Vesti iz zemlje

11.04.2023. 11:18

BIRN

Autor: Nova ekonomija

BIRN: Šef Šapićevog kabineta nudio nameštanje tendera Kentkartu

Foto: Nova ekonomija

Nenad Milanović, šef kabineta aktuelnog gradonačelnika Beograda, nudio je turskoj kompaniji Kentkart nameštanje tendera za novi posao, održavanje i unapređenje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu. Kako se navodi, uslov je bio da pristanu na sporazumni raskid postojećeg ugovora iz 2021. godine.

BIRN navodi kako na to ukazuju audio snimci sa dva sastanka koji su održani u zgradi Skupštine Grada Beograda.

Kentkart je takvu Milanovićevu ponudu odbio.

Kako se dodaje, Milanović je na sastanku 9. marta rekao predstavniku Kentkarta Savi Terziću da će ga optužiti da je „upropastio javni prevoz u Beogradu“ ukoliko turska firma ne prihvati ponudu o sporazumnom raskidu ugovora.

I u drugom snimku dokazi o nuđenju nameštanja tendera

Na snimku sastanka održanog 1. marta 2023. godine, takođe u Skupštini grada Beograda, kom su prisustvovali šef Šapićevog kabineta Nenad Milanović, šef pravne službe u novom preduzeću koje bi preuzelo posao naplate karata – JKP Naplata prevozne usluge Srđan Sandić i Sava Terzić iz firme Kentkarta, čuje se kako šef gradonačelnikovog kabineta insistira da se prvo raskine ugovor, pa tek onda da se Grad revanšira toj kompaniji nameštenim tenderom.

Šef Šapićevog kabineta Milanović nije odgovorio na pitanja BIRN-a o ponudi za raskid ugovora i nameštanju tendera.

Na pitanja BIRN-a o nameštanju tendera nije odgovorio ni gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

Srpski partner Kentkarta Terzić potvrđuje da je ono što se čuje na snimku autentično i da je Milanović Kentkartu nudio novi posao koji bi turska kompanija dobila na nameštenom tenderu:

To nam je nuđeno u više navrata. Da je ugovor bio štetan i da postoje elementi za raskid ugovora, Grad nam nikada ne bi nudio nastavak saradnje.

„Naplata prevozne usluge Beograd“ objavila više tendera

Kentkart je bio zadužen za uvođenje sistema za naplatu karata u javnom prevozu Beograda od 2011. godine i prvi ugovor je potpisan u vreme kada je gradonačenik bio Dragan Đilas, a Šapić njegov pomoćnik. Novi desetogodišnji ugovor je potpisan 2021. godine.

Nezadovoljan naplatom karata, gradonačelnik Šapić u septembru prošle godine najavio je kako planira da naplata javnog prevoza pređe u ruke grada, a krajem tog meseca osnovano je i preduzeće JKP „Naplata prevozne usluge“.

U februaru ove godine, odbornici skupštine grada glasali su za tekst sporazuma o raskidu ugovora sa kompanijom Kentkart.

Od tada su Grad i Kentkart imali nekoliko sastanaka, turskoj firmi je nuđeno da novi posao dobije na „nameštenom tenderu”, ali su svi dogovori oko raskida ugovora propali.

Pištaljka: Bus plusu profit, Beogradu manja naplata karata

Nameštanje tendera, odnosno zloupotreba u vezi sa javnom nabavkom je krivično delo, a državni službenici koji u tome učestvuju mogu odgovarati i za zloupotrebu službenog položaja.

Za Nenada Milanovića javnost je nedavno čula, kada je objavljeno da je „branio Šapićevu vilu“ kada su se ispred nje okupili građani da bi protestovali.

Građanima su tada počupani kablovi kako ne bi mogli da se obrate prisutnima, a iz grada Beograda portalu Nova tada je rečeno da je Milanović bio u svojstvu prijatelja i da će uvek doći na takav skup, kako bi „odbranio Šapića“.

Javni prevoz i namešteni tenderi

U četvrtak 9. marta 2023. godine, u Skupštini grada Beograda održan je sastanak sa predstavnicima kompanije Kentkart.

Srpski partner Kentkarta Sava Terzić kaže da je ta kompanija zahtevala da, ukoliko Grad insistira na raskidu ugovora bez plaćanja penala, onda oni zahtevaju da se o novom poslu dogovore kroz pregovarački postupak, koji bi se realizovao pre nego što do raskida dođe, ili u istom trenutku, da sasvim zakonski, novi posao potpišu, kada sa aktuelnim prekidaju.

Terzić dodaje da bi Kentkartu novi posao, sklopljen kroz pregovarački postupak, bio legalna nadoknada za to što im Grad ne bi platio penale zbog sporazumnog prekida postojećeg posla.

U Kentkartu kažu da su milion evra, koje je Milanović pominjao na sastanku, iznosili njihovi troškovi i preuzete obaveze od potpisivanja novog ugovora 2021. godine, te da je Milanović verovatno mislio da je potrebno da im se taj novac nadoknadi.

Međutim, u kompaniji Kentkart ističu i da tih milion evra nikako ne bi bila dovoljna nadoknada ukoliko bi sporazumno prekinuli saradnju sa Gradom Beogradom.

Iz Kentkarta navode i da sumnjaju da je Grad pokušao da raskine ugovor s njima sporazumno, ali tako što bi izbegli da plate sve penale zbog toga, te da su im baš zato kao vid nadoknade ponudili namešten tender.

Nakon najave o raskidu ipak novi ugovor za Kentkart?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.