2020

Podrška zajednici – prioritet i tokom pandemije

Ova godina donela je mnoge promene i izazove, a epidemija korona virusa i brojna ograničenja i poteškoće u svakodnevnom funkcionisanju, stavljajući u fokus društveno odgovorno poslovanje. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje integralni je deo strategije Eurobanke, koja je i u ovim izazovnim vremenima svojim aktivnostima pokazala šta znači biti solidaran, uz visok stepen odgovornosti prema zaposlenima, klijentima i partnerimaOd početka pandemije, čitavo društvo se ujedinilo da pomogne u realizaciji istog cilja – pomoći zdravstvenom sistemu da lakše podnese ogroman udar pod kojim se našao, a pacijentima da omogući kvalitetnije lečenje. Neposredno nakon proglašenja vanrednog stanja, Eurobanka se među prvima odazvala pozivu Unicefa da pomogne onima kojima je bilo najpotrebnije. Zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji sa ovom humanitarnom organizacijom, Eurobanka je imala jasnu sliku koje su trenutne potrebe zdravstvenog sistema u Srbiji. Bilo je neophodno olakšati rad lekarima, a pacijentima koji se leče od korona virusa obezbediti bolju zdravstvenu zaštitu. Eurobanka je izdvojila sredstva u iznosu oko šest miliona dinara za kupovinu hirurških maski i maski N95, zaštitnih ogrtača, hirurških rukavica, vizira, skafandera i mobilnih respiratora. Cela akcija sprovedena je u izuzetno kratkom vremenskom roku, pa je prošlo svega nekoliko dana od doniranja sredstava do trenutka kada je neophodna oprema stigla do onih kojima je namenjena.Tokom leta, Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u Kragujevcu. Donacija Eurobanke je realizovana preko fondacije Fond B92 i Srpskog filantropskog foruma, koji su pokrenuli humanitarnu akciju sa ciljem unapređenja uslova lečenja i boravka pacijenata i zdravstvenih radnika u zdravstvenim ustanovama u Srbiji tokom pandemije korona virusa. Kao članica Srpskog filantropskog foruma Eurobanka je dobila priznanje za izuzetan doprinos u borbi protiv korona virusa i za razvoj dobročinstva i filantropije.Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u KragujevcuVirtus nagrada za doprinos lokalnoj zajedniciDa društvena odgovornost predstavlja jednu od glavnih vrednosti banke, potvrđuje i VIRTUS nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, koja je  dodeljena Eurobanci za projekat „Mančester junajted škola fudbala za decu“.Trag fondacija, koja ovo prestižno priznanje dodeljuje pojedincima i kompanijama istaknutim na polju društveno odgovornog poslovanja, prepoznala je vrednost ovog projekta, budući da su polaznici ove svetski priznate škole fudbala bila deca zaposlenih, deca klijenata i partnera Eurobanke, ali i štićenici domova za decu bez roditeljskog staranja, SOS Dečijeg sela Kraljevo i Dečijeg sela iz Sremske Kamenice.Eurobanka je ovo značajno priznanje dobijala i ranije u različitim kategorijama, i to 2009, 2010, 2011. i 2014. godine.Eurobanka je dobila i specijalnu nagradu novinarskog žirija Društva Srbije za odnose sa javnošću za realizaciju i komunikaciju projekta „Mančester junajted škola fudbala“, koja se ove godine dodeljuje prvi put.Škola kao nacrtana za VasBanka je  nastavila realizaciju svog dugoročnog projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, koji sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Cilj projekta je poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji i rezultat je sinergije Eurobanke i njenih klijenata – sredstva se prikupljaju od svake transakcije izvršene humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce“. Zahvaljujući donaciji u okviru projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, učenicima Ekonomske srednje škole „Bosa Milićević“ iz Subotice, na putu profesionalnog usavršavanja, na raspolaganju je modernizovani kabinet virtuelne banke. Eurobanka je opremila kabinet za statistiku i računovodstvo Prve ekonomske škole u Beogradu i obezbedila opremu za elektronsku jezičku laboratoriju Ekonomskoj školi „Stana Milanović" iz Šapca. Epidemija korona virusa nije uticala na to da Banka nastavi sa svojim projektom, pa je nova donacija realizovana krajem septembra u Ekonomskoj školi „Đuka Dinić“ u Leskovcu. Škola je zahvaljujući donaciji opreme dobila modernizovani kabinet, a nova oprema naročito će koristiti u daljem stručnom usavršavanju đacima obrazovnog profila službenik u bankarstvu i osiguranju.Osim donacija neophodne računarske opreme, projekat ima još jednu važnu komponentu – kroz predavanja zaposlenih iz Eurobanke, učenici srednjih ekonomskih škola stiču nova teorijska i praktična znanja o bankarstvu.U projekat „Škola kao nacrtana za Vas", Eurobanka je uložila više od 4,2 miliona dinara, a uprkos izazovnim  vremenima, i u narednom periodu planira da nastavi sa njegovom realizacijom.Magija je u rukama nastavnikaKao kompanija koja svoje društveno odgovorno poslovanje temelji na promociji obrazovanja i kulture, Eurobanka je i tokom epidemije podržala i projekte iz oblasti obrazovanja. Neposredno po proglašenju vanrednog stanja, časovi u školama širom Srbije su obustavljeni, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pokrenulo je proces nastave na daljinu. To je zahtevalo da se nastavnici, uprkos veoma kratkom roku i gotovo bez ikakvih prethodnih priprema, prilagode na novonastale okolnosti i iz učionica presele na digitalne platforme.Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade za najbolji primer interaktivne nastave i upotrebe informacionih tehnologija u nastaviPrepoznajući njihov trud, i želeći da nagradi njihovo zalaganje, Banka se na poziv NALED-a, kao jedan od pokrovitelja, priključila konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu „Magija je u rukama nastavnika”. Konkurs koji je trajao do 31. maja bio je namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Srbiji, koji su osmišljavali i izvodili nastavu na daljinu. Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade u dve kategorije – za najbolji primer interaktivne nastave i najbolji primer upotrebe informacionih tehnologija u nastavi. Dodatno, Eurobanka je obezbedila finansijska sredstva za  nabavku uređaja Power Tech, koji je značajan za dezinfekciju umetničko istorijskih predmeta za Narodni muzej u Beogradu.Banka i njeni zaposleni pružaju pomoć najugroženijimaPodrška najugroženijim društvenim kategorijama predstavlja jedan od stubova korporativne društvene odgovornosti Eurobanke i razlog zbog kog je Banka nastavila da pruža podršku onima kojima je ona najpotrebnija. Među njima su i prodavci magazina LICEULICE, koji su uvođenjem vanrednog stanja i posebnih mera zaštite od korona virusa, suočeni sa nepremostivom preprekom – potpunom obustavom prodaje, pa samim tim i izostankom materijalnih prihoda. Imajući to u vidu, Eurobanka je otkupila jedan deo tiraža i na taj način im pružila podršku i iskazala solidarnost. Veliki deo društveno odgovornog poslovanja Eurobanke zasniva se na ličnom angažmanu zaposlenih, koji su tokom godina, a naročito tokom epidemije, uzeli učešća u brojnim volonterskim inicijativama. Dodatno, Eurobanka je u vreme trajanja epidemije obezbedila neophodna zaštitna i dezinfekciona  sredstva  najosetljivijim kategorijama – porodicama dece koja boluju od autizma iz Udruženja „Autizam Valjevo“. Odgovornost prema zaposlenima i klijentimaKako je kriza izazvana korona virusom stavila pred nas nove izazove, prioritet Eurobanke je da bude odgovoran poslodavac i da zaštiti zaposlene i njihove porodice, ali i da klijentima omogući da nesmetano koriste sve neophodne usluge i proizvode, obezbeđujući stabilnost poslovanja. U svim poslovnim prostorijama Banke primenjivale su se sve neophodne mere zaštite u skladu sa zvaničnim preporukama i instrukcijama nadležnih institucija, uključujući redovnu dezinfekciju radnog prostora i bankomata, obavezno nošenje maski za zaposlene, zatim dezinfekciju obuće pre ulaska u ekspoziture i poslovne zgrade banke, i druge preventivne aktivnosti. I tokom trajanja vanrednog stanja, funkcionisanje mreža ekspozitura je bilo neophodno, pa je Banka, kao društveno odgovorna kompanija, preduzela sve preventivne mere kako bi mogućnost daljeg širenja virusa svela na minimum. Obezbeđena je pojačana higijena svih poslovnica Eurobanke, kao i maksimalna primena preporuka za zaštitu od korona virusa. Neke od svojih svakodnevnih aktivnosti Banka je dodatno unapredila kako bi klijentima omogućila alternativne i digitalne kanale za nesmetano obavljanje transakcija, bez potrebe za odlaskom u ekspozituru. U cilju smanjenja socijalnih kontakata i zaštite klijenata i zaposlenih, za obavljanje bankarskih poslova, Eurobanka je savetovala upotrebu e-b@nking i m-b@nking aplikacija, a za isplatu novca bankomate. Dodatno, omogućena je registracija za e-servise https://www.eurobank.rs/stanovnistvo/stanovnistvo.1845.html. Takođe, za sva dodatna pitanja, umesto u ekspoziture, Banka je klijente upućivala na kol centar, društvene mreže i veb-sajt, gde su aktivno komunicirane najvažnije aktivnosti i preporuke.U skladu sa merama Vlade Republike Srbije, Eurobanka je omogućila zastoj u otplati obaveza – moratorijum na otplatu kredita, a građanima starijim od 65 godina mogućnost isplate penzija na osnovu jednokratnog ovlašćenja licu od poverenja.Na taj način, Eurobanka je još jednom pokazala da je jedan od lidera društveno odgovornog poslovanja, dajući pravi primer kako da se odnosimo prema društvu i zajednici u kojoj živimo i poslujemo, naročito u teškim i izazovnim vremenima.

2020

Galenika i liderstvo primerom: Prevencija u našim planovima

Biti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga videli smo kroz projekat i platformu „ZDRAVO DVADESETE“, sa kojom je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno upućenu mladimaBiti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga vidimo kroz projekat ZDRAVO DVADESETE, kojim je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno ka mladima.Reći da je 2020. godina bila teška je isuviše blag izraz. Bila je neverovatno teška. Kompanija koje su, uprkos izazovima, uspele da održe uspešno poslovanje, razviju timove, inoviraju i pokazuju društvenu odgovornost tokom cele godine obeležene pandemijom, nešto je što donosi nadu u solidarnost i zaslužuje poštovanje.Galenika je iz mnogih razloga jedan od blistavih primera u publikaciji Lideri društvene odgovornosti. Ova kompanija je dala značajnu donaciju srpskom zdravstvenom sistemu na vrhuncu pandemije. Njen brend aktivizam je bio vidljiv tokom cele godine, a zatim je tokom Meseca borbe protiv raka dojke donirala 10 hiljada evra nacionalnom Institutu za onkologiju i Radiologija Srbije.Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd. Foto: Aleksandar Jančević, Profit magazin„Naša društvena odgovornost, kao deo održivog poslovanja, dokazuje da je Galenika odgovorna - prema sebi, svojim zaposlenima i javnosti. Sve što radimo odražava se kroz našu korporativnu kulturu, proizvodnju, zaštitu životne sredine, marketing, naše ljude. Važno je da liderstvo u društvenoj odgovornosti bude očigledna i izbalansirana komponenta celokupnog Galenikinog poslovanja“, rekao je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd.#ZdravoDvadesete ( www.dvadesete.rs )Kao čuvar zdravlja, Galenika je temu prevencije postavlja  kao veoma važnu, i pokreće platformu za unapređenje životnog stila i razvoja zdravijih navika među mladima. Istraživanje koje je Galenika realizovala sredinom godine pokazalo je da je mladim generacijama itekako potrebna podrška u usvajanju zdravijih navika, jer više od polovine se ne bavi fizičkim aktivnostima i sportom, 44,6% njih ne jede povrće svaki dan, dok gotovo polovina ne jede voće svaki dan. Kao najveći zdravstveni problem 53% mladih navodi stres, 41% studenata prijavljuje bolove u kičmi i leđima; na poremećaj sna se žali 31% ispitanih, zatim slede problemi sa očima i vidom (25,3%), hormonalni problemi (18,4%) i problemi sa varenjem i metabolizmom (17,3%).Tokom studentskog perioda mladi se osamostaljuju. Imaju puno obaveza, a malo vremena za sve što žele da postignu tokom dana, zbog čega su vrlo često izloženi stresu i nisu svesni opasnosti koje leže u neuravnoteženom načinu života. Fizičko i mentalno zdravlje su osnova ličnog blagostanja koji utiču na našu interakciju sa drugima, ali i na to kako mi utičemo i kako na nas utiče sve što nas okružuje. Prema svetskim istraživanjima, brojna oboljenja među studentima predstavljaju posledicu njihovog načina života i nedostatak svesti o važnosti sopstvenog zdravlja, higijene i regularnih sistematskih pregleda. Galenika je pokrenula široku inicijativu pod nazivom ZDRAVO DVADESETE kroz www.dvadesete.rs i e-Vodič za zdrave navike i stručne savete u sedam oblasti koji su na osnovu istraživanja najrelevantnije za ovu starosnu grupu: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije.Onlajn saveti za zdrav životOvo je jedinstvena, inovativna platforma koja ima za cilj da mlade podrži da se informišu i osnaže i da jačaju svest o tome da na zdravlje gledaju kao prioritet broj jedan, tako što će praviti pozitivne izbore u životu. E-vodič su napisali iskusni i uvaženi doktori, stručnjaci iz i izvan Galenike, udružujući napore u ovom važnom cilju edukacije o prevenciji koz savete i stručna objašnjenja.„ZDRAVO DVADESETE je za nas mnogo više od projekta. Na korporativnom nivou to je inicijativa vođena misijom koja odražava Galeniku kao čuvara zdravlja. Na profesionalnom, ličnom i timskom nivou, ovo je naš način da pomognemo društvu  i razvoju zdravih i srećnijih generacija. Održavanje zdravlja je nešto što možemo da naučimo i na šta možemo da utičemo i zbog toga smo veoma ponosni na ovu inicijativu“, izjavila je Jelena Parojčić, izvršna direktorka za ljudske resurse u kompaniji Galenika a.d. Beograd.Platforma ZDRAVO DVADESETE nudi podršku i zajednicu za dijalog o važnim zdravstvenim temama. U kontekstu pandemijske krize i na širem planu, ZDRAVO DVADESETE pruža određenu sigurnost u vremenu u kome dominira nesigurnost. Značaj platforme prepoznali su Ministarstvo omladine i sporta, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razboja, Univerzitet u Beogradu, Studenski centar „Beograd“ i studentske i omladinske organizacije.Brend Galenika označava poverenje i kvalitet i ovo obećanje kompanija shvata veoma ozbiljno. Čini se da misija Galenike kao Čuvara zdravlja zapravo predstavlja rezime njihovog višedecenijskog liderstva. Istovremeno, poverenje koje ovaj brend predstavlja, visoki industrijski standardi, stručnost timova, inovativan pristup prevenciji... sve je usmereno ka zdravijoj i boljoj budućnosti.

2021

dm drogerije u tržnim centrima ostaju otvorene do 21:00 tokom vikenda

Sve dm drogerije u zemlji, uključujući i one u tržnim centrima, ostaju otvorene tokom vikenda prema dosadašnjem radnom vremenu, budući da je kompanija dm prepoznata kao prioritetan lanac snabdevanja koji u svom asortimanu sadrži prehrambene i druge proizvode koji su ključni za ispunjenje svakodnevnih potreba građana. Pored apoteka i supermarketa, dm drogerije su prodajni objekti koji ne podležu novim merama Kriznog štaba zbog značaja proizvoda koje kompanija ima u svom asortimanu, u prvom redu prehrambenih i proizvoda za higijenu i ličnu negu. Sve detalje o aktuelnom radnom vremenu drogerijskog lanca možete da pronađete na zvaničnom sajtu dm-a.Kompanija dm će nastaviti da prilagođava svoje poslovanje merama Vlade Republike Srbije u cilju suzbijanja i sprečavanja širenja virusa Covid 19, ispunjavajući sve preporučene higijenske standarde.