Stnovnici Evrope najviše putem dostave poručuju doručak, mlečne proizvode, užinu i piće, dok se na svetu najčešće ovim putem potražuju sastojci za pripremu ručka i sveže namirnice, ukazuju podaci platforme GVR. Jedna od najbrže rastućih industrija – dostava hrane i drugih proizvoda, porasla je u proteklih godinu dana za 12 odsto globalno, a rast je primetan i u Srbiji.
U Srbiji se gotovi obroci najčešće poručuju kada su ljudi umorni i nemaju vremena za pripremu hrane, kada se očekuju gosti u kući, ali postoje i redovne mušterije koje brige o svojim obrocima prepuštaju restoranima i servisima za isporuku.
“Iz našeg višegodišnjeg iskustva, a i sada nakon što smo lansirali mobilnu aplikaciju za naručivanje i dostavu hrane, među korisnicima dostave najviše je onih koji naručuju pizzu, burgere, zatim roštilj. Takođe su popularne ručno rađene sveže paste i kineska hrana. Pokazuje se da se navike potrošača mnogo ne menjaju kad je u pitanju izbor hrane, bez obzira na to da li je naručuju preko digitalne platforme ili telefonski – uvek prednjači „fast food“. Međutim, ono što je specifično za telefonske porudžbine je potražnja za asortimanom supermarketa, namirnicama svakodnevno potrebnim u domaćinstvu, zatim cvećem, dodacima ishrani“, rekao je Dario Pantić iz Padrino delivery.
Pandemija koronavirusa i prateće mere dale su vetar u leđa razvoju servisa dostave, mnoge potrošače ustalila u navici da poručuju, a kod nekih stvorile takve navike.
Globalno je u 2022. došlo da blagog usporavanja u određenim regionima kada je reč o dostavi gotovih obroka, što veliki igrači u ovoj industriji nastoje da kompenzuju upravo probojem na tržištu namirnica.
Dario Pantić kaže da je tokom mera „zaključavanja“ njihova dostava suštinski funkcionisala kao i pre vanrednih okolnosti, ali uz povećanje potražnje za 150 odsto, što je predstavljalo veliki izazov u operativnom i logističkom smislu.
Lokalni trend rasta u potražnji usluga dostave počeo je opadati jenjavanjem epidemije i povratkom normalnih životnih uslova, a to se dodatno nastavilo s početkom ekonomske krize.
E-komerc sektor je u 2022. zabeležio blagi pad na evropskom nivou, ipak predviđa se godišnji rast od 12 odsto do 2026. godine na Starom kontinentu, a Srbija se čak kotira kao zemlja koja će prednjačiti u pogledu rasta u ovom sektoru.
Imajuću u vidu podatke koje je objavila Narodna banka Srbije, da je u 2022. obavljeno 42 miliona bezgotovinskih onlajn transakcija u vrednosti 1,2 milijarde evra, povoljne projekcije za e-komerc u Srbiji nisu preveliko iznenađenje.
No, bez obzira na usporavanje u samom segmentu dostave, Padrino je baš sada lansirao svoju platformu za naručivanje hrane kako kažu iz dva razloga.
“Korisnici koji redovno koriste servise za dostavu hrane oduševljeni su funkcijom ‘iznenadi me’ na aplikaciji. Kada intenzivno poručujete upadate u zamku ‘obilja mnoštva’, od tolikog izbora na kraju se vrtite u krug. Zato smo i uveli funkcionalnost koja ljude baš iznenadi, pa se na njihovoj trpezi nađu jela i ukusi o kojima možda nisu ranije razmišljali,” rekao je Pantić.
Ketering dostava uz fiskalni račun