Gigant pakovane hrane Mars, u vlasništvu istoimene porodice, koji proizvodi brendove slatkiša M&M’s i Snickers, istražuje potencijalnu akviziciju Kellanove K.N, drugog proizvođača grickalica kao poznatog po brendovima Cheez-It i Pringles, prema neimonovanim izvorima Rojtersa.
Dogovor bi bio jedan od najvećih ikada u sektoru pakovane hrane, s obzirom na Kellanovinu tržišnu vrednost od oko 27 milijardi dolara (uključujući dug), ako regulatori odobre konsolidaciju u ovom segmentu.
Akcije Kellanove su porasle za oko 20 odsto otkako se odvojila od WK Kellogg Co prošlog oktobra, ali se i dalje trguju na nižoj vrednosti u odnosu na neke od njihovih kolega, kao što su Hershey i Mondelez International, što ih čini potencijalnim „metom“ akvizicije.
Nema izvesnosti da će Kellanova postići dogovor sa Marsom, rekli su izvori.
Toj firmi bi mogli da se obrate i drugi kupci, a moguće je da se ne postigne dogovor ni sa jednom stranom, dodaju izvori.
Kellanova je odbila da komentariše, dok portparoli Marsa nisu odmah odgovorili na zahteve za komentar.
Sklapanje poslova u sektoru upakovane hrane bilo je živo u poslednje dve godine, jer kompanije nastoje da prebrode uticaj inflacije cena i lekova za mršavljenje.
Prošle godine, JM Smucker kupio je proizvođača Hostess Brands za 5,6 milijardi dolara, u ugovoru koji je ujedinio dva velika američka proizvođača grickalica.
Ali mnogi ugovori su bili manje vredni od mega spajanja između Hajnca i Krafta koji su sklopljeni pre skoro deceniju, pošto su američki antimonopolski regulatori postali zabrinutiji zbog takvih transakcija koje dovode do viših cena i manjeg izbora za potrošače.
Cene hrane porasle su za 25 odsto između 2019. i 2023. godine, brže od ostalih potrošačkih dobara i usluga, prema nedavnim statistikama američkog Ministarstva poljoprivrede. Sličan trend je zabeležen svuda u svetu.