BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Intervju: PAVEL ERANKEVICH, generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe
Tokom svih ovih godina, inovacije su bile pokretač naše organizacije i uvek smo se trudili da istovremeno osluškujemo potrebe domaćih potrošača, ali i da donosimo svetske trendove kada je u pitanju pivska industrija...
Dve decenije poslovanja Carlsberga u Srbiji obeležio je kontinuirani razvoj organizacije u svim segmentima – od konstantnog ulaganja u modernizaciju fabrike i opreme, u ljude, u izgradnju i unapređenje odnosa sa kupcima, uvođenja inovacija u pivarsku industriju i šire, pa do podrške zajednici u kojoj poslujemo i njenoj dobrobiti. Danas Carlsberg Srbija Grupa, koju čine Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Albanija broji oko sedamsto osamdeset zaposlenih, a samo Carlsberg Srbija šeststo pedeset.
Tokom dve decenije na domaćem tržištu, kompanija je uložila oko dvesta pedeset devet miliona evra uglavnom u proizvodne i logističke kapacitete, opremu i razvoj brendova u Srbiji. Samo u prošloj i ovoj godini, ukupne investicije iznosile su oko četrnaest miliona evra. Carlsberg Srbija nalazi se na trećoj poziciji na pivskom tržištu Srbije, i kada je u pitanju ova godina, uprkos brojnim izazovima, uspeli smo da učvrstimo svoj tržišni udeo na sva četiri tržišta Srbija Grupe.
Moram da istaknem da je tome u najvećoj meri doprineo jak i lojalan tim, a potom i jasan fokus na inovacije i dobra egzekucija na terenu. Tokom svih ovih godina, inovacije su bile pokretač naše organizacije i uvek smo se trudili da istovremeno osluškujemo potrebe domaćih potrošača, ali i da donosimo svetske trendove kada je u pitanju pivska industrija. Zato danas u ponudi imamo dvanaest pivskih brendova, četiri radler i sedam sajder ukusa.
Kada je u pitanju sledeća godina, cilj nam je da dodatno učvrstimo svoju poziciju na sva četiri tržišta, uz fokus na inovacije i aktivnosti kojima ćemo dodatno omogućiti dostupnost naših brendova potrošačima i motivisati ih da baš naš proizvod bude njihov prvi izbor.
Ako pogledamo razvoj pivske industrije tokom poslednjih pet godina i uporedimo prošlu godinu sa dve hiljade osamnaestom, poslednjom godinom pre korone, tržište piva u Srbiji još uvek se nije u potpunosti oporavilo i vratilo na nivo pre pandemije. Poslednje dve godine jesu donele oporavak, ali u prvih šest meseci ove godine tržište je palo za šest odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Više je uzroka ovog rezultata – od lošeg vremena u ključnim danima letnje sezone, do uticaja inflacije i pada kupovne moći stanovništva. Jedan od uzroka svakako jeste i makroekonomsko okruženje koje je bilo dosta nestabilno u protekle dve godine. Dobra stvar je da se pad tržišta piva u drugoj polovini godine smanjio za nekoliko procenata, tako da će ukupan pad u 2023. biti nešto niži.
Program „Zajedno ka nuli“, koji je lansiran 2016, a dopunjen 2022. godine predstavlja odgovor kompanije Carlsberg na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima u trenutku u kome se čitav svet suočava sa različitim izazovima. Ovaj program okrenut je temama koje su ključne za naš posao i društvo u oblastima životne sredine, društvene odgovornosti i savesnog korporativnog upravljanja.
„Zajedno ka nuli“ čini šest ambicija: NULA ugljeničnog otiska, NULA poljoprivrednog otiska, NULA ambalažnog otpada, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne konzumacije i NULA povreda na radu. Za svaku od ambicija utvrđeni su pojedinačni i merljivi ciljevi, koje želimo da ostvarimo do 2030. i 2040. godine. Kao deo Carlsberg Grupacije, u okviru naših lokalnih tržišta aktivno radimo na ostvarenju postavljenih ciljeva.
Pomenuću samo jedan podatak, a to je da pedeset pet posto ukupne energije koju danas koristimo u pivari u Čelarevu dobijamo iz obnovljivih izvora energije. Naravno, konstantno radimo na tome da procenat iz godine u godinu bude veći. Pored toga, sve otpadne vode se tretiraju na postrojenju za preradu otpadnih voda, iz čega dobijamo biogas. Odgovornu konzumaciju promovišemo najviše kroz različite kampanje naših brendova, jer smatramo da je to najefikasniji put do potrošača.
Kada je u pitanju bezbednost zaposlenih na radu, fokus je na dve aktivnosti. Prva su konstantan rad na obukama i podizanju svesti zaposlenih o poštovanju pravila bezbednosti u radnom okruženju. Druga se zove „leading by example“, tačnije, naši direktori, menadžeri i supervizori svojim primerima pokazuju kako se pravilno ponašati u radnom okruženju kako bi se izbegle potencijalne povrede.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE