Verujući da budućnost može da se održi samo ako se kontinuirano ulaže u decu i omladinu, Schneider Electric je svoju pažnju usmerio na decu širom Srbije i to od najranijih pa sve do studentskih dana
Da znanje postane zvanje
Schneider Electric, kao najodrživija kompanija na svetu, celokupan portfolio stavila je u službu održivih rešenja koja se odnose na proizvode i usluge, ali i na podršku koju kompanija pruža partnerima i zajednici u kojoj posluje. Održiva rešenja nisu samo u osnovi proizvoda i usluga kompanije, već su u osnovi i poslovnih procesa, odnosa prema zaposlenima, lokalnoj zajednici i životnoj sredini, uopšte. U Schneider Electric-u veruju da se svaka kompanija, bez obzira na veličinu, mora ponašati odgovorno prema ljudima koje zapošljava, nudeći im odgovarajuće uslove za razvoj i učenje, ali i da neguje odgovornost prema zajednici u kojoj posluje.
Verujući da budućnost može da se održi samo ako se kontinuirano ulaže u decu i omladinu, Schneider Electric je svoju pažnju usmerio na decu širom Srbije i to od najranijih pa sve do studentskih dana.
U tu svrhu, 2012. godine, osnovana je Fondacija „Centar za mlade talente“, neprofitabilna, nevladina organizacija koja ima za cilj da doprinese razvoju teorijskih i praktičnih znanja iz matematike i programiranja. Imajući u vidu da su zanimanja programera, inženjera i IT stručnjaka najtraženija zanimanja sadašnjosti i budućnosti, kako u svetu tako i kod nas, pokrenuta je Fondacija sa ciljem da se doprinese razvoju teorijskih i praktičnih znanja upravo iz pomenutih oblasti. Program je namenjen učenicima osnovnih i srednjih škola na teritoriji Srbije i Republike Srpske – deci uzrasta od petog razreda osnovne škole, pa sve do upisa na studije. Tokom godina, Schneider Electric je ostvario uspešnu saradnju sa univerzitetima, razvio program stipendiranja i stručne prakse i posvetio veliku pažnju mladima sa željom da se prepoznaju i nagrađuju znanje, rad i obrazovanje.
Fondacija pruža mogućnost sticanja širokog znanja i predstavlja pripremu za sve buduće studente elektrotehnike, informatike i matematike za brže i lakše usvajanje gradiva na fakultetima. Pohađanje kurseva u okviru Centra je u potpunosti besplatno. Kursevi iz programiranja upoznaju polaznike sa programskim jezicima (Python, C, C# i C++), kao i sa Web programiranjem, dok kursevi iz matematike proširuju znanja polaznika, ali ih i spremaju za polaganje prijemnih ispita za upis, kako u srednje škole, tako i na fakultete. Za punu deceniju postojanja, kroz Centar za mlade talente, nastavu je pohađalo skoro 10.000 polaznika, a realizovano je skoro 6.000 sati nastave.
FONDACIJA „CENTAR ZA MLADE TALENTE” PRUŽA MOGUĆNOST STICANJA ŠIROKOG ZNANJA I PREDSTAVLJA PRIPREMU ZA SVE BUDUĆE STUDENTE ELEKTROTEHNIKE, INFORMATIKE I MATEMATIKE ZA LAKŠE USVAJANJE GRADIVA NA FAKULTETIMA
Za više devojčica u STEM
U duhu slogana – Da Znanje Postane Zvanje kompanija Schneider Electric svojim akcijama i inicijativama podržava i afirmaciju žena i devojčica u STEM. Jedan od ciljeva Fondacije je i taj da obuhvati što više polaznika širom Srbije, ali i da se više devojčica opredeli za ove kurseve, a kasnije i za tehničke fakultete i karijeru u tech kompanijama. Schneider Electric HUB u Novom Sadu i Beogradu zapošljava više od 900 ljudi, mahom inženjera i programera. Od pomenutog broja, deo zaposlenih čine osobe ženskog pola i to njih 322, što je više od 30 odsto i što ovu kompaniju stavlja u svetski standard IT industrije.
Fondacija „Centar za mlade talente“, koja ove godine slavi 11 godina svog postojanja, predstavlja i svojevrsno vraćanje dobra društvu u kojem kompanija posluje. Zaposleni u kompaniji Schneider Electric nosioci su i tvorci nekih od najznačajnijih softvera na svetu, te je prenošenje znanja jedan od načina da se doprinese društvu. Njihov dugogodišnji predan rad i izuzetan uspeh koji su postigli na svetskom tržištu doveli su do toga da su oni prepoznati, od strane globalnog Schneider Electric-a, kao kadrovi sa izuzetnim potencijalom, a Schneider Electric Hub kao razvojni centar za Evropu.
Fondacija je deo Schneiderove šire društveno odgovorne platforme, koja predstavlja uverenje da bolja i sigurnija budućnost ne može da se oslanja samo na održiva rešenja, već i na ljude koji će istu moći da vode. U današnjem svetu, u kojem se tehnološki napredak odigrava neverovatnom brzinom, obrazovanje postaje ključna karika u osiguranju bolje budućnosti za naciju i pojedinca, a znanje ključni kapital svake kompanije koja je zagledana u tu istu budućnost.
