2020

„Chipsy Agro Akademija“ za farmere 21. veka

Kompanija Marbo Product koja posluje u okviru multinacionalne kompanije PepsiCo, pokreće treću sezonu jedinstvene edukativne platforme ,,Chipsy Agro Akademija“. Agro akademija je namenjena studentima završnih godina Poljoprivrednog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Univerziteta u Novom Sadu, kako bi im omogućila praktična znanja u oblasti uzgajanja krompira po modelu najviših svetskih standarda koje kompanija PepsiCo primenjuje za potrebe proizvodnje brenda Chipsy. „Održivi zasadi su za nas jedan od osnovnih prioriteta, zbog čega smo posvećeni ulaganju ne samo u lokalnu proizvodnju krompira, već i u znanje budućih poljoprivrednika, kako mi to volimo da kažemo farmera 21.veka. Ulaganje u mlade ljude i njihovo obrazovanje vidimo kao jednu od najvažnijih investicija, tako da će studenti uz mentorsku  podršku i iskustvo eksperata agro tima kompanije Marbo Product, kroz Chipsy Agro Akademiju imati prilike da steknu znanje o celokupnom procesu u oblasti uzgajanja krompira u skladu sa najvišim globalnim standardima koji se primenjuju za potrebe proizvodnje brenda Chipsy“, istakla je Ljiljana Radosavljević menadžer javnih politika i korporativnih komunikacija u kompaniji PepsiCo Zapadni Balkan U skladu sa okolnostima i u cilju prevencije zaštite zdravlja, ove godine koncept predavanja je prilagođen novim uslovima te će studenti imati prilike da slušaju posebno producirana video predavanja preko on-line platforme na koju će moći da se prijave. Nakon on-line nastave, studenti će imati priliku da pokažu svoju inovativnost u rešavanju studije slučaja, a oni koju uđu u uži krug biće nagrađeni diplomom Chipsy Agro Akademije i imaće priliku da se bore za praksu u kompaniji Marbo Product.  „Za naše studente je od izuzetnog značaja da imaju mogućnost sticanja uvida u najbolje poljoprivredne prakse kao i da se upoznaju sa funkcionisanjem privrednog sektora. Srbija je zemlja sa potencijalom za razvoj koncepta održivih useva i znamo da je neophodna kontinuirana i direktna saradnja sa privredni sektorom. Poljoprivredni fakultet u Beogradu je institucija koja je čitav jedan vek u sprezi sa privrednim sektorom, trudeći se da prati trendove, kako domaće, tako i svetske, i svojim studentima omogući da tokom svog akademskog razvoja dobiju i praktična znanja iz oblasti poljoprivrede i prehrambene proizvodnje", izjavio je Dušan Živković, dekan Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu. Svi zainteresovani studenti informacije o prijavi u program mogu naći na chipsy.rs ili se direktno prijaviti na e-mail adrese za studente u Beogradu agrochypsy@agrif.bg.ac.rs i studente u Novom Sadu agrochipsy@polj.edu.rs.

2020

Galenika – Humanitarna roze akcija povodom meseca borbe protiv raka dojke

Kompanija Galenika, koja ove godine obeležava 75 godina rada, od 1. oktobra pokreće veliku humanitarnu „roze“ akciju. Sa ciljem donacije Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije, prikupljaće se sredstava od prodaje proizvoda Pantenol krem. Kao odgovorna kompanija koja podržava humanitarne akcije i aktivno promoviše prevenciju i zdrav način života, ovog oktobra Galenika svoju pažnju usmerava na podršku ženama i zdravstvenom sistemu Srbije. Pružanje podrške ženama važno je uvek, ali posebno u mesecu oktobru koji zvanično, globalno predstavlja Mesec borbe protiv raka dojke. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, u svetu se godišnje registruje oko 1.670.000 hiljada žena obolelelih od ove bolesti, a oko 522.000 žena umre od raka dojke svake godine. Na osnovu naučnih podataka, svaka deveta žena na svetu će oboleti od raka dojke. U borbi protiv ove bolesti  najvažnije je podizanje svesti o važnosti prevencije, samopregleda i redovnih pregleda kod lekara. Kompanija Galenika je odlučila da donira 10% prihoda od prodaje Pantenol krema u oktobru, kao i da iz sopstvenih sredstava izdvoji još toliko, i na taj način duplira iznos donacije ovoj važnoj nacionalnoj instituciji, kao podršku njenom radu i uslovima lečenja pacijenata koji dolaze sa teritorije cele zemlje.  Kako bi se na vreme otkrio, o raku dojke je potrebno transparentnije razgovarati i proširi svest o važnosti prevencije. Važno je napomenuti da svaki pojedinac može i treba da utiče na podizanje vidljivosti ove značajne teme. Kao prevencija malignih bolesti, preporučuje se da se redovni pregledi obavljaju nakon 40. godine života, a skrining mamografija žena ciljne populacije (50 - 69 godina) je zlatni standard za rano otkrivanje raka dojke. Osnovni cilj je rano otkrivanje ove bolesti, što daje veće šanse za izlečenje i očuvanje kvaliteta života obolelih žena. Prema podacima za javno zdravlje Srbije 'Dr Milan Jovanović Batut' otkriveno je 946 karcinoma dojke od početka skrininga u 2019. godini. Standardizovana stopa incidence na 100.000 žena 71,6 dok je standardizovana stopa mortaliteta na 100.000 žena  20,7. Prevencija ima ogroman javno zdravstveni potencijal i predstavlja najefikasniji pristup u kontroli malignih bolesti. Pored genetike, koja ima važnu ulogu u nastajanju, karcinom dojke se češće javlja kod žena koje su prvu menstruaciju dobile pre 12. godine i koje su ušle u menopauzu pre 50. godine. U faktore rizika takođe spada i prvi porođaj nakon 30. godine, kao i kod žena koje uopšte nisu rađale. Čest je slučaj kod pacijentkinja sa poremećenom strukturom ćelija i kod onih koje su već operisale jednu dojku.  U godini jubileja, kompanija Galenika je predstavila brojne aktivacije i projekte. Početkom juna predstavljen je novi projekat, redizajn  ambalaže čuvenih  Pantenol proizvoda. Krema, mast, rastvor i oriblete dobili su novi vizuelni identitet, ali je dobro poznata receptura koja postoji duže od 60 godina ostala nepromenjena. Na ovaj način, Galenika je pokazala da poštuje tradiciju i drži se proverenog kvaliteta, ali i da ide u korak sa vremenom, prati trendove na tržištu i odgovara na potrebe mlađe populacije.