U Beogradu je održana prva konferencija za medije povodom najave dvostrukog, 54. i 55. izdanja Bitefa, koje će se održati od 13. do 25. septembra ove godine. Da podsetimo, zbog nemogućnosti da se Bitef 2020. godine održi u punom kapacitetu, ove godine će se održati dvostruko izdanje sa većim brojem predstava od uobičajenog. U glavnom programu festivala će biti prikazano četrnaest predstava iz Francuske, Belgije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Irana, Meksika, Austrije i Čilea.
Tematski fokus festivala koji će se održati pod sloganom Na ivici budućnosti će biti na konceptu posthumanizma, u kontekstu sveta koji bi trebalo da bude manje antropocentričan. To je vizija sveta nastala, između ostalog, i iz svesti o globalnoj ekološkoj krizi, te mogućoj kataklizmi, a što su, takođe teme festivala. Usko povezan sa tematskim je i estetski (formalni) fokus festivala. On se bavi dehumanizacijom tela izvođača u različitim oblicima – kroz koreografske postupke, svetlosne i video efekte, preko odsustva izvođača, njihovog digitalnog prisustva, do upotrebe robota i dronova na sceni.
Na konferenciji za novinare u Skupštini Grada Beograda su govorili umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica, direktor Bitef teatra Miloš Latinović, Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl, direktor Gete instituta Frank Bauman i Ataše za kulturu pri Francuskom institutu i Francuskoj ambasadi Katrin Fodri.
Otvarajući konferenciju za medije, direktor Bitef teatra Miloš Latinović je izrazio uverenje da će Bitef, kao jedan od najvažnijih pozorišnih festivala u Srbiji i Evropi, i ove godine opravdati epitet jednog od najznačajnijih kulturnih događaja, uopšte.
Govoreći o odluci da se ove godine održi dvostruko izdanje festivala, Sekretar za kulturu Grada Beograda Ivan Karl, istakao je da će predstojeći Bitef biti jedan od specifičnijih (zbog uslova u kojima je realizovan), ali i jedan od najatraktivnijih u dugoj istoriji festivala. Konstatovao je kako je trud Bitef tima prepoznat, pa je za potrebe ovog izdanja opredeljen značajno veći budžet nego inače.
Umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica je predstavio koncept dvostrukog izdanja i predstave glavnog programa, koje potpisuju neki od najznačajnijih autora i trupa evropskog i svetskog teatra poput Tomasa Ostermajera, Filipa Kena, Rimini protokola, Vima Vandekejbusa i drugih. Medenica je posebno skrenuo pažnju na napore Bitef tima da, shodno tematskom fokusu 54. i 55. Bitefa, uloži napore u pravcu ekološki svesnog delovanja i predstavio konkretne eko-odgovorne mere u realzaciji festivala, ali i najavio veliku međunarodnu konferenciju na temu ekologije koja će se održati u okviru bogatog pratećeg programa festivala.
Gospodin Frank Bauman je izrazio zadovoljstvo zbog toga što će nemačko pozorište ponovo biti adekvatno zastupljeno na Bitefu i to, između ostalog, baš predstavom Neprijatelj naroda Tomasa Ostermajera, koja izaziva snažne reakcije u svakoj sredini u kojoj gostuje.
Gospođa Katrin Fodri je govorila o francuskim predstavama, Fleš i Farm Fatale i izrazila zahvalnost umetničkom timu Bitefa što je odabrao dela nekih od najoriginalnijih umetnika francuskog govornog područja, Filipa Kena i Franka Vigrua.
Vizuelni identitet festivala, koji je realizovala agencija McCann Beograd, baziran je upravo na neizvesnosti u kojoj živimo, pokušavajući da je prikaže na način da ne bude nužno zastrašujuća, već intrigantna.