Vesti iz sveta

24.11.2023. 07:11

Autor: Mateja Agatonovic

Globalna prodaja pametnih telefona raste prvi put posle par godina

Oporavak prodaje pametnih telefona vođen tržištima u razvoju i novim modelima vodećih brendova

Foto:Pixabay

Ovog oktobra zabeležen je rast prodaje pametnih telefona na globalnom nivou, čime je prekinut dvogodišnji kontinuirani pad na ovom tržištu, objavila je kompanija Counterpoint Research, a preneo CNBC.

Međugodišpnji skok prodaje od pet odsto podstaknut je unapređenjima na tržištima u razvoju, naročito u Bliskom Istoku i Africi, ponovnom uspehu Huawei modela na kineskom tržištu, ali i prazničnom sezonom u Indiji.

Huawei je u Kini zabeležio značajan rast prodaje nakon lansiranja modela Mate 60 Pro u septembru.

Tokom oktobra je istovremeno u toj državi zabeležen najveći broj mesečnih prodaja pametnih telefona još od januara 2022. godine.

Doprinos globalnom oporavku dala je i kompanija Apple sa lansiranjem iPhone 15 serije krajem septembra, čiji je pun efekat vidljiv upravo u oktobarskoj prodaji.

Globalno tržište pametnih telefona prethodno je bilo pogođeno nestašicom komponenti, akumulacijom zaliha i dužim ciklusima zamene uređaja.

Analitičarski servis Canalys izveštava manje od očekivanom broju isporuka, koji je opao za samo jedan odsto u trećem kvartalu.

Samsung i dalje predvodi na globalnom tržištu, a prate ga Apple, Xiaomi, Oppo i Vivo.

Counterpoint Research predviđa dalji rast tržišta u četvrtom kvartalu, ukazujući na mogućnost postepenog oporavka u narednim periodima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.