Priče i analize

22.03.2016. 12:18

The Next Web

Autor: Nova Ekonomija

Međuljudski odnosi, zanemareni temelj poslovnog uspeha

Svako, ali baš svako – od običnog radnika do milijardera koji poseduje imperiju – želi da bude dobar u svom poslu i da od toga živi. To je posebno jasno ako imate svoju firmu, ako ste uložili u lični biznis, logično želite da vam se uloženo i vrati.

Međutim, osim ekonomskih saveta mnogo je onih preko kojih najčešće pređemo ni ne misleći mnogo na njih, a uglavnom zato jer se odnose na međuljudske odnose. 

Ipak, taj segment ne treba zanemariti jer je atmosfera u kojoj se radi od izuzetne važnosti i za kvalitet i za produktivnost. The Next Web donosi pet daveta koje treba uzeti u obzir.

1. Postanite „opšti“ stručnjak

Pravila uspešnosti konstantno se menjaju, a šire znanje, uz stručnu ekspertizu koju posedujete, pripremiće vas za razne promene u biznisu. Orit Gadiš, predsednica kompanije Bain & Co, koja nudi usluge poslovnog savetovanja velikim kompanijama, definisala je pojam ‘opšteg stručnjaka’.

„To je neko ko ima sposobnosti i znatiželje da sakuplja i usvaja znanje iz različitih disciplina, industrija, veština, zemalja, tema“, kaže Gadiš.

Drugim rečima, profesionalci tog tipa spajaju područje kojim se bave i na koje su usmereni sa saznanjima iz drugih područja kako bi kvalitetnije obavljali svoj posao i sagledali ga iz nove perspektive.

2. Podstičite volontiranje i humanitarni rad

Svakodnevna praksa i predanost poslu nisu uvek ključni za uspeh. Vreme i novac treba ulagati i u zajednicu te u veštine radnika. Treba ih podsticati da neko vreme posvete barem jednoj dobroj praksi vezanoj za ono čime se kompanija bavi.

Ako ništa drugo, učite od uspešnih, velikih kompanija. Microsoft, na primer, ima program prema kojem svaki zaposleni može da zatraži 25 dolara za svaki sat volonterskog rada, a godišnje to mogu tražiti za maksimalno četiri sata.

S tim se slaže i Ričard Brenson, osnivač Virgin Groupe i veliki filantrop čije se bogatstvo procenjuje na pet milijardi dolara. On smatra da se takvo bogatstvo ne može steći pohlepom. 

„Humanitarnim radom ne treba da se bave samo direktori, već i zaposleni jer to doprinosi zajedničkom cilju, donosi nove perspektive i odnose unutar grupe koji inače sigurno ne bi postojali“, kaže Brenson.

3. Prihvatite različitost

Ako u potpunosti prihvatite različitosti koje radnici donose, stvorićete još kreativniju atmosferu. Prema jednom istraživanju sprovedenom na poslovnim studijima Columbia u Njujorku, koje je ispitivalo uticaj ‘novih snaga’ na kvalitet posla, pokazalo se da društvena i kulturna različitost donosi više perspektiva, svežinu i kritičko razmišljanje u poslovnoj sredini.

4. Rutina za početak dana

Ako su vam roditelji kao deci neprestano tupili o važnosti doručka, zapravo su bili u pravu, i to ne samo zbog zdravlja.

Naime, neki od najuspešnijih biznismena imaju ustaljenu jutarnju rutinu. Ustaju redovno u isto vreme, neki se prepuštaju vežbanju, neki se bace na obilan doručak, neki imaju običaj da pročitaju novine, a neki da meditiraju. Kakva god vaša rutina bila, pomoći će vam u smanjenju stresa i koncentraciji pre eventualnih važnih odluka koje ćete doneti u toku dana.

5. Odnosite se prema sebi onako kako se odnosite prema drugima

Znate onu uobičajenu mantru – čini drugima ono što želiš sebi? E, ta mantra zapravo i nema nekog preteranog smisla. Puno bi logičnije bilo – ponašaj se prema drugima onako kako oni žele da se prema njima ponašaš.

To bi zapravo značilo da znate da slušate druge, a posledično i da prema ljudima oko sebe imate poštovanja, ljubaznosti i pozitivan stav što rezultira produktivnijom radnom sredinom.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.