
Želimo na prostor bivše Jugoslavije
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Intervju: PAVEL ERANKEVICH, generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe
Tokom svih ovih godina, inovacije su bile pokretač naše organizacije i uvek smo se trudili da istovremeno osluškujemo potrebe domaćih potrošača, ali i da donosimo svetske trendove kada je u pitanju pivska industrija...
Dve decenije poslovanja Carlsberga u Srbiji obeležio je kontinuirani razvoj organizacije u svim segmentima – od konstantnog ulaganja u modernizaciju fabrike i opreme, u ljude, u izgradnju i unapređenje odnosa sa kupcima, uvođenja inovacija u pivarsku industriju i šire, pa do podrške zajednici u kojoj poslujemo i njenoj dobrobiti. Danas Carlsberg Srbija Grupa, koju čine Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Albanija broji oko sedamsto osamdeset zaposlenih, a samo Carlsberg Srbija šeststo pedeset.
Tokom dve decenije na domaćem tržištu, kompanija je uložila oko dvesta pedeset devet miliona evra uglavnom u proizvodne i logističke kapacitete, opremu i razvoj brendova u Srbiji. Samo u prošloj i ovoj godini, ukupne investicije iznosile su oko četrnaest miliona evra. Carlsberg Srbija nalazi se na trećoj poziciji na pivskom tržištu Srbije, i kada je u pitanju ova godina, uprkos brojnim izazovima, uspeli smo da učvrstimo svoj tržišni udeo na sva četiri tržišta Srbija Grupe.
Moram da istaknem da je tome u najvećoj meri doprineo jak i lojalan tim, a potom i jasan fokus na inovacije i dobra egzekucija na terenu. Tokom svih ovih godina, inovacije su bile pokretač naše organizacije i uvek smo se trudili da istovremeno osluškujemo potrebe domaćih potrošača, ali i da donosimo svetske trendove kada je u pitanju pivska industrija. Zato danas u ponudi imamo dvanaest pivskih brendova, četiri radler i sedam sajder ukusa.
Kada je u pitanju sledeća godina, cilj nam je da dodatno učvrstimo svoju poziciju na sva četiri tržišta, uz fokus na inovacije i aktivnosti kojima ćemo dodatno omogućiti dostupnost naših brendova potrošačima i motivisati ih da baš naš proizvod bude njihov prvi izbor.
Ako pogledamo razvoj pivske industrije tokom poslednjih pet godina i uporedimo prošlu godinu sa dve hiljade osamnaestom, poslednjom godinom pre korone, tržište piva u Srbiji još uvek se nije u potpunosti oporavilo i vratilo na nivo pre pandemije. Poslednje dve godine jesu donele oporavak, ali u prvih šest meseci ove godine tržište je palo za šest odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Više je uzroka ovog rezultata – od lošeg vremena u ključnim danima letnje sezone, do uticaja inflacije i pada kupovne moći stanovništva. Jedan od uzroka svakako jeste i makroekonomsko okruženje koje je bilo dosta nestabilno u protekle dve godine. Dobra stvar je da se pad tržišta piva u drugoj polovini godine smanjio za nekoliko procenata, tako da će ukupan pad u 2023. biti nešto niži.
Program „Zajedno ka nuli“, koji je lansiran 2016, a dopunjen 2022. godine predstavlja odgovor kompanije Carlsberg na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku u kome se čitav svet suočava sa različitim izazovima. Ovaj program okrenut je temama koje su ključne za naš posao i društvo u oblastima životne sredine, društvene odgovornosti i savesnog korporativnog upravljanja.
„Zajedno ka nuli“ čini šest ambicija: NULA ugljeničnog otiska, NULA poljoprivrednog otiska, NULA ambalažnog otpada, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne konzumacije i NULA povreda na radu. Za svaku od ambicija utvrđeni su pojedinačni i merljivi ciljevi, koje želimo da ostvarimo do 2030. i 2040. godine. Kao deo Carlsberg Grupacije, u okviru naših lokalnih tržišta aktivno radimo na ostvarenju postavljenih ciljeva.
Pomenuću samo jedan podatak, a to je da pedeset pet posto ukupne energije koju danas koristimo u pivari u Čelarevu dobijamo iz obnovljivih izvora energije. Naravno, konstantno radimo na tome da procenat iz godine u godinu bude veći. Pored toga, sve otpadne vode se tretiraju na postrojenju za preradu otpadnih voda, iz čega dobijamo biogas. Odgovornu konzumaciju promovišemo najviše kroz različite kampanje naših brendova, jer smatramo da je to najefikasniji put do potrošača.
Kada je u pitanju bezbednost zaposlenih na radu, fokus je na dve aktivnosti. Prva su konstantan rad na obukama i podizanju svesti zaposlenih o poštovanju pravila bezbednosti u radnom okruženju. Druga se zove „leading by example“, tačnije, naši direktori, menadžeri i supervizori svojim primerima pokazuju kako se pravilno ponašati u radnom okruženju kako bi se izbegle potencijalne povrede.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Cementare u Srbiji i regionu su jako dobro pozicionirane jer nisu ništa drugačije od cementara u zapadnoj Evropi, čak bih rekao da je u njih više ulagano i da su bolje održavane jer su strani investitori ovd...
Sve do pre par meseci, delovalo je da vlada može bez većih ekonomskih problema da „progura“ ovu i sledeću godinu. To više ne deluje tako izvesno: pored međunarodnih okolnosti koje su sve nepovoljnije usled p...
Nakon tragedije 1. novembra kada je u padu nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo sada već 16 ljudi, nakon kasnijih istraga, smena, ostavki i hapšenja, optužbi za nepoštovanje propisa, pož...
Vesti iz izdanja društvena odgovornost
Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema i kompanije Bambi u Srbiji predstavljena je u okviru panel-diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije“ na Kopaonik biznis forumu
Povodom incidenta koji se dogodio na protestu 15. marta u Beogradu studenti u blokadi su dodali još jedan, peti zahtev, kojim traže sprovođenje detaljne istrage nadležnih organa povodom ovog incidenta....
U trenutku kada protesti u Srbiji traju već mesecima, a evropski zvaničnici na to i dalje ćute ili šalju oprezne poruke, postavlja se pitanje da li je demokratija zaista vrednost koju EU dosledno brani, ili tek instrument koji koristi...
Tema poslednjih mesec dana, a možda i godine, biće zvučna diverzija na mirnim protestima studenata i građana "15. za 15" u Beogradu....
Studente koji na biciklama putuju za Strazbur danas je dočekao veliki broj građana Budimpešte, ali ne i ambasadorka Srbije u toj zemlji, Aleksandra Đurović. Kako je na svom X nalogu naveo Borko Stefanović, poslanik i ...
Rekao sam već, zvučalo je kao šala, ali nije: najpoštenije bi bilo da se taj famozni pokret za narod i državu nazove Srpska radikalna stranka. Jer to je njeno konačno ujedinjenje, rebrendiranje na suštinu, a ide proleće, svi smo uveliko skinuli rukavice - i bacili je drugoj strani u facu - pa j...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења