U procesu zamene automobila koji koriste benzin i dizel gorivo ne treba se oslonjati samo na električne, ocenjuju stručnjaci nemačke tehnološke kompanije Bosch. Kako naglašavaju, mnogi faktori od kojih zavisi elektrifikacija vozila zavise od jednog igrača, Kine.
Šef mobilnosti u Bosch-u Markus Hein (Markus Heyn) rekao je da je razlog za takav stav trenutna nestašica gasa u Nemačkoj i u Evropi, koja je nastupila nakon ruske invazije u Ukrajini, preneo je Štutgarter Cajtung (Stuttgarter Zeitung).
„U automobilskoj industriji, trebalo bi da iskoristimo ovu priliku da se zapitamo šta možemo da učinimo ako ikada bude premalo baterija za električne automobile“, rekao je Hein.
Kako je objasnio, nestašice uče da automobilska industrija, i industrija uopšte, ne treba da se igraju samo s jednim „adutom“ u rukavu.
Podsetio je da elektrifikacija saobraćaja zavisi od mnogo faktora, kao i da gotovo svi trenutno zavise od Kine, uključujući sirovine za proizvodnju kao i proizvodnju električnih baterija.
Hein je rekao da automobilska industrija, kao i vlade zemalja u kojima se nalaze fabrke moraju da razmotre druge alternative motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Prema njegovim rečima, infrastruktura koja se trenutno razvija za korišćenje tog goriva i namenjena je kamionima koji prelaze veliku kilimetražu može da funkcioniše i za putnička vozila.
Za proizvodnju baterija za električne automobile, koristi se litijum, mineral za kojim je poslednjih godina skočila tražnja.
Kako je više puta pisala Nova ekonomija, Srbija je jedna od zemalja u kojoj se nalaze ležišta tog metala, ali se otvaranju rudnika protive građani jer smatraju da to može da dovede do velikog zagađenja živptne sredine.
Zbog toga je i obustavljen projekat iskopavanja litijuma u okolini Loznice koji je trebalo da sprovodi anglo-australijska kompanija Rio Tinto.