Vesti iz izdanja

01.03.2023. 00:01

ProCredit banka

Autor: Nova ekonomija

Zarada (ni)je najbitnija

NAJBOLJI POSLODAVCI

Foto: ProCredit banka

Dragan Reščik, šef Odeljenja za ljudske resurse i marketing ProCredit banke

Šta je to što u izboru posla i poslodavca najviše motiviše ljude? Nekada je odgovor na ovo pitanje bio jednostavan – novac, odnosno visina plate. Danas je, međutim, motivacija zaposlenih veoma kompleksna tema i posvećeni poslodavci mnogo resursa ulažu upravo u adekvatnu motivaciju

Znate li šta je novim generacijama profesionalaca u različitim oblastima najvažnije? Osećaj pripadnosti i potreba da se dobro osećaju na poslu, te da imaju odgovarajući balans između posla i privatnog života. I kod nas postoje poslodavci kojima je potonje upravo najvažnije. Jer to znači: produktivnost, posvećenost, spremnost na napredak, lojalnost.

Odličan „role model“ ovakvog pristupa motivaciji zaposlenih je ProCredit banka, koja je od starta svog poslovanja u Srbiji postavila visoke standarde na ovom polju, o čemu smo razgovarali sa Draganom Reščikom, šefom Odeljenja za ljudske resurse i marketing ProCredit banke.

 Mladi danas, skoro po pravilu, za prvog poslodavca biraju one koji pružaju „zdravo“ radno okruženje. Na koje se sve načine u ProCredit banci održava pozitivna radna atmosfera?

 Neka istraživanja potvrđuju da je izvor najvećeg nezadovoljstva na poslu – šef, potom kolege, a tek na trećem mestu posao koji obavljaju. Šefovi su ti koji umeju da „podižu pritisak“ u timovima, da postavljaju nerealne ciljeve, te da ne cene dovoljno ono što je postignuto. Mi imamo sreću da ne „kupujemo“ šefove, već ih sami edukujemo, tj. „gradimo“. Kod nas se kreće od osnovnih pozicija, pa se vremenom dolazi do pozicije lidera. Niko nije počeo od pozicije šefa/direktora nekog sektora ili filijale, već je napredovao u karijeri. Mislim da taj faktor izuzetno stimulativno utiče na korporativnu atmosferu, jer je svaki menadžer „bio u cipelama“ onih koje sada predvodi.

Takođe, kod nas nema bonusa koji stvaraju atmosferu rivaliteta, već su zaposlenima garantovane dobre fiksne zarade. Ono što nas izdvaja od nekih drugih poslodavaca je da nema persiranja kolegama, nema kravata, krutih i formalnih odnosa. To doprinosi porastu smelosti, otvorenosti i odlučnosti u poslovnim odlukama i rešavanju zadataka.

I ne manje bitno, nove kolege dolaze kod nas u banku preko našeg Onboarding programa, koji omogućava fer i kvalitetnu selekciju, a šanse za zaposlenje su dostupne svima.

 Vaš Onboarding program pomaže budućim članovima ProCredit tima da već na početku karijere pronađu sebe na odgovarajućoj poziciji. Kakvu priliku mladima pruža taj program?

 Naš Onboarding program traje šest meseci i predstavlja odličnu mogućnost za naše nove kolege da se upoznaju sa bankom i svim principima na kojima zasnivamo naše poslovanje. Program je plaćen i nije obavezujući, dakle pruža mogućnost kandidatima da odustanu bez ikakvih posledica. Formalno obrazovanje nam nije najvažnije pri izboru kandidata, tj. ono nije presudno za zaposlenje. Time praktično potvrđujemo da nam je stalo do toga da sagledamo i upoznamo ličnost naših novih kolega. Program sadrži sve što je interesantno, korisno i bitno – od kursa etike do finansija. Onboarding podrazumeva kombinaciju online i offline predavanja, koja se održavaju u trening centru na Avali.

 Ima li i prakse u programu?

Praksa nam je veoma važna. Nakon četiri nedelje online treninga počinje osmonedeljna praksa Getting to know the bank. Na taj način, kandidati mogu da osete kako izgleda raditi u banci, da osete atmosferu i vide da li se pronalaze. Tu je i osmonedeljna praksa On the job gde se trudimo da kandidate usmerimo na prave pozicije. Moram da naglasim da kod nas ljudi na praksi „ne kuvaju kafe i ne idu po doručak“, što je negde, nažalost, i dalje praksa. U ProCredit banci nove kolege imaju svog mentora koji je maksimalno posvećen kandidatu prilikom te obuke.       

 Zaposleni u vašoj banci imaju mogućnost da se stalno usavršavaju prolazeći kroz razne obuke. Koliko je danas važno ulaganje u ljude i na taj način?

 Danas se napredak u karijeri ne meri samo materijalnim statusom, funkcijom u korporaciji. Broj visokih pozicija u svakoj instituciji je ograničen, ali mogućnost sticanja znanja i novih veština je nešto što je danas najvažnije. I na nivou ProCredit Group i ProCredit Srbija mnogo ulažemo u naše zaposlene. Imamo svoj trening centar na Avali gde konstantno održavamo treninge i prenosimo znanje i iskustvo koje poseduju naši iskusni menadžeri. Omogućavamo zaposlenima i usavršavanje jezika u Nemačkoj tokom mesec dana, gde se uči kroz prezentacije, praksu i konverzaciju. A tu su i naše akademije, koje se takođe realizuju u Nemačkoj.

 Zašto mladi danas biraju ProCredit za prvog poslodavca?

 Motivi su različiti, ali jedan od najčešćih odgovora je da se mi zaista razlikujemo u odnosu na konkurenciju, da smo orijentisani na ljude i da nam je u fokusu želja da se oni osećaju dobro na svom radnom mestu. Šansu dobijaju svi koji uspešno prođu selekciju, bez obzira na to iz kog grada dolaze. Trudimo se da im olakšamo promene te vrste, obezbedimo im smeštaj, da im početak bude što lakši.

 Kako (sa)čuvati zaposlene danas?

 Posao se danas ne svodi na nekoliko novčanica više, već na odnos. I to treba da bude full package, a ja sam siguran da ga mi u ProCreditu zaista i obezbeđujemo. Beneficije i stimulativna zarada se podrazumevaju, to su „higijenski faktori“ bez kojih se ne može. Mi se trudimo da ljude ne guramo od sebe, već da ih upoznamo, motivišemo i podržimo u profesionalnom napretku. Upravo je to naša komparativna prednost, ali i misija kojoj smo kao poslodavac posvećeni.poslodavc

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.