
Loza voli da se bori
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
NAJBOLJI POSLODAVCI
Dragan Reščik, šef Odeljenja za ljudske resurse i marketing ProCredit banke
Šta je to što u izboru posla i poslodavca najviše motiviše ljude? Nekada je odgovor na ovo pitanje bio jednostavan – novac, odnosno visina plate. Danas je, međutim, motivacija zaposlenih veoma kompleksna tema i posvećeni poslodavci mnogo resursa ulažu upravo u adekvatnu motivaciju
Znate li šta je novim generacijama profesionalaca u različitim oblastima najvažnije? Osećaj pripadnosti i potreba da se dobro osećaju na poslu, te da imaju odgovarajući balans između posla i privatnog života. I kod nas postoje poslodavci kojima je potonje upravo najvažnije. Jer to znači: produktivnost, posvećenost, spremnost na napredak, lojalnost.
Odličan „role model“ ovakvog pristupa motivaciji zaposlenih je ProCredit banka, koja je od starta svog poslovanja u Srbiji postavila visoke standarde na ovom polju, o čemu smo razgovarali sa Draganom Reščikom, šefom Odeljenja za ljudske resurse i marketing ProCredit banke.
Neka istraživanja potvrđuju da je izvor najvećeg nezadovoljstva na poslu – šef, potom kolege, a tek na trećem mestu posao koji obavljaju. Šefovi su ti koji umeju da „podižu pritisak“ u timovima, da postavljaju nerealne ciljeve, te da ne cene dovoljno ono što je postignuto. Mi imamo sreću da ne „kupujemo“ šefove, već ih sami edukujemo, tj. „gradimo“. Kod nas se kreće od osnovnih pozicija, pa se vremenom dolazi do pozicije lidera. Niko nije počeo od pozicije šefa/direktora nekog sektora ili filijale, već je napredovao u karijeri. Mislim da taj faktor izuzetno stimulativno utiče na korporativnu atmosferu, jer je svaki menadžer „bio u cipelama“ onih koje sada predvodi.
Takođe, kod nas nema bonusa koji stvaraju atmosferu rivaliteta, već su zaposlenima garantovane dobre fiksne zarade. Ono što nas izdvaja od nekih drugih poslodavaca je da nema persiranja kolegama, nema kravata, krutih i formalnih odnosa. To doprinosi porastu smelosti, otvorenosti i odlučnosti u poslovnim odlukama i rešavanju zadataka.
I ne manje bitno, nove kolege dolaze kod nas u banku preko našeg Onboarding programa, koji omogućava fer i kvalitetnu selekciju, a šanse za zaposlenje su dostupne svima.
Naš Onboarding program traje šest meseci i predstavlja odličnu mogućnost za naše nove kolege da se upoznaju sa bankom i svim principima na kojima zasnivamo naše poslovanje. Program je plaćen i nije obavezujući, dakle pruža mogućnost kandidatima da odustanu bez ikakvih posledica. Formalno obrazovanje nam nije najvažnije pri izboru kandidata, tj. ono nije presudno za zaposlenje. Time praktično potvrđujemo da nam je stalo do toga da sagledamo i upoznamo ličnost naših novih kolega. Program sadrži sve što je interesantno, korisno i bitno – od kursa etike do finansija. Onboarding podrazumeva kombinaciju online i offline predavanja, koja se održavaju u trening centru na Avali.
Praksa nam je veoma važna. Nakon četiri nedelje online treninga počinje osmonedeljna praksa Getting to know the bank. Na taj način, kandidati mogu da osete kako izgleda raditi u banci, da osete atmosferu i vide da li se pronalaze. Tu je i osmonedeljna praksa On the job gde se trudimo da kandidate usmerimo na prave pozicije. Moram da naglasim da kod nas ljudi na praksi „ne kuvaju kafe i ne idu po doručak“, što je negde, nažalost, i dalje praksa. U ProCredit banci nove kolege imaju svog mentora koji je maksimalno posvećen kandidatu prilikom te obuke.
Danas se napredak u karijeri ne meri samo materijalnim statusom, funkcijom u korporaciji. Broj visokih pozicija u svakoj instituciji je ograničen, ali mogućnost sticanja znanja i novih veština je nešto što je danas najvažnije. I na nivou ProCredit Group i ProCredit Srbija mnogo ulažemo u naše zaposlene. Imamo svoj trening centar na Avali gde konstantno održavamo treninge i prenosimo znanje i iskustvo koje poseduju naši iskusni menadžeri. Omogućavamo zaposlenima i usavršavanje jezika u Nemačkoj tokom mesec dana, gde se uči kroz prezentacije, praksu i konverzaciju. A tu su i naše akademije, koje se takođe realizuju u Nemačkoj.
Motivi su različiti, ali jedan od najčešćih odgovora je da se mi zaista razlikujemo u odnosu na konkurenciju, da smo orijentisani na ljude i da nam je u fokusu želja da se oni osećaju dobro na svom radnom mestu. Šansu dobijaju svi koji uspešno prođu selekciju, bez obzira na to iz kog grada dolaze. Trudimo se da im olakšamo promene te vrste, obezbedimo im smeštaj, da im početak bude što lakši.
Posao se danas ne svodi na nekoliko novčanica više, već na odnos. I to treba da bude full package, a ja sam siguran da ga mi u ProCreditu zaista i obezbeđujemo. Beneficije i stimulativna zarada se podrazumevaju, to su „higijenski faktori“ bez kojih se ne može. Mi se trudimo da ljude ne guramo od sebe, već da ih upoznamo, motivišemo i podržimo u profesionalnom napretku. Upravo je to naša komparativna prednost, ali i misija kojoj smo kao poslodavac posvećeni.poslodavc
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
IPA programi Evropske unije imaju pet komponenti: pomoć tranziciji i izgradnja institucija (TAIB), prekogranična saradnja (CBC), regionalni razvoj (REGD), razvoj ljudskih resursa (HRD) i ruralni razvoj (IPAR...
Vesti iz izdanja Javne finansije
Prošle godine EPS i Srbijagas su „koštali“ budžet skoro 2% BDP-a, odnosno oko 1,2 milijarde evra. I ove godine u budžetu se predviđa nastavak subvencionisanja energetskih preduzeća. Uz to idu i vraćanje dugo...
Torlak više ne proizvodi sputnjik V vakcine, kažu upućeni. A koliko nas je koštao pokušaj? Makar nekoliko miliona evra. Srbija je trebalo da postane regionalni proizvođač vakcina protiv korone. Bio je pla...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE