Više od dva veka. To je vreme koje će biti potrebno da bi se postigla rodna ravnopravnost, prema najnovijem izveštaju Svetskog ekonomskog foruma pod nazivom Global Gender Gap Report-u.
Kao rezultat toga, mnoge zaposlene žene skeptično govore o promenama, prenosi portal World economic forum.
Istovremeno, pokret #MeToo stavio je u centar pažnje neke od veoma stvarnih izazova sa kojima se žene suočavaju na radnom mestu i šire.
Šta se onda mora promeniti? I šta lideri mogu učiniti da podrže rodnu ravnopravnost i podstiču radna mesta na kojima žene mogu napredovati?
Tri strategije značajne za ravnopravnost polova
Identifikovane su tri strategije koje su od suštinskog značaja za stvaranje inkluzivnijeg radnog okruženja u kojem i žene i muškarci mogu uspeti.
Ali to se ne može rešiti izolovano.
Lideri moraju istovremeno raditi na sve tri strategije kao deo svojih širih napora za stvaranje stvarne promene.
Evo koje su to strategije:
1. Transparentnost i poverenje
Mnoge žene koje su učestvovale u istraživanju rekle su da ne veruju u to što im njihov poslodavac govori o razvoju karijere i promociji, ili o tome šta im unapređuje ili unazađuje u karijeri. Da bi poboljšali mogućnosti za razvoj karijere, oni su identifikovali veću transparentnost (58%), jer mogu preduzeti kritične korake poslodavaca.
To znači da zaposlenima treba da ponudite jasno razumevanje očekivanja na obe strane jednačine zaposlenosti, uključujući informacije o napredovanju u karijeri i otvorene razgovore o tome gde oni stoje i šta se od njih očekuje da unaprede svoju karijeru kako bi uspešno uspeli da grade karijeru i veruju povratnim informacijama koje dobiju.
Veća transparentnost neće imati koristi samo za žene – ona će podstaći inkluzivnije okruženje koje će muškarcima i ženama pružiti veće mogućnosti da ispune svoje potencijale.
2. Mreže za podršku idu daleko
Žene neće uspeti bez zvaničnih i neformalnih mreža podrške. Potrebno im je proaktivna mreža lidera i vršnjaka koji će ih razvijati, promovisati i zagovarati dok traže svoje karijere, kako kod kuće, tako i na radnom mestu.
Ženama su potrebni posvećeni sponzori i uzorni modeli oba pola. Nedostatak podrške muških kolega će zaustaviti napredak. Pružanje ovakvog nivoa podrške može izgledati složeno, ali to se može učiniti. Muškarci su je imali godinama.
3. Rešavanje problema materinstva i fleksibilnosti
Žene univerzalno širom sveta rekle su da im je važno raditi na poslu koji im uživaju (97%) i imaju fleksibilnost da balansiraju zahteve svoje karijere i lični / porodični život (95%). Međutim, mnogi takođe osećaju nervozu zbog uticaja koji porodica ima na njihovu karijeru (42%).
I mnoge nove majke, njih čak 48%, osećale su se kao da su pod nadzorom i da su ih gledali podozrivo nakon povratka na posao. Ovo je posebno važilo za nove majke iz etničkih ili rasnih manjinskih grupa (63%) i nove majke u Aziji (68%).
Poslodavci moraju posvećivati posebnu pažnju ovim grupama i proaktivno se baviti njihovim pitanjima, ili oni i njihovi zaposlenici rizikuju da se suoče sa situacijom gubitka gubitaka: visoko kvalifikovani talent će ih napustiti, a žene u međuvremenu neće ispuniti svoj puni potencijal. Postoji jasna zabrinutost zbog onoga što žene vide kao materinstvo i kaznu fleksibilnosti.