Vesti iz izdanja

01.10.2024. 04:31

Štampano izdanje

Autor: Danka Božić

DIGITALNO (NE)ZRELE ŠKOLE

Digitalizacija obrazovanja se više od decenije navodi kao jedan od ključnih prioriteta vlasti. Ipak, nedostatak sistemske i pedagoške podrške ostavlja većinu nastavnika nedovoljno obučenim za smislenu primenu digitalizacije u nastavi

Pandemija korona virusa prognozirala je, ako ne blistavu, ono bar sigurnu budućnost nastave na daljinu, oličenu u uverenju da škola posle svega više neće biti ista.
Baš u to vreme, od maja 2020. do oktobra 2021. sprovedeno je veliko istraživanje Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja u kome je učestvovalo 50.000 prosvetnih radnika, a njih 62 odsto je smatralo da će učenje na daljinu ostati deo školske prakse kada se škole ponovo u potpunosti otvore. Tek trećina je mislila da će se škola vratiti uobičajenim tokovima, sa malim izmenama. Ispostavilo se da je 4,7 odsto onih koji su bili uvereni da se škola neće menjati bilo u pravu…