Lifestyle

Fujitsu najavio program trajnog rada od kuće za svoje zaposlene

Tehnološka firma Fudžicu (Fujitsu) saopštila je da će smanjiti kancelarijski prostor u Japanu za polovinu kako bi se adaptirala "novoj normali" pandemije koronavirusa, kao i da će svojim zaposlenima početi da nudi program trajnog rada od kuće , prenosi BBC. Novi "Work Life Shift" program će nuditi dosad neviđenu fleksibilnost svojim osamdeset hiljada zaposlenih u toj zemlji.  U saopštenju Fujitsu navodi "nove metode za rad koje omogućavaju bolje i produktivnije iskustvo rada zaposlenima, i koje će pospešavati inovacije". Po novom planu rada zaposleni će početi da redovno rade na daljinu kako bi se dostiglo fleksibilno korišćenje vremena, imajući u vidu pojedninačne radne zadatke. Zaposleni će takođe moći da biraju da li će raditi od kuće, u kancelariji ili coworking habovima. "Ako mogu uspešno da spoje pozitivne elemente rada na daljinu (veća produktivnost, manje troškova i kraće vreme putovanja itd.), dok u isto vreme drže negativne elemente na minimumu (manjak ličnih veza među zaposlenima itd.), milioni će biti zahvalni, ali će nervirati hiljade kojima se više svideo stari način rada", kazao je Sri Srinivasan, profesor digitalnih inovacija Stoni Bruk univerziteta za BBC.

Lifestyle

Ko provodi najviše vremena na društvenim mrežama?

Korisnici Interneta u proseku dnevno provedu oko 2 sata i 23 minuta na društvenim mrežama, ali u pogledu toga treba imati velike razlike među samim državama, piše Svetski ekonomski forum.  Na oko polovini svetskih tržišta, koje je istraživao Global Web Index, upotreba društvenih medija se smanjila ili je planula u prvom kvartalu 2019. godine u poređenju sa podacima iz 2018. godine. Žitelji zemalja u razvoju nastavljaju da provode najviše vremena na društvenim mrežama tokom jednog uobičajenog dana. Ovo bi moglo da podstakne i otvaranje novih tržišta, gde uglavnom živi mlađa populacija, starosti od 16 do 24 godine, koja pokreće ekonomski i privredni rast. Filipinci su najviše vremena proveli povezani na društvenim mrežama, posvećujući nešto više od četiri sata dnevno digitalnim tehnologijama. Nigerijci su obično provodili više od tri i po sata dnevno na stranicama društvenih mreža, dok su Indijci i Kinezi svaki dan imali više od 2 sata. Neka od razvijenijih tržišta pokazuju znakove porasta, na koje bi delom moglo da utiče starenje stanovništva u tim zemljama. Tokom jednog tipičnog dana u Japanu, ljudi provode manje od sat vremena na društvenim mrežama. Nemačka prijavljuje samo nešto veći broj korisnika društvenih mreža, u njoj korisnici Interneta svakodnevno provode na društvenim mrežama nešto više od sat vremena, dok je su u Velikoj Britaniji i Sjedinjenim Američkim Državama proveli oko dva sata dnevno. Što se tiče Srbije, u okviru istraživanja koje je sprovedeno prošle godine, pod nazivom Social Srbija 2019, 95 odsto ispitanika, starosti od 13 do 64 godine reklo je da ima profil na nekoj od društvenih mreža. Trećina ispitanika tada je rekla i da na Fejsbuku i Instagramu provodi oko pola sata dnevno.