Svet

12.08.2020. 16:22

Fortune, Al Jazeera

Autor: Nova Ekonomija

Na listi najuspešnijih kompanija po prvi put ima više kineskih nego američkih firmi

Na listi "Global 500" koja obuhvata 500 najuspešnijih kompanija na svetu, nalazi se 133 firmi iz Kine, uključujući hongkonške i tajvanske kompanije, kao i 121 preduzeće iz Sjedinjenih Američkih Država, piše Al Jazeera poziva...

Flickr

Svet

12.08.2020. 16:22

Na listi „Global 500“ koja obuhvata 500 najuspešnijih kompanija na svetu, nalazi se 133 firmi iz Kine, uključujući hongkonške i tajvanske kompanije, kao i 121 preduzeće iz Sjedinjenih Američkih Država, piše Al Jazeera pozivajući se na magazin Fortune.

Američki „Wallmart“ ponovo je na vrhu liste, a iza njega slede tri kineske kompanije, najveća kineska državna naftna grupacija „Sinopec“ je zauzela drugo mesto, dok su se na trećem i četvrtom mestu našle dve kineske državne kompanije, elektroprivreda „State Grid“ i „China National Petroleum“.

Po prvi put postoji više Fortune Global 500 kompanija sa sedištem u kontinentalnoj Kini i Hong Kongu, nego u SAD, 124 naspram 121.

Ovih 500 kompanija je u 2019. godini prihodovalo 33,3 hiljade milijardi dolara i stvorilo profit od dve hiljade milijardi dolara. Širom sveta zapošljavaju skoro 70 miliona ljudi.

Prema rečima glavnom urednika magazine Fortune Klifa Lifa, kada je lista Global 500 prvi put izašla 1990. godine, na listi nije bilo kineskih kompanija. 

U poslednje tri decenije, kineska ekonomija je naglo skočila, podstaknuta globalnim trgovinskim procvatom koji se sa 39 odsto globalnog BDP-a proširio na 59 procenata.

Prvih 50 mesta zauzima 12 kineskih kompanija, među njima su četiri banke, uključujući ICBC, CB, ABC i Banku Kine.

Kineski tehnološki gigant Huavej je ove godine zauzeo 49. mesto na listi, a iza je Kineska grupacija za železnički inženjering.

Huavej prvi prodavac pametnih telefona uprskos američkim sankcijama

Važno je napomenuti da se Global 500 rangira na osnovu prihoda, a mnoge kineske kompanije na listi zaradile su svoje mesto ne nužno zbog dinamike poslovanja, već zbog monopola koji podržava država na tom najvećem svetskom tržištu.

„Globalna trgovina je motor uspeha globalnih kompanija. Sposobnost za traženje novih tržišta i izvoz su takođe presudni faktori“, navodi se u magazinu.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.