Koliko saobraćaj učestvuje u zagađenju vazduha? 6 do 10 posto, Da li je to mnogo ili malo. Da li može saobraćaj da se eliminiše kao uzročnik zagađenja ili barem da se smanji? Kakve veze imaju igrice sa razvojem budučnosti prevoza? Utiču li na koncept i dizajn? Kakve veze ima 5G tehnologija sa autonomnom vožnjom? Da li je dovoljno dati novčanu subvencije za kupovinu auta ili mopeda na električni pogon ili treba još nešto? Šta su to aplikacije koje omogućavaju korištenje mreže etrotineta, bicikla, automobila i kada će biti dostupne kod nas. Zašto je Ljubljana najzelenija prestonica u regionu i šta može da se primeni u Beogradu. Gde je Hrvatska u tranziciji ka održivom prevozu i da li je to dobar put za Srbiju? Da li je litijum jedini bitan za čuvanje energije? Gde se nalazi pogon na vodonik? Da li je etički koristiti prljavu energijju za punjenje EV ili pak treba da se koristi solarna ili drugih ekoloških izvora? Da li biciklisti trebaju da se guraju sa pešacima ili da rezikuju živote na ulicama, a gde su tu trotineti? Zašto se ne gradi vše biciklištičkih staza? Zašto se stari železnički most na adaptira i da na upotrebu pešacima i biciklistima? I kako uopšte sve to isfinansirati sve ovo? Koji su sve načini, po priv put. Da li nas zasipaju otrovima iz aviona ili postoji naučno objašnjenje? Kako se smanjuje zagađenje iz avio saobraćaja?
Zainteresovali smo vas? Besplatan je ulaz na konferencijski deo Ekomobilnost 2022, u utorak 8. počinje u MTS Dvorani.
Želite li da vidite najnovija vozila na ekološki pogon pa čak i premijere u Srbiji? Punjače, baterije? Da popričate sa strulčnjacima, zakažete vožnju? Slobodan ulaz od 8-10. novembra.
Ekomobilnost je manifestacija koja se 8, 9. i 10. novembra po drugi put održava u Beogradu (lokacija MTS Dvorana) u saradnji sa Srpskom Asocijacijom uvoznika vozila i delova, uz učešće Ministarstva za životnu sredinu, Privredne komore Srbije, predstavnika lokalnih samouprava, medija. Ove godine je, pored teme o uticaju motornih vozila na životnu sredinu, posvećena podizanju svesti o neophodnosti širenja infrastrukture koja će podržati nova električna vozila, kao i novim rešenjima mobilnosti, finansijskim i drugim podsticajima za razvoj ekomobilnosti – održive mobilnosti za budućnost.
Ove godine će se prvi put u okviru manifestacije održati paneli o „zelenom finansiranju“, aplikacijama i tehnološkim rešenjima koja se primenjuju u mobilnosti, avio saobraćaju kao jednom segmentu saobraćaja koji utiče na zagađenje.
Izlagači su proizvođači, uvoznici i distributeri vozila: automobila, bicikla, mopeda, motocikala, trotineta, privrednih vozila, kombija i autobusa na ekološki prihvatljiv pogon koji smanjuju otisak CO2, kompanije/uslužne delatnosti koje smanjuju broj vozila u saobraćaju kroz deljenje, odnosno “car sharing” i podstiču urbanu mikromobilnost. Pored gore navedenih, izlagači su proizvođači i uvoznici elektropunjača, operateri mreža elektropunjača, proizvođači solarne i ostale zelene struje, kao i operateri avio saobraćaja. Izlagači su i ostale kompanije koje se bave inovacijama u oblasti alternativnih, ekološkijih pogona i goriva.
Učesnici su predstavnici organizacija koje zastupaju interese izlagača, predstavnici državne Uprave, Ministarstva životne sredine Republike Srbije, banke, osiguranja, predstavnici relevantnih državnih institucija i nevladinih organizacija, mediji, diplomatski kor.
