Vesti iz izdanja

01.03.2024. 01:47

Henkel

Autor: Nova ekonomija

Poverenje kao osnov svake uspešne saradnje

Poslovni stil: Jelena Gavrilović Šarenac, direktorka korporativnih komunikacija u kompaniji Henkel Srbija i Henkel Adria

Foto: Nebojša Babić

Uspešan poslovni stil karakterišu stalno učenje, otvorenost za nove ideje, koncepte, forme, tehnologije i usmerenost na ljude. Veoma pažljivo slušam sagovornike i saradnike, ali i preuzimam odgovornost i donosim odluku koja je najadekvatnija u situaciji koja se dešava

Kako biste definisali svoj poslovni stil?

Poslovni stil ili „modus operandi“ kod mene je uvek usmeren na timski rad i na postizanje ciljeva koje smo definisali. Podstičem aktivnu razmenu ideja i mišljenja tokom procesa razrade i realizacije projekata, cenim posvećenost i profesionalan, kolegijalan odnos u timu. Često radimo pod jako kratkim rokovima, u veoma malim timovima i, iako je važno da realizujemo postavljeni projekat, za mene jednak prioritet predstavlja negovanje vedre i podržavajuće atmosfere u timu.

Koji je vaš stil rukovođenja – meka moć ili čvrsta ruka?

 Potrebno je imati dobru moć opažanja i sa distance proceniti šta je najbolje u kom trenutku. Moram priznati da i jedan i drugi stil imaju svoje prednosti, ali lično, pogotovo sa najbližim saradnicima, smatram da je prvi onaj u kome se pronalazim.

Koje osobine priželjkujete kod svojih mlađih kolega?

Očekujem da budu timski igrači i otvoreni ka novim saznanjima. Veoma sam zahvalna što imam priliku da sarađujem sa veoma mladim ljudima, koji dolaze sa fakulteta. Kod njih prepoznajem odlike ovog vremena i najavu budućnosti kakvom će je oni kreirati. Velika je privilegija biti u mogućnosti da na najbolji način koristite bogato radno iskustvo, uz sveže i drugačije perspektive.

Nesebično delim svoje znanje, podržavam mlađe kolege i volim da vidim iskru u njihovim očima kada napreduju. U Henkelu posvećujemo mnogo pažnje timskom radu i razmeni znanja iskusnijih kolega sa mlađim generacijama.

Šta kao rukovodilac ne tolerišete?

Teško tolerišem nezainteresovanost i neistinu. Za svaki problem postoji rešenje, svaki rezultat može da se popravi, a greške su sastavni deo rada i ne treba ih se plašiti. Od svojih kolega očekujem posvećenost i iskrenost, da poštujemo jedni druge i da budemo otvoreni da čujemo različita mišljenja.

Šta mislite, šta superproduktivni ljudi rade drugačije?

Verujem da njihova produktivnost dolazi iz zadovoljstva poslom kojim se bave, unutrašnje pokretačke energije koja se stvara uspehom u poslu koji vole a onda to prenose i na svoje saradnike. Još jedna stvar za koju smatram da je bitna, sadržana je u izreci „energija teče tamo gde je pažnja“ (Eneregy flows where attention goes). Dakle, svesnim usmeravanjem pažnje, moguće je upravljati sopstvenom energijom i praviti izbore koji vode do ličnog i poslovnog zadovoljstva. Da bi čovek bio zadovoljan prvenstveno sobom, mora mnogo da radi na sebi i da uči.

Može li se, i kako, u isto vreme biti i dobar menadžer i imati privatan život?

Ukoliko radite ono što volite i u tome ste uspešni, onda vam posao zapravo predstavlja zadovoljstvo, a ne obavezu i sigurno ste zadovoljniji i na privatnom planu. Svakako, jedna od osobina dobrog menadžera jeste da upravlja na najbolji mogući način obavezama na dnevnom nivou. Podrška porodice je od nemerljivog značaja, uvek se trudim da odvojim puno vremena za porodicu i da budemo zajedno.

Posle korone se pojavio format rada od kuće, i to je zaista veoma dragoceno svima koji imaju porodične obaveze, jer mogu da organizuju svoje vreme na najbolji mogući način. Nastojim da slobodno vreme iskoristim za sebe, ispunjava me pravljenje poslastica za porodicu i prijatelje, uživam u šetnji psa i zajedničkim okupljanjima.

Koji je najbolji savet koji ste dobili, a rado ga i danas delite?

Moto koji često primenjujem i na njega podsećam je: „Budi promena koju želiš da vidiš u svetu.“ Izbori koje pravimo govore o našim vrednostima, stoga je važno pratiti sebe i biti prisutan u svakom svom izboru, i u svakom trenutku. Takav stav cenim i podstičem ga i kod drugih.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.