Evropska unija bi mogla da naredi kompaniji Google (Gugl) da proda deo svog poslovanja sa reklamnim tehnologijama (advertising technology, ad-tech). Osnova za takvu odluku mogli bi da budu zakoni koji sankcionišu monopolski položaj na tržištu.
Kako je preneo Rojters, Evropska komisija bi mogla da podnese zvaničnu žalbu protiv Gugla, zahtevajući od matične kompanije Alfabet da proda deo svog biznisa drugim investitorima.
Terminom reklamna tehnologija definišu se softver i alati koje oglašivači koriste za kupovinu, upravljanje i analizu digitalnog oglašavanja.
Nova antimonopolska žalba, koja bi mogla da se pokrene tokom ove nedelje, prema nezvaničnim navodima na koje se Rojters poziva, osmišljena je kako bi se obuzdala dominaciju poznatog internet pretraživača na tržištu digitalnog oglašavanja.
Google planira da veštačku inteligenciju koristi za poboljšanje reklama
U EU se vodi i istraga o Guglovoj eventualnoj dominaciji na tržištu onlajn multimedijalnog oglašavanj,a koju je pokrenula Evropska komisija prošle godine.
Antimonopolske istrage u vezi sa Guglovim poslovanjem trenutno su u toku u nekoliko drugih zemalja, uključujući Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Googlov biznis u oblasti tehnologije marketinga činio je oko 14 odsto od njegovih 54,5 milijardi dolara prihoda od oglašavanja u prvom kvartalu ove godine.
Kompanija je negirala bilo kakvo monopolsko ponašanje i uzdržala se od komentarisanja najnovijih navoda u vezi sa tim.