Osnovna misija kompanije su ljudi, zaposleni u Schneider Electric-u i zbog toga se mnogo ulaže u znanje i veštine, kako zaposleni ne bi imali nijedan razlog da napuštaju svoju zemlju, već da odavde osvajaju svet, svojim znanjem i pameću. Upravo je Schneider Electric i pokazao da je to moguće s obzirom na to da su inženjeri ove kompanije kreirali najbolji softver na svetu iz oblasti upravljanja energetskim sistemima. Novouseljena InGrid zgrada je takođe kreirana u saradnji sa zaposlenima. Oni su ti koji su rekli kako će da se zove, predložili kakav sadržaj u njoj da bude dostupan, na koji način treba da bude organizovana i slično.
Jesenji market
Sa druge strane, kako je ambijent širi pojam od radnog okruženja, Schneider Electric teži da proširi zonu pozitivnog uticaja pa otuda čitav niz društveno odgovornih akcija kojima Schneider Electric učestvuje u izgradnji bolje lokalne zajednice. Često to čine kroz projekte koji su opet delo ili ideja potekla od zaposlenih. Oni su ti koji često pokreću, iniciraju neke akcije, jer oni znaju šta je to što žele u svom okruženju, svom gradu i za svoju decu. U skladu sa tim jedna od akcija je i Schneider-ov Jesenji market, koji se organizuje treću godinu zaredom. U okviru marketa zaposleni prikupljaju novac u humanitarne svrhe donacijom ili prodajom domaće radinosti.
Kome će se donirati prikupljeni novac određuje se takođe inicijativom zaposlenih. Dosadašnja sredstva koristila su se za novogodišnje poklone namenjene najmlađima, deci iz svratišta i Dečijeg sela. Na taj način kompanija obeležava #GivingTuesday međunarodni dan kreiran sa jednostavnom idejom da podstakne ljude na dobra dela i značaj vraćanja zajednici.
Kompanija Schneider Electric ponosni je sponzor čuvenog maratona u Parizu već godinama. Takođe je i na našim prostorima ova kompanija postala partner našeg najvećeg sportsko-poslovnog događaja Serbia Business Run. Spajanje svetskog lidera u održivosti sa Serbia Business Run nastalo je sa ciljem da ova trka za pet godina postane prvi najveći sportski događaj u regionu koji je potpuno održiv, što je jedan od glavnih postulata Schneider Electric-a. Kompanija je uvek tu kada treba da se doprinese zelenijoj i održivijoj budućnost naše planete, kao što je i ovaj sportsko-poslovni događaj.
SAMO OVE GODINE VIŠE OD 700 ZAPOSLENIH KOMPANIJE SCHNEIDER ELECTRIC UČESTVOVALO JE U TRCI SERBIA BUSINESS RUN
Ovaj ambiciozni plan postiže se postepenim uvođenjem inovativnih tehnoloških rešenja poput solarnih panela, reciklažnog sistema na svakoj trci. U Serbia Business Run trci učestvuju zaposleni iz kompanija, udruženja, javnih preduzeća, škola i fakulteta i drugih organizacija, bez ograničenja pola i maksimalnog broja učesnika. Serbia Business Run tradicionalno podržavaju kompanije kojima je zdrav način života i aktivnost zaposlenih jedna od suštinskih vrednosti, a Schneider Electric to svojim primerom najbolje pokazuje, jer je samo ove godine trčalo preko 700 zaposlenih ove kompanije.
Opredeljenje ka zdravoj i zelenoj budućnosti je i biciklanje, koje takođe organizuju tri godine. Donacije prikupljene na ovaj način bile su usmerene na decu u Dečijem selu i na Fondaciju „Budi human“.
Schneider Electric teži da bude inspirativan primer kompanije koja duboko razume važnost društvene odgovornosti. Predanost ovim temama ogleda se kroz inicijative usmerene ka oblastima kao što su obrazovanje, podrška zaposlenima, vrtići, bolnice, lokalna zajednica i šira okolina. Sve ove inicijative proizlaze iz spoznaje o tome da uspešno poslovanje i prosperitet zajednice idu ruku pod ruku, a da investiranje u znanje i obrazovanje predstavlja ključnu komponentu održivog razvoja.
Kroz podršku školama, univerzitetima i raznim obrazovnim inicijativama, kompanija doprinosi izgradnji stručne radne snage i razvoju tehnoloških inovacija koje će oblikovati budućnost. Schneider Electric svojim društveno odgovornim poslovanjem nadilazi granice poslovnih interesa, a kroz ulaganje u oblasti obrazovanja, brige o zaposlenima i podršku lokalnoj zajednica, stvara bolju budućnost za sve nas.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Digitalno restaurirani film „Žuta“ (1973, Centar film), reditelja Vladimira Tadeja, a po scenariju Gordana Mihića biće besplatno prikazan za publiku u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici, u pondelj...
Kompanija Lidl Srbija je, uz pomoć svojih potrošača, u okviru tradicionalne praznične kampanje „Mala dela - velika magija“ donirala sredstva u ukupnom iznosu od 6.300.000 RSD korisnicima Crvenog krsta Srbije...
Suštinska poluga razvoja društva za UniCredit Banku u Srbiji i UniCredit Fondaciju jeste oblast obrazovanja, u koju ulažu više od milion evra kroz različite projekte u periodu od 2023. do 2026. godine. Podrš...
Danas je u Novom Sadu održana svečanost povodom završetka uspešne takmičarske sezone za mlade tenisere u organizaciji Vojvođanskog teniskog saveza. Ovaj poseban trenutak okupio je mlade teniske nade, njihove...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok