Vesti iz sveta

01.12.2023. 12:49

The Verge

Autor: Nova ekonomija

Google odustaje od blokiranja kanadskih vesti, počinje da plaća izdavačima

U poslednjem trenutku, Google odustaje od planova za blokiranje kanadskih vesti zahvaljujući dogovoru s tamošnjom vladom.

Izvor: Pixabay

Google (Gugl) je najavio preokret u svojoj politici prema kanadskom medijskom sadržaju, pa je u dogovoru sa kanadskom vladom ipak odlučilo da neće uklanjati linkove ka tamošnjim novinskim portalima. Tehnološki gigant je pristao da plaća 74 miliona dolara godišnje kanadskim medijima i odustao od svoje ranije pretnje, zapravo reakcija na kanadski Zakon o onlajn vestima (Zakon C-18).

Ovaj potez je usledio nakon što su se pojavile zabrinutosti da bi Google mogao da stvori presedan ograničavanja pristupa informacijama.

Kent Voker, visoki zvaničnik u Google-u, izjavio je da su pregovori sa kanadskom vladom rezultirali izmenama koje će omogućiti Google-u da nastavi sa prikazivanjem kanadskih vesti na svojim platformama.

Iako detalji sporazuma još uvek nisu javno dostupni, izvesno je da će ova odluka imati značajan uticaj na odnose između velikih tehnoloških kompanija i medijskih izdavača, piše The Verge.

Zakon C-18, koji je usmeren na uspostavljanje finansijskih obaveza velikih tehnoloških kompanija prema medijskim izdavačima, izazvao je podeljena mišljenja u industriji i javnosti.

Dok je Google izabrao put pregovora, druge kompanije poput Mete su zauzele oštriji stav, čiji rezultati će se tek videti u budućnosti.

Huawei duplirao isporuke prema proizvođačima električnih vozila

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.