BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
ODRŽIVO POSLOVANJE Strauss Adriatic
Korišćenje i razvoj obnovljivih izvora energije jedan je od segmenata kojima kompanija minimalizuje uticaj na životnu sredinu. Rešenja koja primenjuje imaju vrlo važnu ulogu u smanjenju emisije ugljen-dioksida (CO2) u atmosferu...
Društveno vredne kompanije posluju sa svrhom i kontinuirano doprinose zajednici u kojoj posluju, uz konstantno mapiranje problema sa kojima se zajednica susreće, nudeći rešenja za njihovo saniranje ili prevazilaženje.
Kao kompanija koja se zalaže za postizanje poslovnog uspeha, dok ujedno ne pravi kompromise sa naprednim sistemom očuvanja sredine, Strauss Adriatic u potpunosti poštuje načela ekološkog i održivog poslovanja. To dokazuje i sertifikat koji kompanija poseduje, a koji je potvrda da primenjuje sistem menadžmenta životnom sredinom, usaglašen sa zahtevima standarda ISO 14001.
Iz kompanije ističu da „zelene“ inicijative koje pokreću i implementiraju nisu ad hoc akcije, već pažljivo planirani alati koji su odraz strateškog opredeljenja da uvek slede visoko postavljenje standarde. Kao član Zelene alijanse, grupe koju je oformila Privredna komora Srbije 2021. godine, a koja za cilj ima razvoj cirkularne ekonomije i deljenje pozitivnih primera prakse, Strauss Adriatic daje svoj doprinos okruženju u kojem posluje.
Korišćenje i razvoj obnovljivih izvora energije je jedan od segmenata kojima kompanija minimalizuje uticaj na životnu sredinu. Rešenja koja primenjuje imaju vrlo važnu ulogu u smanjenju emisije ugljen-dioksida (CO2) u atmosferu. Istovremeno, pomažu u poboljšanju sigurnosti dostave energije i tako smanjuju zavisnost od uvoza energetskih sirovina kao i električne energije. Ovu činjenicu Strauss Adriatic uvažava, implementirajući je u strategiju svog društveno vrednog poslovanja.
Pre nešto više od tri godine, Strauss Adriatic je na krovu fabrike u Šimanovcima instalirao solarne elektrane kada je postavljeno 180 solarnih panela. Danas je taj broj znatno veći, tako da je njihov ukupni kapacitet čak 109kW. Osim toga, od Elektroprivrede Srbije kupuju električnu energiju koja je 100% iz obnovljivih izvora, za šta poseduju i sertifikat. Na taj način, uz solarne ploče, sva električna energija koju kompanija koristi je – „zelena“.
Projekat na koji je kompanija izuzetno ponosna i koji je pionirski poduhvat jeste korišćenje kafene plevice kao biomase za grejanje administrativnog dela i pogona fabrike u Šimanovcima. Potekao je na inicijativu zaposlenih 2012. godine i razvijen u saradnji sa Mašinskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, a tom prilikom je napravljen i hibridni kotao, koji u slučaju nedostatka kafenih briketa, sagoreva i drvene.
Korišćenjem plevice, emisija ugljen-dioksida je smanjena za čak 11%, troši se manje fosilnih goriva, rešava se pitanje skladištenja otpada, a produkti sagorevanja biomase ne utiču štetno na okolinu.
Shodno zakonu, kompanija sprovodi periodična merenja emisije gasova koja ni u jednom trenutku, za poslednjih 20 godina, nisu prekoračila granične vrednosti. Još jedan vid očuvanja prirode i čitave lokalne zajednice, jeste i projekat kompanije osmišljen tako da se dodatno smanji emisija gasova sa efektom staklene bašte. Naime, predgrevanje kafe podrazumeva upotrebu toplotne energije jednog od pržionika za predgrevanje sirove kafe, čime se skraćuje proces prženja, samim tim i smanjuje potrošnja energenata.
Ono što kompanija naročito neguje i ceni, jeste da motiviše zaposlene da i sami budu pokretači „zelenih” inicijativa. Tako se umesto plastičnih čaša i slamčica za jednokratnu upotrebu koriste personalizovane EcoCareCup od šećerne trske. Za plastične flaše je instalirana posebna reciklažna presa, a za potrebe zalivanja zelenih površina u okviru fabrike sakuplja se kišnica, čime je ušteda pijaće vode kao veoma važnog resursa značajna.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE