Gugl, Epl, Majkrosoft, Fejsbuk i Amazon zauzimaju pet prvih pozicija u poretku „Najvrednijih svetskih brendova 2017. godine“, koji su objavili VPP i Kantar Milvard Braun, prenosi Blic.
Među prvih 10 čak je devet američkih kompanija, a jedini uljez je kineski internetski div Tencent.
Amazon je brend sa najvećim rastom vrednosti od svih u poretku Top 100, sa povećanjem od 40,3 milijarde na 139,3 milijardi dolara, što ga je dovelo na četvrtu poziciju.
Ovaj maloprodajni div i dalje posebnu pažnju posvećuje tehnološkom ekosistemu, napravljenom da zadovolji višestruke potrebe kupaca, kao što su onlajn kupovina, brza dostava i zabava, a tu su i nove platforme bazirane na vještačkoj inteligenciji.
Gugl, Epl i Majkrosoft zadržali su tri vodeće pozicije, povećavajući svoju vrednost.
Tako je Gugl sada skočio za sedam odsto – na 245,6 milijardi dolara, Epl na 34,7 milijardi, dok je Fejsbuk na 129,8 milijardi.
Stručnjaci navode da ovogodišnji Brend top 100 poredak pokazuje da jaki brendovi svojim vlasnicima ili deoničarima donose superiornu vrednost, nezavisno od nesigurne spoljne poslovne klime.
Dominaciju tehnoloških kompanija potvrđuju i novopridošli.
Prvi put među najvećih 100 ušli su Xfinity, YouTube, Hewlett Packard Enterprise, Salesforce, Netflix i Snapchat, kao i telekom operator Sprint.
U poslednjih 12 godina vrednost stotinu brendova skočila je 152 odsto.
Brend-Vrednost (u milijardama $):
1.Google -245,581
2.Apple-234,671
3.Microsoft-143,222
4.Amazon-139,286
5.Facebook-129,800
6.AT&T-115,112
7.Visa-110,999
8.Tencent-108,292
9.IBM-102,088
10.McDonalds-97,723