U susret drugoj konferenciji „Biznis priče“ koja je ove godine popularnija od prošle ako gledamo brojke, razgovarali smo sa Vladimirom Stankovićem, osnivačem konferencije koja je nastala iz istoimenog podkasta. Saznali smo šta je sve drugačije u odnosu na prošlogodišnju i kakva inovativna aplikacija očekuje učesnike 3. i 4. aprila u Novom Sadu.
U trenutku dok razgovaramo, prodaja karata za ovogodišnju konferenciju Biznis priče se zatvara. Da li su ove godine oboreni rekordi po broju zainteresovanih u odnosu na prošlogodišnju?
Ovogodišnju Biznis priče konferenciju smo rasprodali dve nedelje pred sam događaj što se ne dešava često ako uzmemo u obzir broj učesnika (preko 1200). Prošle godine smo napravili odličnu osnovu i bilo je logično očekivati ove brojke. Duplirali smo broj učesnika, a prostor sa 1150m2 na 6000m2.
Kada smo prošle godine razgovarali o konferenciji, najavili ste je kao revolucionarnu. Po interesovanju i pokrenutim temama i jeste to bila. Kakva su očekivanja ove godine?
Prva konferencija je bila veliki ispit kao i svaki novi projekat. Tada smo rekli da ćemo imati preko 600 učesnika i uspeli smo. Ove godine konferenciju dižemo na nivo koji nije viđen kod nas. Od programa, prostora, umrežavanja, zabavnog programa, sve je nekoliko puta bolje.
Poslušali smo sugestije prošlogodišnjih učesnika i ovogodišnju konferenciju obogatili dodatnim networking događajima, radionicama, i žurkama, sve sa ciljem da naši učesnici upoznaju kolege iz svoje i drugih branši, i pronađu nova partnerstva i poslovne prilike. Još jedna velika novina je Biznis priče aplikacija za umrežavanje, preko koje će naši gosti moći da pronađu druge učesnike i sa njima zakažu sastanke u posebnom prostoru u okviru konferencije.
Pored predavanja na glavnoj sceni, šta od dodatnog sadržaja može da se očekuje ove godine?
Pored predavanja glavni akcenat je na umrežavanju učesnika. Prošle godine su na konferenciju sklopljeni mnogi poslovi, napravljena nova partnerstva i rodilo se mnogo novih ideja. Osim predavanja, tu su razne radionice – radionica tompusa, vina, viskija, uparivanja hrane i piva; a nakon predavanja svečana večera i žurke. Na zatvaranju konferencije održaće se koncert Saše Matića, samo za učesnike.
U okviru konferencije odvojili smo i izlagački deo, na kom će mnoge naše firme iz različitih sektora izložiti svoj rad i proizvode, i razgovarati sa učesnicima.
Ideja podcasta Biznis priče je da se biznis približi većem broju ljudi kroz iskustva uspešnih preduzetnika. Konferencija pruža mogućnost da se uspešni biznismeni i sretnu uživo. Da li ste uspeli da motivišete ljude da pokrenu sopstveni biznis, javljaju li se da kažu da ste im pomogli?
Susrećem sve više preduzetnika koji su motivisani Biznis pričama rešili da pokrenu svoju preduzetničku priču. To nisu samo mladi, već i stariji koji su čak i napustili kompanije da bi pokrenuli nešto svoje.
Najveći uspeh podkasta će biti kada ugostimo jednog takvog preduzetnika koji je zbog podcasta ušao u preduzetništvo i napravio uspeh.
Nedavno je objavljen podatak da startap ekosistem u Srbiji raste, da zapošljava preko 6.000 ljudi u ovom trenutku. Šta je potrebno da bi se mladi što više angažovali u tom ekosistemu kako bismo postali raj za pokretanje biznisa?
Glavna prepreka za to je IT outsourcing koji dominira u Srbiji. Mnogo je programera u outsourcing sistemu koji nudi odlične uslove, a sa druge strane imaju nešto neizvesno bez benefita. Da bi se mladi više angažovali u startap ekosistemu i da bi se preokrenuo trend ka razvoju sopstvenih biznisa, ključno je fokusirati se na obrazovanje i mentorstvo, ono što mi radimo, ali i poboljšati regulativu.