Vesti iz izdanja

03.05.2023. 00:15

Promo

Autor: TetraPak

Motivisati sve da recikliraju ambalažu

Tetra Pak se zalaže za depozitni sistem odlaganja ambalažnog otpada u Srbiji

Aktivno pomažemo rešenja koja će omogućiti da nijedan Tetra Pak paket ne završi na otpadu...

Foto: TetraPak

Na svetskom nivou godišnje se proda više od 190 milijardi Tetra Pak pakovanja, u kojima se prehrambeni proizvodi distribuiraju u preko 160 zemalja. Kako je višeslojna Tetra Pak ambalaža reciklabilna, veoma je važno da se ona pravilno prikuplja i reciklira, kako bi se ciljevi cirkularne ekonomije, koji širom sveta dobijaju sve veći prioritet, što pre realizovali.

Kao kompanija koja se, svugde gde posluje, zalaže i za ispravno odlaganje i reciklažu njenih proizvoda, i Tetra Pak u Srbiji aktivno podržava uspostavljanje sistemskog rešenja upravljanja otpadom, koje bi doprinelo većem obimu reciklaže upotrebljenih pakovanja.

Posebno kada se ima u vidu da Srbija još uvek ima mogućnost da dobije savremeno i efikasno rešenje upravljanja otpadom, koje bi istovremeno vodilo i ekonomskim i ekološkim koristima na nacionalnom nivou.

„O održivosti poslovanja vodimo računa u svim svojim operacijama, od nabavke, preko proizvodnje, do rešenja koja pružamo našim kupcima. Dodatno, kao važan deo u lancu prehrambene industrije, vodimo računa i o tome šta se sa našom ambalažom dešava nakon njene upotrebe, i zato aktivno pomažemo rešenja koja će omogućiti da nijedan Tetra Pak paket ne završi na otpadu”, izjavila je Tanja Basta, ekspert za održivo poslovanje za Istočnu Evropu kompanije Tetra Pak.

„Tehnička i tehnološka rešenja za reciklažu Tetra Pak ambalaže postoje, ali ono što je ključno je da dovoljno ambalaže bude poslato na reciklažu, kako bi reciklažna industrija mogla da posluje isplativo na dugi rok”, dodaje Basta.

Nedavno je u Zrenjaninu pokrenut projekat „Pametno recikliraj”, kome je podršku, između ostalih, pružila i kompanija Tetra Pak. U sklopu ove inicijative građani Zrenjanina mogu na 12 lokacija u gradu da odlože iskorišćenu ambalažu koja nosi oznaku “Recikliraj” i time ostvare popuste u zrenjaninskim Idea i Roda marketima ili osvoje neku od nagrada koje su kompanije učesnice namenile najvrednijim reciklerima u svakom mesecu. Majske nagrade dodeliće upravo kompanija Tetra Pak, a podršku u sklopu ovog projekta će joj pružiti i kompanije Imlek, Rauch i Nectar. 

Savremena rešenja prisutna u brojnim razvijenim državama danas se uglavnom zasnivaju na depozitnom sistemu odlaganja ambalažnog otpada, za šta se, zajedno sa partnerima iz industrije, zalaže i kompanija Tetra Pak.

Ovakvo rešenje bi u kratkom vremenskom roku moglo da donese značajno unapređenje u oblasti upravljanja otpadom i reciklaže, što su potvrdile i nedavne studije vezane za srpsko tržište.

Tanja Basta dodaje: „Da bi depozitni sistem bio efikasan, važno je da bude regulisan odgovarajućim zakonskim i podzakonskim aktima, da njegovo upravljanje bude u nadležnosti industrije, uz kontinuiranu kontrolu državnih tela, dok bi finansiranje sistema trebalo da bude ostvareno kroz naknadu koju plaćaju proizvođači, upotrebom neiskorišćene povratne naknade, i prodajom prikupljene upotrebljene ambalaže, tako što bi odgovornost neto troškova bila na svakoj vrsti materijala ponaosob.

Takođe, neophodno je i da ovakav sistem uključuje što više vrsta i veličina ambalaže, da za svaku od vrsta ambalaže budu posebno definisani nacionalni ciljevi sakupljanja i reciklaže i da povratna naknada bude definisana dovoljno visoko da osigura motivisanost i građana i kompanija koje se bave upravljanjem otpadom. Tek tada ćemo zaista moći i da ostvarimo naše ciljeve, a to je da do 2030. godine, na nivou Evropske unije, ali zašto ne, i Srbije, bude sakupljeno 90% upotrebljene višeslojne kartonske ambalaže.”

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.