
Želimo na prostor bivše Jugoslavije
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Doneli smo stratešku odluku i SBB vidimo kao vodećeg srpskog operatora na polju fiksnog interneta i televizije. To je prva akvizicija nedavno osnovane e&PPF telekom grupe. Na SBB-u i dalje će da se emituju svi medijski kanali kao i do sada, dok ćemo mi u Yettel-u nastaviti da nudimo usluge iz oblasti mobilne telefonije i fiksnog interneta i televizije, kroz zasebne ili objedinjene pakete
SBB, najmoćnija privatna telekomunikaciona kompanija u Srbiji, čija je snaga pružala garanciju finansijske održivosti i prioritetnog kablovskog pozicioniranja televizija N1 i Nova S, najznačajnijih televizija u državi s kritičkim pristupom vlastima, prodata je kompaniji kriptičnog naziva „e&PPF telekom grupa”, iza koje stoje mobilni operater u vlasništvu vlade Ujedinjenih Arapskih Emirata i češki investicioni fond PPF – u Srbiji mnogo poznatija pod nazivom njihovog operatera Yettel-a. Prodaja SBB-a za 825 miliona evra konzorcijumu ovakve vlasničke strukture, uz prateću prodaju Sport kluba i Total TV-a svom najvećem konkurentu Telekomu Srbija za još 652 miliona evra, u javnosti je pokrenula spekulacije i strahovanja vezana za budućnost televizija N1 i Nove S koje je njihov vlasnik, Junajted grupa, u danima posle prodaje pokušao da odagna kroz brojna uveravanja svojih menadžera i vodećih novinara.
Sada, u pisanom intervjuu za Novu ekonomiju, Majk Mišel, generalni direktor Yettel-a, čija je matična kompanija novi vlasnik SBB-a, odgovara na pitanja o razlozima ove kupovine, o budućoj poziciji N1 na listi kanala („još je preuranjeno za detalje”), o tome hoće li na SBB-u ubuduće biti i Kurir i Informer TV i kako uopšte vidi budućnost telekomunikacija u vreme kad su mladi stalno na telefonu, a gotovo nikad pred TV ekranom.
Etisalat i PPF su kupili SBB. Zašto ste ušli u ovaj posao?
Kada je United Group odlučila da proda svoju infrastrukturu u Srbiji, e&PPF telekom grupa videla je to kao jedinstvenu priliku da proširi svoje poslovanje u oblasti fiksnog interneta i televizije, jer se savršeno uklapa u ono što Yettel u Srbiji ima i nudi. Kupovinom SBB-a želimo da nastavimo da razvijamo telekomunikaciono tržište i da, u kombinaciji sa uslugama koje nudi Yettel, napravimo sinergiju dva poslovna modela. Doneli smo stratešku odluku i SBB vidimo kao vodećeg srpskog operatora na polju fiksnog interneta i televizije. To je prva akvizicija nedavno osnovane e&PPF telekom grupe i primer kako strateška partnerstva mogu da kreiraju dodatnu vrednost. Još većem broju korisnika u Srbiji moći ćemo da ponudimo atraktivne pakete koji obuhvataju sve telekomunikacione usluge na jednom mestu: fiksni internet, mobilnu i kablovsku televiziju, kao i atraktivan TV sadržaj.
Šta to znači za korisnike, kako Yettel-a tako i SBB-a? Kada možemo očekivati objedinjene pakete usluga?
Za korisnike obe kompanije to znači još bolje usluge, bolji izbor kanala i sadržaja, što je nama u Yettel-u, od trenutka kada smo ušli na tržište fiksnog interneta i televizije sa ponudom za Yettel TV, zapravo i filozofija. Sada tu filozofiju dodatno razvijamo i širimo. Ukratko – više kanala i više sadržaja za što veći broj ljudi.
Yettel u ovom trenutku ima manje od pet odsto tržišnog učešća u fiksnim uslugama – kućni internet i televizija. Nakon akvizicije, i dalje nećemo biti tržišni lider po broju korisnika
Dosta se govorilo o sportskim sadržajima, na primer, bilo je pitanja šta će se i kada dešavati. Da potvrdim: kada se steknu uslovi, u ponudi ćemo imati i Arenu sport i Sportklub kanale, za sve sadašnje i buduće korisnike i Yettela i SBB-a. Pored sportskih, imaćemo u ponudi i informativne i zabavne kanale. To je sjajna vest za sve ljubitelje sporta u Srbiji, jer ćemo time omogućiti da svi građani gledaju sve dostupne sportske sadržaje.
Pored sportskih, tu će biti i informativni i zabavni kanali, uključujući N1 i Nova S. Važno je napomenuti da, u skladu sa uslovima ugovora, ti kanali ostaju u vlasništvu United Group.
SBB postaje distributer bez sopstvenog sadržaja. Da li to znači da će ubuduće korisnici SBB-a u ponudi imati i kanale koji se sada emituju na Telekomu poput Juronjuza, Blumberga, K1, Kurir i Informer TV-a, Blic i Tanjug TV itd? Gde je prostor za konkurentsku prednost sada kada će SBB sav sadržaj kupovati na tržištu?
Kao što sam već rekao, naša poslovna filozofija od samog početka bila je da korisnicima pružimo novo, drugačije iskustvo i širok spektar usluga kroz što više kanala i raznovrsnih opcija. To se odnosi na postojeće i na nove korisnike. I to je pravac u kom ćemo ići i dalje. Još je rano da govorimo o tome kako će naša buduća ponuda izgledati i koji će kanali biti uključeni. Ono što je naša ključna prednost je to što izuzetno korisničko iskustvo koje imaju Yettel-ovi mobilni korisnici sada možemo proširiti na još veći broj domaćinstava i građana širom Srbije.
Da li je tokom pregovora dogovorena promena pozicije N1 i Nove na SBB-u, odnosno da li ćete im menjati poziciju i na koja mesta?
Preuranjeno je da iznosimo bilo kakve detalje, jer čekamo odobrenje Komisije za zaštitu konkurencije Srbije. Ono što je važno da se istakne je da će na SBB-u i dalje da se emituju svi medijski kanali kao i do sada, dok ćemo mi u Yettel-u nastaviti da nudimo usluge iz oblasti mobilne telefonije i fiksnog interneta i televizije, kroz zasebne ili objedinjene pakete. Ako dobijemo regulatorno odobrenje, počećemo da radimo na ponudi, kombinovanju usluga i uvođenju sportskih i drugih sadržaja na obe platforme, kao i na drugim detaljima.
Da li ovom transakcijom dobijamo još više koncentrisano tržište, sa dva igrača koji drže i kablovsku distribuciju i mobilnu telefoniju? Kako će se to odraziti na cenu i kvalitet usluga?
Ne, ne bih rekao da dobijamo još više koncentrisano tržište. Yettel u ovom trenutku ima manje od pet odsto tržišnog učešća u fiksnim uslugama (kućni internet i televizija). Nakon pomenute akvizicije, i dalje nećemo biti tržišni lider po broju korisnika. Nedavno je i A1 ušao na tržište fiksnih usluga, što znači da će i u narednom periodu konkurencija ostati jaka i dinamična. U svakom slučaju, opšti trend ide u korist korisnika time što se, na primer, omogućava da sav dostupni sportski sadržaj bude na svim TV platformama.
Da li ste bili zainteresovani za Total TV i za medijski deo Junajted grupe ili UG nije želela da proda svoje kanale?
Bili smo zainteresovani za kupovinu SBB-ove infrastrukture, jer se savršeno uklapa u ono što već imamo u ponudi Yettel-a.
Da li će Yettel i SBB biti objedinjeni u jednu kompaniju i pod kojim brendom?
SBB će nastaviti da posluje kao i do sada, sve dok se ne dobiju sva neophodna regulatorna odobrenja i transakcija ne bude zatvorena. Nakon toga, počinje proces integracije SBB u poslovanje e&PPF telekom grupe. U ovom trenutku ne možemo da podelimo ništa više od toga.
Kako gledate na budućnost telekomunikacija u Srbiji i generalno? Sa dolaskom 5G mreže i mlađim generacijama koje sve manje gledaju klasičnu televiziju, ali se ne odvajaju od telefona, koliki će biti relativni značaj kablovskog, a koliki mobilnog dela biznisa? I kada očekujete uvođenje 5G u Srbiji?
Yettel je spreman za 5G, i želimo da učestvujemo u aukciji, kada se za to stvore uslovi koje kreiraju srpska vlada i RATEL kao regulator
Yettel je spreman za 5G, i želimo da učestvujemo u aukciji, kada se za to stvore uslovi koje kreiraju srpska vlada i RATEL kao regulator. Ministarstvo telekomunikacija će odrediti cenu i uslove za aukciju spektra, uzimajući u obzir postojeću infrastrukturu, potrebna ulaganja za lansiranje 5G-a, trenutnu situaciju na tržištu, uticaj koji će 5G imati na srpsku ekonomiju i druge relevantne aspekte. Što se nas tiče, više od 35 odsto mobilnog internet saobraćaja u Srbiji prolazi kroz Yettel mrežu. Cilj nam je da razvijamo i unapređujemo našu mrežu kako bismo osigurali da i dalje bude stabilna, sigurna i brza, sa dovoljno kapaciteta da odgovori na sve ono što je potrebno našim korisnicima.
Naša agenda za 2025. godinu je jasna: nastavićemo da digitalizujemo način na koji korisnici razgovaraju sa nama, i nestrpljivo očekujemo predstojeću 5G aukciju. Srbija je na pravom putu kada je u pitanju digitalizacija. Korisnici su podjednako napredni kao i u drugim razvijenim zemljama. Danas, naša Yettel aplikacija ima više od 1,5 miliona mesečnih korisnika i više od 300.000 aktivnih korisnika dnevno. Oni preko aplikacije mogu da plaćaju račune, parking, kupuju roming i obavljaju kupovinu. I dalje možemo još mnogo toga da uradimo. Imamo jasnu ideju kada govorimo o digitalizaciji i postepeno transformišemo naše poslovanje.
Fokus u narednom periodu biće nam na tri oblasti: na podatke, proširenje našeg ekosistema i veštačku inteligenciju. Trudimo se da temeljno radimo na njima kako bismo razvili rešenja koja će korisnicima doneti dodatnu vrednost. Korisnici u Srbiji traže sve više podataka, svesni smo toga, i cene kada imaju nekoliko usluga na jednom mestu. Yettel je prošao kroz nekoliko faza pre nego što je postao kompanija koja može da kapitalizuje snagu upotrebe podataka i veštačke inteligencije. Već sad imamo nekoliko uspešnih oblasti primene, kroz uspešnu centralizaciju podataka i kvaliteta. Čak smo ovome prilagodili i strukturu naše organizacije.
Kada govorimo o ekosistemu, tu je i naša Yettel Bank, koja je deo tog ekosistema, što nam daje mogućnost da kreiramo potpuno novu i jedinstvenu korisničku interakciju na osnovu analitike podataka, veštačke inteligencije, jake mreže i naprednih proizvoda. Naša banka je potpuno digitalna, i u ovu sinergiju ćemo tek da ulažemo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Sve do pre par meseci, delovalo je da vlada može bez većih ekonomskih problema da „progura“ ovu i sledeću godinu. To više ne deluje tako izvesno: pored međunarodnih okolnosti koje su sve nepovoljnije usled p...
Nakon tragedije 1. novembra kada je u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo sada već 16 ljudi, nakon kasnijih istraga, smena, ostavki i hapšenja, optužbi za nepoštovanje propisa, pož...
Vesti iz izdanja društvena odgovornost
Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema i kompanije Bambi u Srbiji predstavljena je u okviru panel-diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije“ na Kopaonik biznis forumu
Povodom incidenta koji se dogodio na protestu 15. marta u Beogradu studenti u blokadi su dodali još jedan, peti zahtev, kojim traže sprovođenje detaljne istrage nadležnih organa povodom ovog incidenta....
U trenutku kada protesti u Srbiji traju već mesecima, a evropski zvaničnici na to i dalje ćute ili šalju oprezne poruke, postavlja se pitanje da li je demokratija zaista vrednost koju EU dosledno brani, ili tek instrument koji koristi...
Tema poslednjih mesec dana, a možda i godine, biće zvučna diverzija na mirnim protestima studenata i građana "15. za 15" u Beogradu....
Studente koji na biciklama putuju za Strazbur danas je dočekao veliki broj građana Budimpešte, ali ne i ambasadorka Srbije u toj zemlji, Aleksandra Đurović. Kako je na svom X nalogu naveo Borko Stefanović, poslanik i ...
Rekao sam već, zvučalo je kao šala, ali nije: najpoštenije bi bilo da se taj famozni pokret za narod i državu nazove Srpska radikalna stranka. Jer to je njeno konačno ujedinjenje, rebrendiranje na suštinu, a ide proleće, svi smo uveliko skinuli rukavice - i bacili je drugoj strani u facu - pa j...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења