Evropska unija je, nakon dugotrajnih pregovora, uspela da postigne kompromis oko kontroverznih Euro 7 standarda. Pregovarački timovi Evropskog parlamenta i Evropskog saveta su privremeno odobrili nove regulative koje imaju za cilj smanjenje emisija iz vozila, uključujući putnička vozila, kombije, autobuse, kamione i prikolice.
Jedan od ključnih elemenata ovog dogovora jeste zadržavanje trenutnih uslova ispitivanja prema Euro 6 standardima za putnička vozila i male kombije, kao i specifična ograničenja emisija izduvnih gasova.
Uvedene su mere koje se tiču merenja čestica izduvnih gasova na nivou PN10, što predstavlja značajno ublažavanje u odnosu na prvobitni predlog koji je uključivao PN23 nivo.
Takođe, novi sporazum postavlja jasne limite za emisije čestica kočnica (PM10) za različite kategorije vozila.
Za električna vozila limit je postavljen na tri miligrama po kilometru (mg/km), za većinu vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, hibridna vozila i vozila na gorive ćelije limit je 7 mg/km, dok je za velike kombije s SUS motorom limit 11 mg/km.
Dodatno, uvedeni su minimalni zahtevi za trajanje baterije za električna i hibridna vozila, kao i za kombije.
Posebno značajna inovacija predstavlja uvođenje ekološkog pasoša za svako vozilo. Ovaj pasoš će sadržati detaljne informacije o ekološkoj efikasnosti vozila u trenutku njegove registracije, uključujući ograničenja emisija zagađujućih materija, emisiju CO2, potrošnju goriva i električne energije, električni domet i životni vek baterije vozila.
Pored toga, korisnici vozila će imati pristup ažuriranim informacijama o različitim aspektima performansi vozila.
Dodatna obaveza za proizvođače automobila je dizajniranje vozila na način koji sprečava manipulaciju sistemima za kontrolu emisija. Digitalizacija nadzora vozila će biti ključni element u ovom procesu.
Iako je sporazum privremeno odobren, on još uvek zahteva zvanično odobrenje od strane Parlamenta i Saveta pre nego što stupi na snagu.
Planirano je da se uredbe primenjuju 30 meseci nakon stupanja na snagu za putnička i dostavna vozila, dok će za autobuse, kamione i prikolice rok biti 48 meseci.
Vozila malih serijskih proizvođača će imati posebne rokove, sa primenom od 1. jula 2030. za putnička i dostavna vozila, i od 1. jula 2031. za autobuse.
Ministri finansija EU menja pravila razduživanja