PROGRAM
Program ovogodišnje, druge po redu Ekomobilnosti, je sadržajan i smešten u sva 3 dana trajanja manifestacije. Sve informacije možete pronaći na sajtu https://ekomobilnost.com/
Svečano otvaranje je u utorak 8. novembra u 10 časova, a manifestaciju će otvoriti potpredsednica Delta Holdinga i CEO Delta Auto grupe. Zatim sledi Key Not: Ekomobilnost – na putu ka održivosti, Vedran Kirinčić.
Prvi panel Finansijske i nefinasijske stimulacije državne uprave i lokalne samouprave predviđen je za 11 časova i on će pokušati da odgovori na goruća pitanja o tome kakav je „položaj“ električnih vozila u smislu finansijskih olakšica (subvencija, poreza) ili teškoća (u smislu carinskih dažbina, eko-takse), da li je iznos subvencije dovoljan i koliko je održiv s obzirom da dolaze informacije da se subvencije u nekim državama već ukidaju kao takve? Kakve nefinansijske stimulacije za korišćenje električnih vozila su moguće i neophodne? Uloga lokalnih uprave kao partneri u popularizaciji električne mobilnosti? Učesnici su Aleksandra Đurđević, Slobodan Pešić, Žarko Malinović, Aleksandra Imširagić, a moderator dr Bora Miljanović.
Drugi panel koji počinje u podne 8. novembra Razvoj mreže elektropunjača se bavi pitanjem koliko infrastruktura i zakonodavstvo mogu da isprate nova finansijska i tehnološka rešenja u vidu sve veće potrebe za vozilima koja manje zagađuju, novim modelima vlasništva i finansiranja, i širokom mrežom infrastrukture. Da li je i kojom brzinom moguća promena u društvu čiji je vozni park star oko 17,4 godine? Dokle smo stigli sa razvojem infrastrukture i kako ćemo dalje? Koliko zapravo punjača postoji u Srbiji i koja je struktura, u smislu AC / DC? Koliki je udeo javno dostupnih punjača a koliko je punjača privatnih? Koji su planovi za razvoj, za koliko će da se uveća broj stanica za punjenje u 2023.godini (i da li postoji neki plan do 2030. godine ili bar neki plan)? Koji su načini za razvoj infrastrukture, ko sve zapravo može da bude investitor i koliki su iznosi investicije za jedan DC punjač od 100 kW ili AC od 22 kW? Učesnici su Miloš Smiljković, Igor Ban, Darko Zeljković, Predrag Vučinić, Dejan Dešić, a moderator Filip Mitrović.
Nakon pauze za ručak u 14 časova sledi treći panel Mediji i društvene mreže u službi ekomobilnosti i on se bavi uticajem medija na edukaciju i promociju novih rešenja za ekomobilnost. U kojoj meri se mediji bave objavom edukativnog sadržaja a u kojoj meri je većina objava senzacionalistička i nije realna? Da li se prostor u medijima koristi za promociju kompanija i komercijalne sadržaje dok se o stvarnom uticaju, zakonskom okviru i tehnologijama malo zna? Da li kompanije koriste svoje resurse da omoguće edukaciju medija kako bi sadržaj koji se objavljuje bio kvalitetniji? Kako influenseri doprinose pravoj/iskrivljenoj slici o ekomobilnosti? Učesnici su Andrej Josifovski, Rambo Amadeus, Karlo Zagorac, Nela Bunčić, a moderator je Jasmina Koprivica.
Četvrti panel od 15 časova pod nazivom ,,Bicikli, infrastruktura i regulativa’’ baviće se temom uslova za razvoj upotrebe bicikala, pitanjem osnovne infrastrukture i zakonskim okvirima koji bi omogućili razvoj biciklizma, kao ekloškog vida prevoza. Učesnici su Zoran Bukvić, Nenad Orlić, Nebojša Stojković i Dušan Čavić, a moderator Robert Čoban.
