Kompanija Mondelēz International ove godine obeležila je deset godina poslovanja ostvarujući sjajan rast, pre svega, u brzorastućim kategorijama čokolade i biskvita.
U 2022. godini završena je jedna od najznačajnijih akvizicija – deo Mondelēz portfolija postali su snažni brendovi 7DAYS, Chipicao i Fineti. Velike promene, najveće u proteklih 25 godina, predstavljene su i na brendu Milka. Sumirajući ostvarene rezultate u prvoj deceniji poslovanja, kompanija je ove godine utemeljila svoju Viziju 2030 čvrsto verujući u dalji snažni rast, investicije u oblasti digitalne tehnologije, ali i još snažnije unapređenje održivog razvoja.
PŠENICA UZGAJANA U SKLADU SA ZAŠTITOM ŽIVOTNE SREDINE
Decenijska priča ove kompanije ne bi bila tako uspešna da u svaki segment poslovanja od samog početka nisu utkani postulati održivog razvoja, polazeći od toga da to nije stvar izbora, već dužnost i odgovornost. Jer, briga o zajednici, planeti i tome šta ostavljamo budućim naraštajima to i jeste.
10 godina Mondelez International
Prioritet u održivom poslovanju daje se upravo onim oblastima u kojima se može ostvariti najveći uticaj, a to uključuje i izgradnju prosperitetnog sektora kakaoa, smanjenje ambalažnog otpada i smanjenje uticaja na životnu sredinu. Prema poslednjem Snacking Made Right izveštaju, ostvaren je vidljiv napredak u oblasti održivog uzgoja nekih od osnovnih sastojaka, kao i u unapređenju ambalaže dizajnirane tako da može da se reciklira. Istovremeno, izveštaj pokazuje i povećanje aktivnosti usmerenih na pružanje podrške rešavanju pitanja klimatskih promena i inicijativa za unapređenje jednakosti, različitosti i inkluzije.
Do kraja 2022. godine, celokupna pšenica potrebna za proizvodnju biskvita za tržišta evropskih zemalja biće uzgajana prema Harmony povelji, na poljima pšenice u sedam evropskih zemalja u kojima se nalaze fabrike za proizvodnju biskvita.
Imajući u vidu da su kakao i pšenica jedni od najvažnijih sastojaka za proizvodnju čokolada i biskvita, upravo je i najveća pažnja na globalnom nivou usmerena na projekte za održiv uzgoj ovih sirovina. Kao jedan od najvećih svetskih proizvođača biskvita, kompanija je posvećena tome da pšenica koju koristi u proizvodnji bude uzgajana na način da se vodi računa o zaštiti životne sredine. Program Harmony, usmeren na održiv uzgoj pšenice, jedan je od najznačajnijih projekata kompanije iz oblasti održivosti na globalnom nivou, kojim se doprinosi očuvanju životne sredine i biodiverziteta.
Radeći sa poljoprivrednicima, lokalnim organizacijama i vladama, kompanija kroz realizaciju ovog programa menja način na koji se uzgaja pšenica unapređujući lokalne uslove i sisteme poljoprivrede. U okviru projekta, ostvarena je saradnja sa više od 1.600 farmera koji je uzgajaju, u isto vreme zabeleženo je smanjenje upotrebe pesticida za 20 odsto, a do kraja 2022. godine, celokupna pšenica potrebna za proizvodnju biskvita za tržišta evropskih zemalja biće uzgajana prema Harmony povelji, na poljima pšenice u sedam evropskih zemalja u kojima se nalaze fabrike za proizvodnju biskvita.
NOVO POGLAVLJE ZA COCOA LIFE PROGRAM ODRŽIVOG UZGOJA KAKAOA
U nameri da doprinese tome da kakao koji koristi za svoje čokolade bude proizveden na pravi, održiv način, kompanija je pre deset godina pokrenula program Cocoa Life. U okviru ovog programa, aktivnosti su usmerene na rešavanje složenih izazova sa kojima se suočavaju uzgajivači kakaoa, a među kojima su i pitanja produktivnosti farmera, uslovi života i razvoja zajednice u kojima oni žive, kao i dečija radna snaga i krčenje šuma.
Program Cocoa Life bavi se upravo ovim izazovima na sveobuhvatan način u šest zemalja u kojima se kakao uzgaja: Gana, Obala Slonovače, Indonezija, Dominikanska Republika, Indija i Brazil.
Sarađujući sa vladama, farmerima, nevladinim organizacijama i relevantnim partnerima, kompanija kontinuirano doprinosi razvoju sistemskih rešenja kao i tome da uzgoj kakaoa bude održivije poslovanje. Do sada je u okviru programa uloženo više od 400 miliona dolara dostižući broj od oko skoro 210.000 uzgajivača kakaoa obuhvaćenih programom. Najznačajniji ostvareni rezultati su veći prinosi kakaoa i povećanje neto prihoda farmera za oko 15% u Gani i oko 33% u Obali Slonovače.
Kompanija Mondelēz International obavezala se da do 2030. godine Cocoa Life program održivog uzgoja kakaoa podrži sa još dodatnih 600 miliona dolara u nameri da se dostigne cifra od 300 000 farmera obuhvaćenih programom.
Istovremeno, više od 60% zajednica obuhvaćenih programom u Zapadnoj Africi pokriveno je sistemima za praćenje i rešavanje pitanja zastupljenosti dečijeg rada, sa ciljem da se do 2025. dostigne cifra od 100% zajednica koje će biti pokrivene ovim sistemima.
Ove godine, Mondelēz International ide korak dalje obavezujući se da do 2030. godine ovaj program podrži sa još dodatnih 600 miliona dolara. Namera je da se upravo do 2030. godine dostigne cifra od 300.000 farmera obuhvaćenih programom, unaprede sistemi dečje zaštite i pristupa kvalitetnom obrazovanju u zajednicama u kojima se Cocoa Life sprovodi, kao i da se spreči krčenje šuma na farmama širom sveta, koje su uključene u ovaj program.
Uspeh kompanije u velikoj meri zavisi od njenih zaposlenih, jer su ljudi njen najvažniji oslonac. Upravo timovi sačinjeni od obrazovanih i iskusnih profesionalaca, posvećeni tome da proizvode pravu užinu, napravljenu na pravi način, istovremeno gradeći korporativnu kulturu unutar koje su različitosti poželjne i prihvaćene, najzaslužniji su za kontinuirane rezultate koje je kompanija ostvarila do sada. Hrabro ulazeći u drugu deceniju, uz ljubav prema svim svojim brendovima i brigu o potrošačima, posvećenost ispravnim odlukama i fokus na stalni napredak i održivi razvoj, Mondelēz International će i dalje nastojati da pokreće pozitivne promene uz kreiranje dugoročne vrednosti kako za poslovanje, tako i za zajednice u kojima posluje.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok