Henkel Srbija posluje već duže od 20 godina, i znamo da je ekskluzivni proizvođač za Somat Excellence proizvode za mašine za sudove, a ceo svet koristi i Bref proizvode iz vaše fabrike. Koliko je teško držati lidersku poziciju kruševačke kompanije u globalnoj konkurenciji?
Dve decenije nakon privatizacije Merime, na istom mestu nastavljamo tradiciju čuvene kruševačke fabrike. Uložili smo više od 420 miliona evra u različite projekte u Srbiji. Kontinuirano proširujemo naš kompleksan proizvodni i regionalni logistički centar iz koga se izvozi više od 97% ukupne proizvodnje i snabdevaju zemlje širom sveta.
Neki od proizvoda iz Henkelovog portfolija, kao na primer Somat Excellence, ekskluzivno se proizvode samo u Kruševcu. Takođe, bili smo prva fabrika za proizvodnju Persil kapsula za pranje veša, a nedavno smo obeležili petmilijarditi Bref toaletni osveživač sa naše lokacije.
Svrstavamo se već nekoliko godina zaredom među najznačajnije fabrike u Henkelovom globalnom sistemu i među TOP 10 izvoznika Srbije. Prošlu, 2022. godinu smo završili na 8. mestu najvećih izvoznika uz udeo u BDP-u od 0,9 odsto, sa izvozom vrednim skoro 500 miliona evra, što je rast od 34,4% u odnosu na 2021. godinu.
Dušan Antonijević, direktor fabrike Henkel u KruševcuHenkel
Kako je nastala ideja o projektu solarnih panela u Kruševcu?
Ideja o projektu potiče iz globalne Henkelove Strategije održivosti koja se primenjuje u svim zemljama u kojima kompanija posluje. Kruševac je izabran za jednu od prvih lokacija gde će solarni paneli biti instalirani. Ugovor o instaliranju solarnih panela je potpisan i nastavljamo dalje sa pripremnim radnjama za postavljanje panela.
Naša analiza, koju je sproveo tim konsultanta iz Evropske unije, usmerena je ka cilju „bez emisije CO2“, a solarni paneli su samo jedan od koraka ka ostvarivanju tog cilja. Kada je reč o uštedi, konkretna računica zavisi od cene struje na tržištu, koja je promenjiva, ali smatramo da je ovaj projekat ključna investicija u budućnost i održivost našeg poslovanja.
Uz energiju, Henkel dosta vodi računa i o vodi. Na koji način se fabrika u Kruševcu uklapa u globalnu Henkelovu Strategiju održivosti? Da li je teško dostići te ciljeve?
Henkel je veoma visoko rangiran na listi „100 najodrživijih globalnih kompanija na svetu“, uz brojne nagrade i priznanja za svoju održivu poslovnu praksu. U skladu sa našom Strategijom održivosti i Strateškim okvirom održivog poslovanja 2030+, nastojimo da budemo dobar partner zajednici u kojoj poslujemo, te smo kao prva fabrika u Srbiji dobili ISO 50.001 sertifikat za energetsku efikasnost, kao i međunarodni Gold LEED sertifikat za liderstvo u energetskom dizajnu za očuvanje životne sredine.
Takođe, naša moderna fabrika u Kruševcu se ističe po optimizovanom procesu proizvodnje zbog postavljenih merača koji nam u svakom trenutku daju uvid u potrošnju vode, struje, gasa, kvalitet proizvodnje i efikasnost linije koja nas zanima, pri čemu se onlajn prate svi pomenuti podaci. Konstantno merenje pomaže u praćenju procesa proizvodnje, što vodi ka smanjenju emisije štetnih uticaja na ljudsko zdravlje i životnu sredinu. Naš fokus je na energiji iz obnovljivih izvora, a veliku pažnju posvećujemo smanjenju emisije CO2.
Već smo ostvarili cilj nultog otpada iz naše proizvodnje koji šaljemo na deponiju, instalirali smo toplotne pumpe, sakupljamo kišnicu, a naša lokacija je priključena na gradski kolektor za tretman vode koja je prethodno iskorišćena u sanitarne svrhe. Sva ostala voda koja se generiše u procesu proizvodnje je svedena na minimum i kao takva se prerađuje ili ponovo koristi.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok