Vesti iz sveta

16.03.2023. 11:49

Euractiv

Autor: Nova ekonomija

Francuska zavodi red na tržištu influensera

Procenjuje se da globalno "tržište uticaja" na društvenim mrežama vredi 15,3 milijarde evra

Foto: Pixabay

Francuska vlada planira da reguliše komercijalni rad influensera na društvenim mrežama kako bi osigurala njihovu veću bezbednost i sigurnost njihovih korisnika, rekao je francuski ministar ekonomije Bruno Le Mer, prenosi portal Euractiv.rs.

Procenjuje se da globalno tržište uticajnih društvenih medija vredi više od 15,3 milijarde evra u 2022, prenosi Euractiv.rs.

U Francuskoj, influenserski marketing jedan je od najefikasnijih oblika promocije brendova, a po promociji proizvoda posebno se ističe Instagram.

Istraživanje procenjuje da se prošle godine skoro 10,5 miliona evropskih korisnika Instagrama smatralo influenserima pošto su imali više od 1.000 pratilaca.

Ovo tržište visoke vrednosti sa dometom bez presedana, dovelo je zakonodavce u zabrinutost zbog moći i uticaja koji imaju.

KO SU NAJPRAĆENIJI INFLUENSERI NA SVETU?

„Influenseri moraju da podležu istim pravilima kao i ona koja se primenjuju na tradicionalne medije“, rekao je Le Mer, dodajući da internet „nije Divlji zapad“.

Zbog toga on želi da pojača kontrolu nad ovim sektorom.

„To nije borba“, protiv njih. Mora postojati „sistem za zaštitu uticajnih, a ne za stigmatizaciju“, rekao je on.

OVE GODINE AMERIČKI INFLUENSERI ZARADIĆE PREKO TRI MILIJARDE DOLARA

Influenser marketing industrija se širi poslednjih godina, kako u Evropi tako i širom sveta.

Prošle godine, službe Generalnog direktorata za konkurenciju, pitanja potrošača i kontrolu prevara (DGCCRF) su uočile nepravilnosti među 60 odsto kontrolisanih influensera, koji „nisu poštovali propise o oglašavanju i pravima potrošača“.

U izveštaju se navodi da su neki „obmanjivali potrošače o svojstvima prodatih proizvoda ili promovisali rizične proizvode ili usluge“.

U ređim slučajevima, neki su ponudili, ili čak organizovali, zloupotrebu javnih sredstava namenjenih obuci za dobijanje poklona ili novčane nagrade ili su terali svoje pratioce da pribegnu kozmetičkim praksama koje su opasne po zdravlje.

Dolazi vreme anti-influensera

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.