Sajber pretnje postaju sve veći izazov za biznise, bez obzira na njihovu veličinu. Iako biste možda pomislili da vaša kompanija nije posebno privlačna zlonamernim hakerima, istina je da svaka industrija nosi svoj deo sajber bezbednosnih rizika.
U cilju dodatne zaštite podataka građana i poslovnog sektora Srbija će, po uzoru na EU uskoro dobiti unapređeni Zakon o informacionoj bezbednosti. Jedna od glavnih novina jeste definisanje toga koji su operateri IKT sistema prioritetni i važni.
Među prioritetnima planirano je da budu sva srednja i velika preduzeća koja posluju u oblastima od suštinskog značaja za građane i funkcionisanje države kao što su energetika, saobraćaj, bankarstvo, zdravstvo, voda i dr. Među prioritetnima su i oni koji pružaju telekomunikacione usluge i usluge od poverenja, državni organi, kao i operateri kritične infrastrukture.
Digitalna bezbednost postaje sve značajniji izazov za kompanije, bez obzira na njihovu veličinu. O tome koliko su kompanije svesne pretnji sajber bezbednosti, razgovaramo sa Goranom Stojadinovićem, Enterprise Sales and ICT Solutions direktorom u A1 Srbija.
U Srbiji, korisnici, posebno mala i srednja preduzeća, nisu dovoljno informisani o sajber pretnjama i šta im je potrebno da ostanu zaštićeni. Sa porastom digitalizacije dolazi i do češćih sajber napada, a istraživanje kompanije IBM ukazuje da je tokom 2021. godine čak 82% ransomver napada bilo je usmereno ka kompanijama sa manje od 1.000 zaposlenih, a 37% napadnutih firmi imalo je ispod 100 zaposlenih.
S obzirom na stalnu evoluciju sajber napada, preduzeća moraju neprestano da se prilagođavaju i unapređuju svoje bezbednosne strategije kako bi bila korak ispred potencijalnih pretnji.
Na koji način sajber napadi utiču na poslovanje i stabilnost kompanija?
Sajber napadi ne remete samo normalno poslovanje biznisa, već mogu da naštete i važnim IT sektorima, čitavoj infrastrukturi firme, oštete poslovnu reputaciju i ugroze poslovanje. U situacijama gde kompanije nemaju dovoljno resursa i budžeta za oporavak od digitalnih napada, čak može da dođe i do gašenja kompanije.
Prema istraživanjima kompanije Accenture, biznisi koji temeljno usklađuju svoje strategije sajber bezbednosti sa poslovnim ciljevima ostvaruju 18% veću šansu za unapređenje sposobnosti da povećaju prihode, tržišni udeo, zadovoljstvo korisnika, poverenje i produktivnost zaposlenih.
A1 Srbija se sve više dovodi u vezu sa ICT servisima i uslugama. U kojoj meri ste se profilisali i kako tržište reaguje na vas?
Pre samo nekoliko godina, ICT servisi nisu donosili značajan prihod, ali danas svedočimo kako ova oblast postaje jedna od najbrže rastućih. Naša kompanija poseban fokus stavlja na sajber bezbednost, i u ovoj oblasti je postigla izuzetan uspeh. Biznis korisnici nas prepoznaju kao pouzdanog partnera, jer im pružamo inovativna rešenja koja unapređuju poslovanje, obezbeđujući im pokriven prolaz u onlajn prostor i bezbednost u njemu, pored osnovnih usluga u mobilnom delu.
Budući da smo provajder internet i digitalnih rešenja, imamo mogućnost da spojimo usluge i ponudimo sve na jednom mestu za poslovne korisnike, po principu one stop shop. Takođe, ta rešenja ne smeju da opterećuju korisnike i zato insistiramo na managed service modelu, gde ih rasterećujemo brige o vođenju servisa, po principu ključ u ruke.
Šta čini vaš managed service model jedinstvenim u odnosu na ostala rešenja na tržištu sajber bezbednosti?
Naša najnovija inovacija, A1 Cyber Protect, reflektuje upravo tu različitost. Ovo rešenje se ističe jer je potpuno fokusirano na korisnika, pružajući kompletno vođen portfolio sastavljen od više sajber usluga. Ove usluge su dostupne na modularan način, omogućavajući korisnicima da izaberu sve ili samo određene usluge prilagođene njihovim poslovnim potrebama.
Ono što bih posebno naglasio jeste da, bez obzira na izabrane usluge, svim korisnicima ovog rešenja je dostupan Security Operations Center (SOC). Ovaj centar predstavlja tehnologiju, procedure i stručni tim koji neprestano nadgleda i obezbeđuje kontinuiranu postprodajnu podršku korisnicima, dostupnu 24/7.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Na osnovu dokumenata znamo da je tokom godina projekat železnice ka Mađarskoj poskupeo za desetine miliona. S druge strane, javnost i dalje ne zna koliko je zapravo plaćena Železnička stanica u Novom Sadu, o...
Doneli smo stratešku odluku i SBB vidimo kao vodećeg srpskog operatora na polju fiksnog interneta i televizije. To je prva akvizicija nedavno osnovane e&PPF telekom grupe. Na SBB-u i dalje će da se emitu...
Ako nešto treba da naučimo od ovog studenskog bunta, to je da svi krenemo u obračun sa problemima u svojoj profesiji. U svakoj profesiji, pa i u kulturi, postoji kao u mikrokosmosu preslikano sve ono što razara celo društvo
U studentskom pokretu vidimo neke hvale vredne poteze. Studenti izbegavaju negativne kvalifikacije i osuđivanje drugih, već su okrenuti promovisanju konkretnih ideja šta bi trebalo činiti. Takođe, drugim gru...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok