Vesti iz sveta

03.05.2017. 12:19

Autor: Nova Ekonomija

Folksvagen je u prvom tromesečju povećao dobit za 44 odsto

Nemački proizvođač automobila Folksvagen (Volkswagen) saopštio je danas da je u prvom tromesečju povećao dobit za 44 odsto, pošto je uložio napore da prevaziđe skandal sa lažiranim podacima o izduvnim gasovima na testovima.

Dobit posle plaćenog poreza porasla je na 3,4 milijardi evra u prvom kvartalu 2017, sa 2,4 milijardi evra u istom kvartalu prošle godine.

Prihodi su porasli za 10 odsto na 56,2 milijardi evra. 

Takođe je zabeležen porast dobiti istoimenog brenda Folklsvagen. Glavni brendovi Folksvagen Grupe pored marke Folksvagen uključuju luksuzne modele Audi i Porše, kao i Škodu, Seat i Lamborgini.

Kompanija je saopštila da je poboljšan rezultat zbog strožih kontrola troškova, kao i prodaje profitabilinijih modela i povoljnih pomaka deviznog kursa.

Počinju da se vide rezultati smanjenja troškova posle strukturnih promena uvedenih posle skandala koji je izbio 2105. godine. 

Među promenama je bolji nadzor razvojnog sektora, odustajanje od neprofitabilnih modela i bolje osluškivanje i reagovanje na potrebe tržišta, preusmeravanjem na druge modele ili druge regione.  

Kazne i troškovi povezane sa skandalom smanjile su količinu gotovog novca, međutim finansijski direktor Frank Viter rekao je da Folksvagen grupa i dalje ima „jaku finansijsku osnovu“ iako je ove godine čeka još izdataka vezano za skandal oko izduvnih gasova. Neto keš firme pao je za 3,9 milijardi evra na 23,6 milijardi evra. 

Kompanija je potvrdila da joj je ciljana dobit za celu godinu šest do sedam odsto.  

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.