Do kraja godine, više od milijardu ljudi širom sveta počeće da koristi novu verziju Google pretrage. Generativne AI funkcije će korisnicima pružati kompletnije i direktnije odgovore, nudeći informacije u obliku razgovora, što će u potpunosti preurediti Google-ov osnovni proizvod.
S obzirom na broj ljudi koji koriste internet preko Google servisa, ove promene će potencijalno promeniti i način na koji kompanije troše milijarde dolara za oglašavanje.
Google-ova tranzicija ka pretraživaču koji daje odgovore uz pomoć AI je reakcija na rastuću pretnju od strane novih tehnologija. Ovo je takođe strateški potez: menjanje profitabilnog ekosistema pretrage kako bi se stvorio prostor za novi svet vođen AI tehnologijama.
„Još uvek ima više pitanja nego odgovora o tome kako će se prihodi od Google-ovih oglasa na pretrazi ponašati sa uvođenjem AI pregleda“, rekla je Evelin Mičel-Volf, viši analitičar u eMarketeru.
Dok OpenAI i rivali iz Big Tech-a napreduju, Google ne može da stoji po strani, jer bi to nosilo sopstvene rizike.
Dok su Google-ove AI inicijative dizajnirane da poboljšaju način rada internet pretrage, mnogi sajtovi koji se oslanjaju na tradicionalne rezultate pretrage mogli bi da trpe pod novim režimom.
To se takođe odnosi i na Google-ovo poslovanje sa oglasima podržanim pretragom, što je srž njegove zarade. Google dominira tržištem sa preko 90 odsto učešća, piše Yahoo Finance.
Kritike da bi Google-ovo okretanje AI-u moglo da ugrozi postojeći biznis, kompanija odbacuje tvrdeći da će to dovesti do rasta i novih formata za angažovanje oglašivača.
Na događaju Google Marketing Live, kompanija je objavila da linkovi u AI pregledima dobijaju više klikova nego tradicionalni rezultati pretrage. Takođe je rečeno da korisnici koji koriste AI preglede više koriste pretragu i zadovoljniji su rezultatima.
Google je takođe najavio da će početi postavljati oglase u sekciju označenu kao „sponsored“ unutar AI pregleda. Rand Fiškin, CEO SparkToro-a, veruje da Google smanjuje rizik od konkurencije uvodeći sopstveni AI, dok rizik po osnovni biznis sa oglasima vidi kao minimalan.
Neki smatraju da Google-ov AI napor izgleda kao „potez očajnika“. Skot Dženson, bivši Google-ov zaposlenik, rekao je da su AI projekti na kojima je radio bili loše motivisani i vođeni panikom da sve što ima „AI“ u nazivu mora biti dobro. Ali drugi vide to kao nužnu odbranu osnova poslovanja.
Ako su AI modeli sledeća platforma, Google ne može sebi priuštiti da zaostane. Bilo kakav izbor korisnika za drugu destinaciju pretrage je propuštena prilika za Google. Ako zaostane u trci za AI vođenom pretragom, manje će biti upita koje može monetizovati.
Katastrofalni propust Google Cloud-a: Obrisali sve podatke penzionog fonda