Mnogi proizvođači automobila i Vlada Južne Koreje pozvali su administraciju američkog predsednika da obezbedi poreske olakišice za kupovinu električih komercijalnih vozila koja se proizvode van te zemlje.
Kako je preneo Rojters, na taj način bi se povećao pristup električnim vozilima.
SAD su nedavno usvojile zakon čiji je cilj da se smanji inflacija, odnosno pad kupovne moći koji je aktuelan u celom svetu.
Za tu svrhu izdvaja se 430 milijardi dolara.
Međutim, istovremeno su ukinute subvencije, odnosno poreske olakšice za kupovinu električnih vozila koja nisu proizvedena u SAD i koje su iznosile 7.500 dolara.
Hoće li EU prikočiti?
To je izazvalo negativne reakcije u Južnoj Koreji, Evropskoj uniji, Japanu, kao i u drugim zemljama koje imaju fabrike za proizvodnju električnih automobila.
Kompanije koje su negodovale zbog novih odredbi usvojenih u SAD su Rivian Automotive, Hyundai Motor i Kia Corp. One naglašavaju kako bi poreske olakšice smanjile otplatu električnih vozila, bilo da se ona kupuju na kredit ili na lizing.
Takođe, olakšala bi se i kupovina takvih vozila za kompanije koje se bave prevozom putnika, poput Ubera, kao i Lyft.
Južna Koreja je takođe zatražila od SAD da ne nameće nikakva budžetska ograničenja na poreske kredite za komercijalna vozila do 2025.
Kako se podseća, poreske olakšice za električa vozila u SAD imaju za cilj da se potpuno ukine zavisnost od kineskih sirovina, kao i komponenti koje se koriste u proizvodnji električnih baterija.
Električni automobili ne mogu potpuno da zamene benzince i dizelaše