Poslodavci danas često proveravaju društvene mreže da bi videli koji bi kandidati mogli najbolje da se uklope u njihovu kompaniju. Proverite da li radite nešto od stvari iz ovog teksta na društvenim mrežama. Ako je odgovor potvrdan, možete imati problema.
Društvene mreže su veliki deo života mnogih i mogu biti odličan alat za izgradnju i održavanje poslovnih i privatnih odnosa. Mreže poput Facebooka i LinkedIna imaju ogroman broj korisnika koji svakodnevno objavljuju različite objave na ovim mrežama.
Međutim, društvene mreže imaju tanku granicu između poslovnog i ličnog života korisnika, a kada jednom nešto objavite, to postaje dostupno velikom broju ljudi. Srećom, postoje koraci koje možete preduzeti kako biste koristili društvene mreže odgovornije jer neprimerene objave mogu naštetiti vašoj karijeri.
Često objavljujete vaša razmišljanja
Vaša radna biografija odražava vaša poslovna dostignuća, ali govori vrlo malo o vašem karakteru i ličnosti. Za razliku od toga, društvene mreže odražavaju vaše mišljenje, uverenja i lične osobine.
Kada objavljujete nešto na društvenim mrežama, pazite kakvu poruku želite da pošaljete. Nemojte govoriti negativno o sadašnjem ili prethodnim poslodavcima, političke stavove ostavite za blizak krug ljudi, a pijane fotografije sa zabava ostavite za privatne četove.
Nemate profil na društvenim mrežama
Baš kao što objavljivanje određenih informacija može biti pogubno za vašu karijeru, neobjavljivanje informacija može biti jednako štetno.
Istraživanje je pokazalo da samo četiri posto poslodavaca ne koristi društvene mreže kada je u potrazi za potencijalnim kandidatima, a čak 72 procenta pri zapošljavanju uzima u obzir podatke dobijene analizom društvenih mreža.
Stalno ste na društvenim mrežama
Ako stalno nešto objavljujete i komentarišete, vaš poslodavac može da stekne utisak da su vam društvene mreže bitnije od posla. Trik je da objavljujete stvari koje su vezane za vašu profesiju. Naravno, niko vam neće zameriti ako objavljujete fotografije porodice i komentarišete važne događaje, ali pokušajte da objavite i savete ili analize vezane za vašu struku.
Vaše objave su uvredljive
Mnogi korisnici koriste društvene mreže kako bi izrazili svoje mišljenje. Ipak, imajte na umu da ne bi trebalo da objavljujete stvari koje potencijalno mogu uvrediti vaše saradnike.
Pre nego što nešto objavite, zapitajte se: Da li je u redu da moj šef ovo vidi?
Nemate kontrolu
Ponekad niste vi koji objavljujete potencijalno štetan sadržaj. Vaši prijatelji mogu objaviti fotografije na Facebooku ili Instagramu koje možda nisu primerene da ih vaš šef vidi. Zato uključite alate za odobravanje vaših fotografija pre nego što postanu vidljive svima.
Takođe, budite oprezni sa objavljivanjem selfija. Istraživanje je pokazalo da čak 25 posto poslodavaca vidi selfije kao negativan znak.