U Yettelu oduvek koristimo tehnologiju da pomognemo društvu u kojem poslujemo da se razvija. Održivost je u osnovi svake naše odluke i planiramo da nastavimo u tom pravcu, kaže Milica Begenišić, ESG menadžerka u kompaniji Yettel
„Naša strategija održivog poslovanja zasnovana je na četiri stuba, to su tehnologija, ljudi, životna sredina i transparentnost u radu. Osnovna svrha telekomunikacionih kompanija je da omoguće pouzdanu, sigurnu i pristupačnu povezanost, a istovremeno, to je ključni preduslov za prevazilaženje digitalnog jaza i razvoj pametnih rešenja koja menjaju način na koji živimo“
, objašnjava za Novu ekonomiju Milica Begenišić. „Nekoliko godina zaredom osvajamo priznanje za najbolji kvalitet mreže ’Best in Test’, koje dodeljuje internacionalna tehnološka kompanija UMLAUT. Ove godine, pored mobilne mreže, imamo i najbolji kućni internet. Naravno, kao pružalac internet usluga, svesni smo i naše odgovornosti da edukujemo ljude, a posebno decu, kako da bezbedno koriste ovaj resurs. Ovom temom strateški se bavimo već deceniju i nastavljamo u tom pravcu.“
Koje projekte u oblasti digitalne pismenosti trenutno sprovodite?
Trenutno imamo dva projekta. Zajedno sa kompanijom Appworks, napravili smo „MapApp“, interaktivni obrazovni poster o bezbednom korišćenju interneta, koji smo distribuirali u 300 osnovnih i 150 srednjih škola širom Srbije. Na posteru se nalaze QR kodovi. Skeniranjem bilo kog QR koda sa postera mobilnim telefonom ili tabletom, učenici dolaze do digitalnog sadržaja u okviru aplikacije MapApp. Digitalni sadržaj obuhvata tekstove, video-snimke i kvizove, koji na deci zanimljiv i prilagođen način obrađuju različite aspekte digitalne pismenosti i bezbednog korišćenja interneta. Neke od tema koje smo obuhvatili su digitalno nasilje, zaštita ličnih podataka na internetu, kako prepoznati pretnje na internetu, i kome se obratiti u slučaju problema.
Na ovaj način želimo da podstaknemo decu da tehnologiju koriste za učenje, a ne samo za zabavu. Do sad smo pomogli da više od 60.000 dece, roditelja i nastavnika stekne digitalne veštine i nauči kako da bezbedno koristi internet. Zato smo produžili saradnju sa našim dugogodišnjim partnerom UNICEF-om. Projektom je predviđeno da 4.500 dece u 30 škola unapredi digitalne kompetence. U cilju premošćivanja digitalnog jaza, produžili smo i besplatno korišćenje interneta za 2.200 SIM kartica tokom naredne dve godine za škole u Srbiji. Postavili smo cilj da do kraja 2025. obučimo 90.000 ljudi, uključujući decu i odrasle, u digitalnim veštinama.
ŽELIMO DA PODSTAKNEMO DECU DA TEHNOLOGIJU KORISTE ZA UČENJE, A NE SAMO ZA ZABAVU
Yettel je prepoznatljiv i po svojim ekološkim inicijativama. Da li u tom domenu imate novine?
Da, zaštita životne sredine nam je veoma važna. Verujem da znate da naša mreža koristi isključivo električnu energiju iz obnovljivih izvora. Kroz naše aktivnosti, zajedno sa korisnicima reciklirali smo blizu 690.000 elektronskih uređaja, više od 409 tona plastike i 195 tona papira.
Osim što konstantno gledamo kako da smanjimo naš uticaj na životnu sredinu, sarađujemo i sa organizacijama kojima je ekologija u fokusu. Podržali smo treći Naučni piknik, koji Festival nauke organizuje 17. i 18. maja na Šumarskom fakultetu. Program manifestacije namenjen je prvenstveno deci i mladima, kojima će na jednostavan i razumljiv način biti predstavljena naučna dostignuća iz oblasti ekologije i biologije. Zaštita životne sredine je imperativ, i za kompanije i za pojedince, a edukacija najbolji put. Zato je ova manifestacija važna, jer inspiriše ljude da uz jednostavne promene smanje svoj negativni uticaj na prirodu. Uverena sam da zajedno možemo značajno doprineti ovom cilju.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok