, već i menjaju svet. Nismo mogli ni da p...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења