Vesti iz izdanja

01.10.2023. 00:20

Carlsberg

Autor: Nova ekonomija

Zapošljavamo stav, a gradimo iskustvo

Intervju: Marija Simov, HR Business Partner u kompaniji Carlsberg Srbija

Foto: Carlsberg Srbija

Marija Simov, HR Business Partner u kompaniji Carlsberg Srbija

Prilikom zapošljavanja vrlo vodimo računa o tome da kandidat odgovara našoj organizaciji i timu u kom će raditi u pogledu kompanijske kulture, koliko je motivisan da dođe da radi baš kod nas, šta su mu aspiracije i šta sve želi da nauči. Iskustvo će svakako steći
NE logo za pitanje u intervjuu Nekada su stručne prakse ličile na puko popunjavanje pozicije praktikanta bez osmišljenih aktivnosti, dok danas to više nije tako. Kako izgleda stručna praksa u kompaniji Carlsberg Srbija?

Pojam prakse u mnogim kompanijama kod nas, jos uvek je, nažalost, na nivou ispunjavanja forme.

Čini mi se da ponekad poslodavci zaborave šta je cilj studentskih praksi i često smetnu s uma svoje obaveze prilikom angažovanja praktikanta, a to je stručno usavršavanje studenta koji im se priključi. Vrlo rado se studentima daju jednostavniji administrativni zadaci, kako bi pomogli kolektivu u koji su došli, a vrlo malo im se objašnjava šira slika navedenih aktivnosti – zašto je to potrebno da urade, koji je deo celog procesa upravo ta aktivnost koja im je poverena i slično.

U kompaniji Carlsberg se zaista trudimo da praksa bude sadržajna i da predstavlja pravu osnovu za početak karijere mladih ljudi. Ceo proces selekcije praktikanata pažljivo se planira. Praktikanta angažuju sektori u kojima se pojavi potreba za angažovanjem, ali i mogućnost da se u predviđenom periodu kolege toj novoj osobi zaista posvete.

Minimum trajanja prakse je tri meseca, jer smatramo da za kraći period student neće moći da nauči osnove posla koji mu se poveri, a preporuka je da šest meseci bude najduže trajanje prakse. Sve preko toga bi već bilo nefer prema studentu koji je verovatno određenim aktivnostima ovladao i zaslužuje drugačiji tip ugovora, odnosno, ugovor o radu.

O tome kako su studenti zadovoljni procesom i kvalitetom stručne prakse u Carlsbergu, najbolje govori broj njih koji je ostao u kompaniji nakon završene prakse, a koji nije mali.

NE logo za pitanje u intervjuu Vašoj kompaniji često su potrebni stručnjaci, a da bi to postali, mladi obrazovani ljudi moraju da poseduju iskustvo. Na koji način im vi to omogućavate?

Mladima nakon završenih studija uopšte nije jednostavno da pronađu prvo zaposlenje. Velika većina oglasa za posao poseduje stavku „Neophodno radno iskustvo od minimum dve, tri ili pet godina.”

Da bi ovo iskustvo stekli obično je potrebno da prvo prođu neku vrstu prakse, stručnog usavršavanja ili Trainee programa koji su sada vrlo popularni. Na taj način mogu „ući na mala vrata” u mnoge kompanije.

Nama se često dešavalo da zadržimo praktikante ili kandidate juniore koji su došli na određeni period, kao nečija zamena, ukoliko se naravno ukaže prilika i postoji obostrano interesovanje. Stoga bih zaista želela da ohrabrim mlade koji su u potrazi za poslom da budu otvoreni za različite programe usavršavanja, jer nikad se ne zna gde ih to dalje u karijeri može odvesti. Svi smo nekad bili juniori bez iskustva.

NE logo za pitanje u intervjuu Mladi stručnjaci danas imaju određena očekivanja od poslodavca. Sa kakvim očekivanjima dolaze u Carlsberg Srbija?

