Kaizen filozofija se razvila u Japanu, a podrazumeva kontinuiran razvoj i aktivan rad na pronalaženju i otklanjanju grešaka.
Nakon Drugog svetskog rata rukovodioci američkih auto kompanija su posetili fabriku Tojote u Japanu kako bi otkrili na koji način ova kompanija proizvede veliki broj automobila u kratkom vremenskom periodu.
Otkrili su filozofiju, koja stoji iza ovog proizvođača, onu koja motiviše radnike da menjaju procese, procedure i sebe na bolje.
Umesto da ih kažnjava zbog grešaka, Tojota je motivisala zaposlene da zaustave proizvodnju u bilo kom trenutki, kako bi otklonili greške i dali predloge upravi kompanije na koji način da povećaju efikasnost.
Kao rezultat fabrike Tojote su smanjile troškove od grešaka i počele da ostvaruju stalan napredak.
Ovu filozofiju koja se naziva Kaizen, Amerikanci su usvojili i od tada se primenjuje u mnogim industrijama od zdravstva do razvoja softvera.
Jednostavno rečeno, Kaizen filozofija je zasnovana na verovanju da kontinuirano postepeno napredovanje znatno doprinosi promenama na bolje.
Kada timovi i grupe praktikuju ovu filozofiju oni prevazilaze nesuglasice i greške, koje neminovno idu uz svaki proces inovacije.
Japanska reč Kaizen upravo i znači „dobra promena“, a ova filozofija se često koristi u industrijama poput logistike ili upravljanja lancem snabdevanja.
Postoje tri načina za primenu Kaizen filozofije na ličnom nivou:
- Oceni na šta se nepotrebno troši vreme i energija
- Zapitaj se koji sitni koraci se mogu preduzeti da bi se povećala produktivnost i efikasnost
- Odvoj vreme da ustanoviš šta dobro funkcioniše, a šta treba popraviti.