Svet

12.04.2022. 15:16

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Kočenje koje pali sijalice i pokreće stepenice

Foto: Manfred Helmer/Bečki metro

Svet

12.04.2022. 15:16

Metro u Beču godišnje uštedi do četiri gigvat sata (GWh) koristeći energiju koja se oslobađa prilikom kočenja vozova, saopštila je uprava tog grada. Struja koja se proizvodi na taj način koristi se za osvetljenje, kretanje pokretnih stepenica, ali i za pokretanje drugih vozova.

„Javni prevoz je neophodan na putu ka klimatski neutralnoj budućnosti. Ponuda javnog saobraćaja u Beču značajno doprinosi smanjenju ugljeničnog otiska u našem gradu“, izjavio je Peter Hanke, član gradskog veća zadužen za privredu i finansije. 

Plaćamo li potrebu ili luksuz: Analiza računa za struju

On je objasnio kako su „Bečke linije“ metroa opravdale svoju ulogu pionira u ekološkim inovacijama. Energetski sistemi kočenja pokazuju koliko je javni prevoz energetski efikasan.

Ušteda koju postigne bečki metro, kako se objašnjava, odgovara prosečnoj potrošnji u 800 bečkih domaćinstava, a istovremeno smanjuje emisiju ugljen-dioksida (CO2) za 600 tona.

Foto: Manfred Helmer/Bečki metro

Četvrti energetski sistem kočenja je pušten u pogon u aprilu 2022. godine, a planirano je otvaranje još jednog sistema do kraja godine.

Svaki put kada metro ulazi u stanicu prilikom kočenja se oslobađa energija, a veliki deo proizvedene energije se koristi za pokretanje drugih vozova.

U SRBIJI ĆE SE GRADITI JOŠ TRI VETROPARKA, INVESTICIJA „TEŠKA“ TRI MILIJARDE EVRA

Ukoliko to nije moguće koristi se energetski sistem kočenja, višak energije se uvodi u električnu mrežu gradskog saobraćajnog preduzeća Bečke linije, pa se zelena struja troši za liftove, pokretne stepenice i osvetljenje u metro stanicama.  

Energetski sistem kočenja počeo je 2018. godine kao pilot projekat, a sada služi osvetljavanju metro stanica i uštedi energije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.