Henkel se već duži niz godina nalazi na listi top 10 izvoznika iz Srbije, a naši proizvodi domaće proizvodnje nalaze svoj put do potrošača u nešto više od 40 država. Ono čime se naročito ponosimo jeste izgradnja najmodernije fabrike Henkel lanca upravo u Kruševcu
Od privatizacije kruševačke Merime 2002, koliko je Henkel uložio u Srbiji? Šta su najvažnije tačke u poslovnim rezultatima kompanije?
Partnerski odnos kruševačke Merime i Henkela započeo je još pre skoro 50 godina, kada se zajedničkim snagama radilo na lansiranju sada već čuvenog brenda Persil, a ove godine slavimo 20 godina od privatizacije Merime i njenog uključivanja u Henkel porodicu. U tom periodu smo bili aktivni na različitim poljima, a ukupno je uloženo više od 350 miliona evra u različite aktivnosti. Ono čime se naročito ponosimo jeste izgradnja najmodernije fabrike Henkel lanca upravo u Kruševcu, kao i brojne akcije koje na prvo mesto stavljaju potrebe potrošača i održivi razvoj, uz izgradnju prepoznatljivosti brojnih brendova koji su postali neizostavni deo svakog domaćinstva.
Koje su prednosti činjenice da se Henkelov kompleksan proizvodni sistem nalazi baš u Kruševcu kad govorimo o pristupu drugim tržištima?
Često možemo da čujemo da je Srbija raskršće između istoka i zapada, što se ispostavilo da nije samo fraza, već da u toj tvrdnji ima istine. Tako je i Henkel početkom novog milenijuma prepoznao potencijale i sve pogodnosti koje donosi srpsko tržište, snagu lokalnih brendova i odličan geografski položaj pogodan za međunarodnu distribuciju proizvoda. Na taj način se i iskristalisao cilj osnivanja regionalnog centra za proizvodnju i distribuciju.
Čuvena Merima iz Kruševca postala je 2002. godine deo Henkel CEE grupe, što se do danas smatra jednom od najuspešnijih privatizacija u Srbiji. Danas imamo tri tima na različitim lokacijama u Srbiji koji zajedničkim trudom omogućavaju snabdevanje nekoliko desetina miliona potrošača omiljenim Henkelovim proizvodima.
Henkel fabrika u KruševcuFoto: Henkel
Henkel je među vodećim izvoznicima Srbije. Na koji način još doprinosite razvoju srpske ekonomije i društva?
Henkel se već duži niz godina nalazi na listi top 10 izvoznika iz Srbije, a naši proizvodi domaće proizvodnje nalaze svoj put do potrošača u nešto više od 40 država. Ovakvu poziciju na tržištu smo uspeli da izgradimo konstantnim investicijama u modernizaciju postojećih, ali i otvaranjem novih fabrika i širenjem skladišnih kapaciteta. Ovakav rezultat je omogućio timski rad svih naših centara u Srbiji.
Ono čemu težimo u narednom periodu je dostizanje rada pogona bez emisije CO2, što će biti novi vrhunac našeg poslovanja
Takođe, sprovodimo različite projekte ekološke prirode, poput „Volim reku, a ti?“ na čije smo rezultate izuzetno ponosni zbog doprinosa čišćenju naših prirodnih bogatstava u vidu vodenih površina, a ove godine smo sproveli i više akcija sađenja drveća na mestima koja su to zahtevala. Pomenuti projekti rezultat su naše Strategije održivosti, koju smo usvojili pre 12 godina i kojoj smo izuzetno posvećeni, a dodatno smo je unapredili uvođenjem novog Strateškog okvira za ostvarenje ambicije održivog poslovanja 2030+. Na ovaj način su pored postojećih, postavljeni i novi dugoročni ciljevi i to u tri dimenzije.
Prva dimenzija je „Regenerativna planeta“ koja omogućava cirkularnu budućnost sa neto nultim emisijama ugljenika transformacijom poslovanja, proizvoda i sirovina, na osnovu nauke i inovacija. Druga dimenzija „Uspešne zajednice“ – podrazumeva pomaganje ljudima da vode bolje živote kroz kolektivnu snagu privrede i brendova i podršku jednakosti, obrazovanju i dobrobiti. I treća „Partner od poverenja“ odnosi se na postizanje rezultata i sistemskih promena sa integritetom, kroz kulturu zasnovanu na vrednostima, dubinski ukorenjenu u nauci i strasti za tehnologijom.
Zašto fabrika u Kruševcu spada među najbolje u svetskom lancu Henkela kad je reč o održivosti poslovanja?
Sve naše fabrike primenjuju najmodernije tehnologije, koje omogućavaju kvalitetniju i bržu proizvodnju uz maksimalno redukovanje negativnih efekata po okruženje. Međutim, fabrika u Kruševcu se ističe po optimizovanom procesu proizvodnje zbog postavljenih merača koji nam u svakom trenutku daju uvid u potrošnju vode, struje, gasa, kvalitet proizvodnje i efikasnost linije koja nas zanima, pri čemu centrala prati sve podatke onlajn kroz odgovarajući sistem. Konstantno merenje pomaže u praćenju procesa proizvodnje, što vodi ka smanjenju emisije štetnih uticaja na ljudsko zdravlje i životnu sredinu.
Takođe, naša fabrika u Kruševcu je svojevremeno prva u Srbiji uspela da dobije prestižni ISO 50 001 sertifikat za energetsku efikasnost, a osim ovog sertifikata, ista fabrika je nosilac i Gold LEED sertifikata za energetski dizajn. Ono čemu težimo u narednom periodu je dostizanje rada pogona bez emisije CO2, što će biti novi vrhunac našeg poslovanja.
Međutim, uvek koristim priliku da spomenem našu internu Make an Impact on Tomorrow (MIT) volontersku inicijativu u okviru koje zaposleni osmišljavaju i samostalno realizuju projekat u oblasti zaštite životne sredine, nauke, sporta, zdravstva, kulture i obrazovanja, dok kompanija pokriva troškove izvođenja projekta.
Ove godine obeležavamo 15 godina postojanja MIT inicijative u Srbiji, a rezultati su zaista sjajni, više od 100 MIT volontera realizovalo je skoro 200 projekata, vrednosti od oko 750.000 evra. Mislim da je ovo odličan primer koliko je i kompaniji i zaposlenima stalo da učine nešto dobro za lokalnu zajednicu.
Sve ovo spominjem u okviru priče o Kruševcu jer je više od 50 odsto projekata odrađeno upravo u našem gradu i okolini. To je ono što me čini posebno ponosnim na moj tim.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kada ne znamo šta je istina i šta nije istina, kada ne znamo šta je dobro i šta je loše, šta je zlo i šta nije zlo, mi gubimo sistem vrednosti, a kada izgubimo sistem vrednosti, mi nemamo civilizaciju. Da bi...
Pored brojnih pitanja koje je nesreća na Železničkoj stanici otvorila, pre svega u građevinarstvu, u procedurama, lancu odlučivanja i odgovornosti, ponovo se otvara i još jedno pitanje - kako zapravo funkcio...
Neznanje je ključni faktor neuspeha, a drugi izvor problema jesu dva najčešća načina na koja se ulazi u biznis. Jedan je kada ljudi dođu iz korporativnog sveta, a drugi kada nemaju nikakvo korporativno iskus...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok