Digitalizacija iz temelja menja zdravstveni sektor, a farmaceutska industrija, kao jedan od stubova zdravstvene zaštite, nije izuzetak od ovoga. Veštačka inteligencija, mobilne tehnologije, napredna i prediktivna analitika i Internet-of-Things, digitalna terapeutika – predstavljaju neke od glavnih frontova inovacija koje transformišu zdravstvenu industriju.
Farmaceutska industrija i digitalna revolucija
Pored ulaganja u naučnoistraživački rad za proizvodnju i razvoj lekova, neophodno je više ulagati u primenu inovativnih platformi i tehnologija, koje u digitalnom dobu predstavljaju jedan od najvećih izazova za farmaceutsku industriju. Sa druge strane, kao jedan od stubova zdravstvene zaštite pacijenata, farmaceutska industrija može odigrati centralnu ulogu u digitalnoj revoluciji u zdravstvu. No, iskorišćenje potencijala na adekvatan način zahteva identifikovanje pravih inicijativa. Stoga, nameće se nekoliko ključnih područja u kojima će digitalni razvoj dovesti do stvaranja nove vrednosti za farmaceutske kompanije i korisnike njihovih proizvoda. Sagledajmo neke od njih.
Pacijenti sve angažovaniji – prevencija je bitna
Već danas, pametni satovi poseduju biosenzore koji pružaju podatke o našem telu – temperatura, otkucaji srca, saturacija kiseonika u krvi, krvni pritisak… No prava vrednost dolazi iz sposobnosti da se detektuju odstupanja kao što su nepravilan rad srca, praćenje kvaliteta sna, broj koraka u toku dana i drugi, koji stimulišu sve nas da preuzmemo veću kontrolu nad sopstvenim zdravljem. Pored toga, pacijenti postaju pažljiviji u proceni različitih zdravstvenih proizvoda i usluga. Mogućnost razmene podataka i interakcije sa pacijentima dok vrše takve procene mogla bi biti ključ uspeha komercijalnog modela farmaceutskih kompanija. To ukazuje na važnost pomeranja težišta rada farmaceutskih kompanija sa reakcije na prevenciju.
Budućnost: od digitalizacije lanaca snabdevanja do veštačke inteligencije
Tehnologija i farmacija moraju da rade zajedno kako bi postigle optimalne rezultate za dobrobit pacijenata. Već vidimo rast digitalizacije u vezi sa proizvodnjom i promocijom farmaceutskih proizvoda, kao i interakcijom lekara, farmaceuta i pacijenata. Farmaceutska i medicinska stručnost u kombinaciji sa tehnologijom i platformama imaće veliki uticaj na prevenciju i opšte zdravlje nacije.
Digitalizacija ulazi u pore farmaceutske industrije, na šta ukazuje nekoliko primera – digitalizacija lanaca snabdevanja i interakcija s pacijentima; sve veća upotreba napredne analitike podataka i deep learning omogućiće farmaceutskoj industriji da efikasnije osmisli i sprovede klinička ispitivanja koja rezultiraju personalizovanom terapijom; veštačka inteligencija se koristi za istraživanje i razvoj lekova, jer skraćuje ciklus proizvodnje leka koji tako brže stiže do pacijenata; digitalna terapeutika počinje da uzima maha u mnogim terapeutskim sferama.
Galenika: inspirisani digitalizacijom do „inteligentne kompanije“
Na putu da postane „inteligentna kompanija“ Galenika je uložila značajnu energiju i sredstva. Najsavremeniji softver za upravljanje poslovnim procesima SAP S4HANA Cloud; Interno razvijena IoT platfroma za praćenje proizvodnje; SAP Analytics Cloud platforma koja kombinuje poslovnu inteligenciju i prediktivnu analitiku – samo su neke od inovacija koje je Galenika uvela u proteklih pet godina. Iz prve ruke znam koliko smo postigli u vezi sa digitalnom transformacijom i ponosan sam na ove prekretnice i ceo tim Galenike, gde smo jasno pokazali odlučnost kompanije da jača brend Galenike koji znači poverenje, kvalitet i inovativnost. Sa Galenikom ste u dobrim rukama.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Jelena Kuzmanović je počela da se bavi arhitekturom i pre nego što je diplomirala. Do sada je radila na više od 50 projekata, a na javnim arhitektonsko-urbanističkim konkursima osvojila je 23 nagrade, od tog...
Krajem maja, zaposleni kompanije Microsoft otkrili su da postoje nedoslednosti prilikom slanja njihovih mejlova, odnosno, mejlovi su bili blokirani, pa na kraju i domen sa kog mogu da komuniciraju sa preosta...
U savremenim tržišnim uslovima, interesi potrošača i principi zdrave tržišne konkurencije često su neraskidivo povezani, iako ih pravni okvir i institucionalna nadležnost tretiraju kao odvojene oblasti. Potr...
Pravi trenutak za prodaju je kada kompanija funkcioniše samostalno, kada ima profesionalni menadžment, jasne izvore prihoda i kada vlasnik ima slobodu da ne prodaje – ali je spreman da razmotri ponudu.
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok