Društvena mreža Snapchat (Snepčet) u ponedeljak je aktivirala „Spotlight“ funkciju, novi servis koji unutar aplikacije distribuira video sadržaj umesto po kreatorima koje pratite po princupu najveće popularnosti, slično aplikaciji TikTok, piše portal Axios.
I Facebook (Fejsbuk) takođe je u avgustu pokrenuo sopstveni servis, sa otprilike istom funkcijom, pod nazivom „Reels“.
Snepčetova nova funkcija najavljena je nekoliko dana nakon što je kompanija Twitter (Tviter) rekla da će njihova aplikacija dobiti novi servis pod nazivom „Fleets“, koji u suštini ima istu funkciju kao „Stories“, odnosno deljenje sadržaja koji postoje privremeno, a koju je prvi plasirao Snepčet.
Skoro svaka društvena mreža dodala je privremene sadržaje poslednjih par godina. Dok su tehnološke platforme nekada pokušavale da privuku korisnike nuđenjem drastično različitih iskustava, sada se sve trude da razviju istovetne funkcije.
Kada je Instagram pokrenut pre deset godina, služio je samo kao platforma za deljenje slika, međutim sad nudi sve – od video striminga do prodavnice gde kreatori mogu da reklamiraju i prodaju svoje proizvode.
Takođe, Snepčet je u početku služio samo za privatno slanje poruka, ali sada uključuje i profesionalno plasirane sadržaje, igre, mape i razne druge funkcije.
Axios navodi da se može očekivati da će društvene mreže i u budućnosti isticati razlike u svojim verzijama aplikacija, a da će glavna filozofija mreža uticati na oblikovanje tih funkcija.
Kao što Snepčet navodi da će „Spotlight“ u početnom podešavanju biti privatan, i da neće javno prikazivati brojeve komentara, lajkova ili deljenja.