Stupanjem generacije Z na tržište rada preokrenula su se i očekivanja od poslodavca koja nam kandidati na razgovorima predoče. U odnosu na period od pre par godina, mladi su danas mnogo osvešćeniji kada je u pitanju mesto na kojem žele da započnu svoju karijeru. Stičemo utisak da mlade generacije sve više znaju šta žele ili šta ne žele od svog budućeg poslovnog okruženja.

Sve češće čujemo na razgovorima za posao da im je vrlo važno da je kompanija u koju dolaze društveno odgovorna, da vodi računa o životnoj sredini, kao i da njeno poslovanje ima širu svrhu. Takođe im je važno da sa njima radi neko sa iskustvom ko će im biti posvećen tokom programa, mentor, buddy ili kolega.

Sve češće čujemo na razgovorima za posao da je mladima vrlo važno da je kompanija u koju dolaze društveno odgovorna, da vodi računa o životnoj sredini, kao i da njeno poslovanje ima višu svrhu.

Stabilnost posla, koja je ranije bila ključan faktor kandidatima prilikom odabira posla pada u treći plan, tako da mali procenat mladih to navodi kao motivaciju. U periodu nakon kovid pandemije se otvorilo mnogo mogućnosti za remote work i mladi nemaju više u tolikoj meri strah od gubitka posla, jer znaju da će lako pronaći nešto drugo na tržištu rada.

Ono što bih takođe istakla, a tiče se očekivanja mladih prilikom stupanja u prvi radni odnos, jeste mogućnost napredovanja u kratkom vremenskom periodu. Nakon dve do tri godine rada, mladi očekuju da napreduju do menadžerskih i direktorskih pozicija i to očekivanje jasno iskažu na razgovorima. Naša uloga u tome jeste da upravljamo njihovim očekivanjima i ne obećamo nešto što ne možemo ispuniti. Tako gradimo odnos poverenja od samog početka.

Naravno, mnogi se nakon završenih studija i dalje traže i očekuju od prvog poslodavca da im omogući što više učenja i mogućnosti za sticanje iskustva.

NE logo za pitanje u intervjuu Šta očekujete vi od praktikanata, da li je ostanak u kompaniji nakon stručne prakse logičan sled?

Očekujemo jedan pristojan odnos prema radnim obavezama i kolegama sa kojima rade. Motivaciju da nauče što više u tom određenom periodu tokom kog su kod nas, da budu proaktivni i slobodni da ukažu na neke stvari koje mogu da se urade drugačije ili unaprede.

Ostajanje nakon prakse nije uvek moguće, već zavisi od prilika koje se otvore u tom trenutku. Naravno da se trudimo da zadržimo kandidate koji nam se dobro pokažu. Ukoliko nekad to nije u trenutku moguće, uvek smo u kontaktu za sve dalje mogućnosti koje se naknadno ukažu.

Svaki sektor se zaista trudi da praktikanta uključi u tim, a to često podrazumeva i formalne i neformalne aktivnosti, odnosno druženja koja povremeno organizujemo. Tako, osim osećanja pripadnosti timu, izgradimo i jako lepe odnose sa mladima koji nam se pridruže i volimo da ostanemo u kontaktu sa njima i nakon završetka prakse.

NE logo za pitanje u intervjuu Mladi se danas često pitaju jesu li dovoljno dobri odnosno iskusni za određenu poziciju i na osnovu toga odlučuju da li da konkurišu ili ne. Da li je to prepreka za ulazak u vašu kompaniju ili je želja mladih za sticanjem iskustva kod vas važnija?

Motiv Carlsberg Srbije je vrlo jasan – zapošljavamo stav, a gradimo iskustvo. I to je zaista tako.

Naravno da postoje određene pozicije za koje je neophodno ekspertsko iskustvo. S druge strane, takvih pozicija nije previše.

Prilikom zapošljavanja vrlo vodimo računa o tome da kandidat odgovara našoj organizaciji i timu u kom će raditi u pogledu kompanijske kulture, koliko je motivisan da dođe da radi baš kod nas, šta su mu aspiracije i šta sve želi da nauči. Iskustvo će svakako steći.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.