Program prvog dana zaokružuje predavanje Krešimira Dvorskog – Mikromobilnost kao rešenje saobraćajnih problema i govoriće se o sistemu javnih bicikala i električnih trotineta, a od 20 časova počinje prijem i VIP koktel u klubu Lisabon MTS Dvorana.
9. novembar, drugi dan manifestacije započinje prvim panelom 1 na 1 – Smanjenje CO2 u avio saobraćaju u kom je učesnica Jelena Banac, a moderator Petar Vojinović.
Drugi panel Zeleni finanskijski izazov počinje u 11 časova i bavi se finansijskim proizvodima i novim finansijskim inicijativama koje mogu da podrže zelene i održive projekte, kao i finansiraju nabavku „ekoloških“ vozila za pojedince i kompanije. Panel će pokušati da odgovori na važna pitanja o tome da li postoje posebni fondovi za finansiranje „zelene“ mobilnosti i koliko se razlikuju od finansiranja manje „zelenih“ projekata? Da li je noseći stub buduće mobilnosti u načinu finansiranje te mobilnosti? Koliki je odnos finansiranja pravnih u odnosu na fizička lica kada su pomenute kategorije u pitanju? Da li postoje proizvodi posebno kreirani da podrže održivo finansiranje voznih parkova budućnosti? Na koji način mobilnost postaje dostupnija širem krugu korisnika? Učesnici su Ivan Smiljković, Dejan Pavlović, Petar Gavranović, Vuk Kosovac, Dejan Janjatović, a moderator Boris Vujičić.
Zatim od 12:30 sledi predavanje Ljubljana: Verde que te quiero gde Primož Lemež kroz prizmu uspešnog „ozelenjavanja“ grada Ljubljane, predavanje će osvetliti primere dobre prakse koji su tamo primenjeni i pružiti uvide u mogućnosti uvođenja ekoloških inicijativa u gradove u Srbiji.
Nakon pauze za ručak od 14 časova sledi panel koji se bavi situacijama i izazovima sa kojima se sreću prevashodno korisnici električnih vozila. Ne postoji neko ko će više da nam kaže o električnim vozilima od korisnika koji ih svakodnevno koriste. Ideja je da saznamo koliko je jednostavan električni automobil za vožnju ali i koji izazovi se javljaju prilikom planiranja određene rute. Koliko kilometara se prelazi dnevno, u proseku i kako se automobil uklapa u svakodnevicu? Koliko često se puni automobil? Šta je najbolje što električna mobilnost donosi sa sobom a šta je najveći izazov? Ekomobilnost u praksi gde učestvuju Rambo Amadeus i klub BMW I3, a moderator je Filip Mitrović.
Od 15 časova počinje predavanje Dejana Lekića – xEco aplikacija, a od 15:30 Kako gamification proces može da unapredi automobilsku industriju i ekomobilnost, Nebojša Rosić.
Pored panela i predavanja izložba ekoloških vozila i prateći program trajaće od utorka do četvrtka 8. do 10. novembra od 10 do 19 časova.
Manifestacija je besplatna i za nju nije potrebna kotizacija niti registracija od 8. do 10. novembra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Brz rast cena nekretnina od 2020. godine učinio je kupovinu stana nedostižnom za mnoge ljude danas, svuda u svetu. Kupovina stana u Hongkongu je posebno skupa.Hongkong je 14 godinu zaredom proglašen najn...
Retka verzija rukopisa Malog princa Antoana de Sent-Egziperija, sa obimnim autorovim ručno napisanim ispravkama, uskoro će biti ponuđena na prodaju, piše Gardijan.Ovo je jedan od samo tri poznata primerk...
Prvi ikada MINI Aceman je stigao u Srbiju – spreman da osvoji puteve i srca! Kao najnoviji član MINI porodice, Aceman donosi kombinaciju vrhunskih inovacija i neodoljive zabave, oblikujući tako budućnost vož...
Solarni paneli postaju sve popularniji izbor među domaćinstvima koja žele da smanje troškove energije, izbegnu visoke cene drugih energenata i doprinesu očuvanju životne sredine. Međutim, jedno od čestih pit...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok