Žensko preduzetništvo je aktuelna tema koja privlači pažnju mnogih, a put do uspešnog poslovanja i kreiranja brenda zahteva podršku i adekvatna rešenja.
Kompanija Visa je kreirala globalnu inicijativu She’s Next, usmerenu na osnaživanje ženskog preduzetništva, a kruna ovogodišnjih aktivnosti u Srbiji je bio veliki edukativni događaj, održan 31. oktobra u MTS dvorani. Preko 800 članica zajednice se okupilo da čuje interesantnu panel diskusiju i prisustvuje radionicama i aktivacijama na temu networkinga, finansijskog planiranja, javnog nastupa, pakovanja i kreiranja vizuelnog identiteta.
Svoju preduzetničku priču je podelila i Aleksandra Bezmarević Stević, vlasnica digital agencije Dream Maker. Ona je ujedno održala i radionicu na temu organizovanja infuence kampanje, a mi vam prenosimo neke od njenih najbitnijih saveta o kreiranju sadržaja za društvene mreže.
Kreiranje sadržaja bih podelila u tri nivoa: osnovni, srednji i napredni nivo.
Osnova je da vaš profil bude informativan, da sadrži sve informacije o proizvodu ili usluzi, o načinu poručivanja (ili zakazivanja), o ceni i utiscima korisnika. Osnovni nivo podrazumeva da imate sve ono što sadrži prosečan sajt i da je sve pregledno tako da posetilac profila može brzo da nađe potrebnu informaciju.
Srednji nivo podrazumeva da za osnovne informacije imate sajt, dok društvene mreže koristite kako biste pokazali više. Jedan od primera je backstage momenat odnosno sve ono što bi ljudi voleli da vide,a obično nemaju priliku. Npr. ukoliko ste zlatar – pokazujete proces osmišljavanje nekog komada, proces proizvodnje u zlatari. Takođe, sadržaj koji kreirate može biti edukativnog karaktera, npr. ukoliko se bavite proizvodnjom džema bez šećera – možete snimiti video o tome kako da ljudi odaberu kvalitetan džem, koji konzervansi nisu najbolja opcija, kako čuvati džem kada se otvori, prikazati koliko šećera pojedemo kroz standardne kupovne džemove itd.
Napredni nivo je onaj momenat kada vi odlučite da stanete ispred brenda, da postanete lice koje predstavlja proizvod ili uslugu i time ulivate poverenje kod publike. Pored toga što ste odlučili da se snimate i slikate i da pričate svoju priču koja vas povezuje sa brendom, možete plasirati i sav sadržaj osnovnog i srednjeg nivoa iz prve ruke.
Većina će automatski pomisliti da napredni nivo daje najbolje rezultate, ali to nije uvek slučaj. Važno je da osetite šta vama leži, da li imate taj osećaj da ste svoj na svome kad stanete ispred kamere ili to radite u strahu. Preporuka je da se, ukoliko samostalno želite da vodite profil, fokusirate na onaj nivo koji znate da će vam ići od ruke, koji ćete odraditi za 5+, a ne da po svaku cenu prelazite na naredni ako niste sigurni da imate kapacitet za tako nešto. Kada dođe trenutak, uvek možete angažovati agenciju da vam pomogne pri kreiranju sadržaja.