Vesti iz sveta

29.05.2023. 14:14

Večernji list

Autor: Čedomir Savković

Karte za javni prevoz u Zagrebu uskoro preko aplikacije, QR koda

Foto: Pixabay

Tramvaj na zagrebačkim ulicama

U Zagrebu je predstavljena prva službena aplikacija javnog gradskog prevoza, „Moj ZET“, koja će služiti za kupovinu i kontrolu karata za javni prevoz. Kontrolori će karte moći da proveravaju i preko QR koda koji će se prikazivati na ekranima mobilnih telefona, javlja Večernji list.

Dok u Beogradu još traje uvođenje novog sistema za naplatu karata, između ostalog i putem SMS poruka, nova aplikacija u zagrebačkom javnom prevozu već danas može besplatno da se preuzme sa Google Store (Android) ili App Store (iOS).

Aplikacija će na ekranu prikazati sve dostupne karte za područje u kojem se nalazite.

Odabirom željene karte pokreće se postupak očitavanja QR koda. U slučaju kontrole karata, u opciji „Karte“ možete da pokažete svoju kupovinu.

Na ekranu se zatim prikazuje QR kod koji će kontrolor očitati svojim uređajem.

BIRN: Šef Šapićevog kabineta nudio nameštanje tendera Kentkartu

Za korišćenje aplikacije, potrebno joj je omogućiti korišćenje lokacije. Aplikacija na osnovu lokacije nudi karte koje mogu da se kupe na području na kojem se putnik nalazi.

Upozorenja o isteku aktivne karte dobija se putem obaveštenja (push notifikacije).

Aplikacija je dostupna na hrvatskom i engleskom jeziku, a osim kupovine karata u njoj se mogu proveriti i obaveštenja o preusmeravanju saobraćaja, radovima na putu kao i o drugim promenama.

Nakon regitracije i prijave, za kupovinu pojedinačne karte u vozilu potrebno je povezati je sa aplikaicjom kao što je eNovčanik.

Najmanja moguća doplata na lični račun u aplikaciji je jedan evro, dok je najviši iznos koji može da se ima na računu 50 evra.

TRENUTNA SITUACIJA U BEOGRADU

Turska kompanija Kentkart koja je doskora upravljala sistemom za naplatu karata u gradskom prevozu u Beogradu, objavila je da je gradska uprava prestonice Srbije jednostrano raskinula ugovor o tom poslu.

Kentkart je u svom saopštenju pomenuo i da je 1. februara 2012. godine u Beograd dovelo „jedan od najmodernijih modela korišćenja gradskog prevoza“.

To preduzeće ranije je najavilo i međunarodnu arbitražu zbog raskidanja ugovora o naplati karata u javnom predozu od strane Grada Beograda.

Šapić objavio kako će se od sada plaćati prevoz u Beogradu

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.