
Lidl neće povećavati cenu belog hleba
Kompanija Lidl Srbija donela je odluku da će zadržati cenu belog hleba od brašna T-500, odnosno cena će u svim Lidl prodavnicama ostati kao i do sada 58,99 dinara za 500g, bez obzira na najnoviju odluku Vlad...
INTERVJU: Bobby Pecotić, Chief Product Definition & Offtake Officer, CWP Global
Strategija Srbije za proizvodnju zelenog vodonika predstavlja ključni korak ka energetskoj tranziciji i usklađivanju sa evropskim i globalnim ciljevima dekarbonizacije, obezbeđujući zakonsku regulativu za pokretanje proizvodnje i korišćenja zelenog vodonika. Na globalnom nivou, potražnja za zelenim vodonikom raste i svetske organizacije za klimatske promene i energiju, poput IPCC i IEA smatraju da će isti biti neophodan da se dostignu ciljevi neto nulte emisije CO2 do 2050.
Razvoj infrastrukture za proizvodnju i distribuciju zelenog vodonika zahteva značajne investicije, a privlačenje ulagača moguće je kroz podsticaje, subvencije i jasne regulative koje olakšavaju integraciju zelenog vodonika u energetski sistem. Strateška partnerstva sa zemljama i kompanijama sa razvijenim tržištima mogu doprineti sticanju potrebnih znanja i tehnologija za razvoj sektora.
CWP trenutno ima najveći portfolio projekata zelenog vodonika u razvoju na globalnom nivou i započeo je razvoj Australian Renewable Energy Hub-a (AREH), projekta od 26 GW i površine od 6,500 km², koji je danas u deljenom vlasništvu sa BP-om.
Naša strategija je da obezbedimo i razvijamo najbolje obnovljive resurse širom sveta. Ovi projekti će omogućiti najjeftiniju zelenu električnu energiju na tržištu, a ona najjeftiniji zeleni vodonik. Pošto mesta koja su veoma vetrovita i sunčana obično nemaju mnogo stanovnika, pa ni mrežu, koristićemo ovu jeftinu električnu energiju i vodonik za proizvodnju zelenih transportabilnih proizvoda.
Zeleni vodonik će biti ključni sastojak u dekarbonizaciji različitih sektora koji zahtevaju fizička goriva i koji se ne mogu elektrifikovati. Dugolinijski avio-saobraćaj i brodski transport će zahtevati niskougljenična molekularna goriva kao zamenu za fosilna. Proizvodnja gvožđa će zahtevati niskougljenični reduktor, poput vodonika, kako bi zamenila ugalj i prirodni gas. Glavni izazov u ovome je trošak – korišćenje zelenog vodonika trenutno je skuplje od fosilnih goriva.
Naučni konsenzus je da emisije CO2 iz fosilnih goriva uzrokuju globalno zagrevanje i to ima ekonomsku cenu. Tu cenu tradicionalno plaća društvo – to je tzv. „eksternalija“ u ekonomiji. Kako CO2 nije uračunat u cenu, cena fosilnih goriva je veštački niska već jako dugo. Na neki način, fosilna goriva su subvencionisana od strane društva.
Međunarodna pomorska organizacija priprema set regulativa koje će verovatno smanjiti razliku u ceni između zelenog amonijaka i standardnog brodskog goriva. U avio-industriji, EU je već uvela mandate koji će do 2035. obavezati avio-kompanije da koriste određeni procenat održivih avio-goriva, od kojih će deo morati da dolazi iz zelenog vodonika. Evropa je takođe donela niz mandata koji će do 2030. obavezati postojeću proizvodnju sivog vodonika da delimično pređe na zeleni. Ono što je potrebno jeste jasna i dugoročna regulatorna osnova koja u cenu svakog proizvoda uključuje trošak globalnog zagrevanja. Tržište će se pobrinuti za ostalo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kompanija Lidl Srbija donela je odluku da će zadržati cenu belog hleba od brašna T-500, odnosno cena će u svim Lidl prodavnicama ostati kao i do sada 58,99 dinara za 500g, bez obzira na najnoviju odluku Vlad...
Jelena Kuzmanović je počela da se bavi arhitekturom i pre nego što je diplomirala. Do sada je radila na više od 50 projekata, a na javnim arhitektonsko-urbanističkim konkursima osvojila je 23 nagrade, od tog...
Krajem maja, zaposleni kompanije Microsoft otkrili su da postoje nedoslednosti prilikom slanja njihovih mejlova, odnosno, mejlovi su bili blokirani, pa na kraju i domen sa kog mogu da komuniciraju sa preosta...
U savremenim tržišnim uslovima, interesi potrošača i principi zdrave tržišne konkurencije često su neraskidivo povezani, iako ih pravni okvir i institucionalna nadležnost tretiraju kao odvojene oblasti. Potr...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE