Gotovo sve fabrike i proizvođači u Kini zatvaraju se tokom proslave kineske Nove godine (koja se ove godine proslavlja 1. februara) i ova zatvaranja traju najmanje nedelju dana, navodi se u saopštenju kompanije cargo-partner u Srbiji.
Međutim, da se praznici bliže može se videti nedeljama ranije, jer fabrike rade manjim kapacitetom i završavaju poslednje porudžbine pre nego što se zatvore, a radnici rano počinju da putuju da bi bili sa porodicama u nedelji proslave.
To znači da proizvođači neće imati vremena ili kapaciteta da preuzmu nove porudžbine nedeljama pre praznika.
Nakon državnog praznika, kako se navodi u saopštenju, često može proći četiri do šest nedelja da se fabrike i proizvođači vrate na redovan nivo proizvodnje. Mnogi pauzu za vreme praznika koriste kao šansu da promene karijeru ili nađu drugi posao.
Iako je teško predvideti sve aspekte zastoja koji predstoji, postoje tri ključne logističke činjenice kojih svi moraju da budu svesni, kako navode u toj kompaniji.
Prvo, fabrikama je potrebno vreme da se ponovo pokrenu. Iako se fabrike zatvaraju samo na jednu ili dve nedelje, važno je unapred razmišljati: pripremiti se na činjenicu da će se fabrike vratiti u „normalu“ tek posle mesec dana. Gašenja obično dovode do enormnog povećanja potražnje za proizvodima koji stižu na tržište sa dve do tri nedelje zakašnjenja.
Kvalitet proizvoda posle praznika opada. Kada se fabrike ponovo otvore, radnici se možda neće vratiti istovremeno, a ponekad uopšte. Zato fabrike moraju brzo da ih zamene, što dovodi do slabijeg kvaliteta zbog neobučenog osoblja koje radi na proizvodnim linijama. To znači da mnogi proizvodi neće biti adekvatno proizvedeni, a uvoznici treba da povećaju svoje napore u kontroli proizvoda u mesecima pre i posle kineske Nove godine.
Predviđanje lanca snabdevanja je ključno. U idealnom slučaju, nabavku treba isplanirati unapred i dodatno uračunati još vremena da teret stigne na vreme.
Kineske luke nastavljaju da rade uobičajeno tokom ovog perioda. Međutim, rad „uobičajenim kapacitetom“ nije isto u godini nestašice kontejnera i kašnjenja.
Poremećaji koji su uticali na međunarodnu logistiku tokom ove godine će uticati na ove luke i u februaru 2022.
Nedostatak praznih kontejnera, takođe, i dalje predstavlja ključni izvor poremećaja širom Azije
Vozarine su već na najvišem nivou u istoriji, ali kako potražnja nastavlja da raste, može se očekivati da će se ponovo povećati, navodi se u saopštenju.
Zbog toga je još važnije da svi učesnici u lancu snabdevanja na vreme planiraju svoje poslovanje i logistiku.
KINESKA EKONOMIJA ĆE PREMAŠITI SAD 2033. GODINE„Sa logističke tačke gledišta, najveći izazov u ovom trenutku je nedostatak transportnih kapaciteta u svim vidovima transporta. U vazdušnom saobraćaju, zbog smanjenog broja putničkih letova, u pomorskom transportu zbog neravnoteže kontejnerske opreme Kine i ostatka sveta, pre svega Evrope i Amerike, a u drumskom saobraćaju zbog velikog nedostatka vozača kamiona“ objašnjava Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja u kompaniji cargo-partner u Srbiji.
On kaže da savetuju klijente da počnu da planiraju transporte što je ranije moguće.
„Za one koji ipak zakasne imamo rešenje za vremenski kritične isporuke. Postavili smo avio čarter program sa fiksnim nedeljnim polascima kako bismo obezbedili fleksibilnu i pouzdanu alternativu. Nudimo nekoliko nedeljnih letova od Hong Konga do Budimpešte, od Džengdžoua do Budimpešte i obrnuto“, kaže on.
Kina je nakon otkrivanja slučaja korona virusa 1. januara zatvorila okrug Bejlun u Ningbou. Zatvaranje Bejluna, koja predstavlja jednu od oblasti luke Ningbo-Žušan i mesto gde se nalaze neki od najprometnijih gradskih kontejnerskih terminala.
Prošle godine promet luke Ningbo-Žušan premašio je 30 miliona standardnih kontejnera.